www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
PR: LVTPR

Qualys VMDR® – Vulnerability Management Detection and Response – nu beschikbaar

Qualys organiseert twee virtuele events: VMDR Live en het antwoord van Qualys op de Rapid7-campagne tegen VMDR

Amsterdam, 15 april 2020 Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS), pionier en marktleider op het gebied van cloudgebaseerde beveiligings- en compliance-oplossingen, laat via dit persbericht weten dat het eerder aangekondigde VMDR® – Vulnerability Management, Detection and Response – vanaf nu beschikbaar is.

“Het team van Toyota Financial Service is een early adopter van VMDR”, zegt Georges Bellefontaine, manager of vulnerability management bij Toyota Financial Services. “VMDR tilt de volwassenheid van ons vulnerability-managementprogramma naar een hoger niveau. Hiermee is het mogelijk de infrastructuur extra te monitoren om kwetsbaarheden effectief, nauwkeurig en realtime te identificeren. Ook kunnen we nu zwakke assets versterken om zo prioriteit aan te brengen in benodigd herstel. Het nieuwe paradigma is de inzet van machine learning om meerdere issues, ontdekt door meerdere Qualys-modules, te correleren en het realtime koppelen van deze issues aan hun metadata en filters om prioriteit aan te brengen in bruikbaar herstel. VMDR biedt focus op issues waarop actie ondernomen moet worden om de dreiging van risico’s te beperken zonder de analyse buiten het Qualys-platform te hoeven doen.”

“Qualys VMDR is echt revolutionair voor ons, omdat het verschillende belangrijke securityoplossingen integreert in één, wat ons in staat stelt ons met een holistische oplossing volledig te richten op het voldoen aan de vulnerability-threatmanagement-behoeften van onze klanten”, zegt Ryan Smith, vicepresident product bij Armor. “We kunnen VMDR nu aanbieden als onderdeel van ons Security-as-a-Service-aanbod en klanten inzicht geven in hun volledige hybride-IT-omgeving. VMDR van Qualys biedt ook ongekende responsemogelijkheden, waaronder opties om gebruikers op afstand te beschermen – iets wat voor CISO’s topprioriteit is in de huidige situatie.”

Scott Crawford, research vice president, security bij 451 Research, onderdeel van S&P Global Market Intelligence: “In een wereld waarin cloudconcepten steeds meer de overhand hebben, met meerdere gehoste services die functionaliteit bieden en voorheen on-premise draaiden, is aan veel bestaande oplossingen voor deze problemen – die je vaak ziet bij een traditioneel bedrijfsnetwerk – nu te zien dat ze verouderd zijn. Verkeer terugslepen naar een VPN-concentratiepunt heeft als methode waarschijnlijk niet de voorkeur, al was het alleen al vanwege beschikbaarheid en capaciteit. Als een van de uitkomsten van de huidige crisis een langdurige versteviging van werken op afstand voor onbepaalde tijd betekent, zijn de snelle veranderingen in grootzakelijke securityarchitectuur misschien wel blijvend. De prestaties van deze services moeten in ieder geval gelijk zijn of beter dan die via een directe verbinding met dat asset. Daardoor is het waarschijnlijk dat cloudproviders die de beste kaarten hebben om aan deze vraag te voldoen, ofwel deze trends meteen omarmen ofwel key enablers van nieuwe strategieën worden.”

“VMDR tilt vulnerability management naar een hoger niveau, omdat het klanten een uitgebreid platform biedt dat eenvoudig te gebruiken en te implementeren is in complexe hybride omgevingen – die voor bedrijven een uitdaging vormen om te beveiligen”, zegt Rik Turner, principal analyst bij Omdia. “Daarnaast is VMDR cloud-native en gebouwd met schaalbaarheid in het achterhoofd. Het gebruikt een scanning agent en passieve scantechnologie om nauwkeurige telemetrie te bieden, wat Qualys de mogelijkheid geeft verder vooruit te gaan in cloudbeveiliging en traditionele bedrijfsoplossingen als EDR en SIEM.”

Philippe Courtot, bestuursvoorzitter en CEO van Qualys: “We zijn er trots op dat

VMDR nu op de markt is. Het is het resultaat van jarenlang werk om van vulnerability management een end-to-end oplossing te maken die de verbinding maakt in de volledige hybride omgeving en realtime, nauwkeurig en eenvoudig te implementeren en bedienen is. Graag bedank ik onze klanten die ons hebben geholpen bij dit avontuur én onze engineers die ondanks de huidige moeilijkheden thuiswerkten aan het finaliseren en beschikbaar maken van VMDR.”

Om de innovatieve benadering van vulnerability management met deze oplossing te laten zien, organiseert Qualys een online event, VDMR Live, met een diepgaande demo en Q&A. Dit event vindt plaats op 21 april om 20.00 uur Nederlandse tijd. Aanmelden kan via www.qualys.com/2020/vmdr-live/. Securityprofessionals kunnen meer lezen over VMDR en zich alvast aanmelden voor een trial via www.qualys.com/vmdr

Het antwoord van Qualys op de campagne van Rapid7 tegen VMDR
Rapid7 lanceerde onlangs een campagne met als titel It's Time to Quit Qualys; 10 reasons why Rapid7 is worth the switch. Qualys is het niet eens met deze campagne en legt puntsgewijs uit waarom. Qualys nodigt geïnteresseerden uit voor deze weerlegging op 16 april om 20.00 uur Nederlandse tijd. Aanmelden kan via www.qualys.com/response-to-rapid7.

“In het verleden schonken we geen aandacht aan de campagnes van concurrenten waarin onze klanten worden aangemoedigd over te stappen naar hun oplossing, maar nu hebben we besloten in te gaan tegen de vele verzonnen claims in deze campagne van Rapid7”, zegt Courtot. “Nu het vermogen van bedrijven om weerstand te bieden tegen hackers aanzienlijk verkleind is, is security nóg belangrijker. Het moet onze prioriteit zijn om klanten te helpen in plaats van concurrenten aan te vallen in deze trieste tijd. En dat terwijl de claims van Rapid7 misleidend zijn en in nogal wat gevallen zelfs overduidelijk onjuist. Dat laat ons geen andere keus dan ze een voor een in het openbaar te betwisten.”

Over Qualys
Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS) is een pionier en een toonaangevende leverancier van cloud-based security- en compliance-oplossingen. Het bedrijf heeft meer dan 15.700 klanten en actieve gebruikers in meer dan 130 landen, waaronder de meeste bedrijven uit zowel de Forbes Global 100 als de Fortune 100. Qualys helpt organisaties bij het stroomlijnen en consolideren van hun security- en compliance-oplossingen in één platform en het integreren van security in digitale-transformatie-initiatieven voor meer flexibiliteit, beter bedrijfsresultaat en een substantiële kostenbesparing.

Het Qualys Cloud Platform en de geïntegreerde Cloud Apps bieden continu bedrijfskritische beveiligingsinformatie, waardoor auditing, compliance en bescherming van IT-systemen en webapplicaties on-premise, op endpoints, in de cloud, in containers en mobiele omgevingen zijn te automatiseren.

Qualys, opgericht in 1999, was een van de eerste SaaS-securityorganisaties. Het bedrijf heeft sterke strategische partnerships met toonaangevende managed service providers en consultingorganisaties, waaronder Accenture, BT, Cognizant Technology Solutions, Deutsche Telekom, DXC Technology, Fujitsu, HCL Technologies, IBM, InfoSys, NTT, Optiv, SecureWorks, Tata Communications, Verizon en Wipro.

Het bedrijf is tevens een van de oprichters van de Cloud Security Alliance (CSA).

Meer informatie is te vinden op  www.qualys.com

Qualys en het Qualys-logo zijn handelsmerken van Qualys, Inc. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren

Logo LVTPR
Qualys contact

Logo Qualys

info@qualys.com
  www.qualys.com
Qualys sociaal

Qualys tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis