www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
Datum: (1 jaar en 27 dagen geleden)
PR: Marcommit

Motiv Vital Secure beschermt vitale sectoren gratis tegen cybercriminaliteit

IJsselsteinMotiv ICT Security biedt haar beveiligingsoplossing Veilig Internet als onderdeel van de dienst Vital Secure 90 dagen gratis aan voor alle vitale sectoren. Veilig Internet is binnen 24 uur geïmplementeerd en verkleint de kans op digitale sabotage als gevolg van onder andere ransomware. Zo zorgde de oplossing bij een streekziekenhuis na de eerste nacht voor het tegengaan van meerdere phishing-aanvallen en duizenden command & control requests. Met deze ondersteuning zorgt Motiv voor een paar extra ogen en oren die waken over de digitale veiligheid van de vitale sectoren van Nederland.

Waken over de digitale veiligheid van vitale sectoren
Door de grote hoeveelheid thuiswerkers is het dreigingsniveau hoger geworden en lopen de IT-voorzieningen van vitale sectoren een verhoogd risico. Vital Secure, ondersteund door Cisco Umbrella, levert bescherming in drie stappen: Veilig Internet, Inzicht & Deep Inspection en Controle. Veilig Internet grijpt in bij elke klik op phishing-links, bij elk verzoek tot command & control datacommunicatie (botnetinfectie) en bij direct bezoek aan een malafide URL. In alle gevallen wordt verdacht klikgedrag omgeleid naar een waarschuwingspagina om de gebruiker te informeren over het risico van besmetting van het systeem. Veilig Internet is binnen 24 uur actief en de eerste 90 dagen gratis te gebruiken.

Bescherming tegen nieuwe aanvallen
Inzicht & Deep Inspection toont met behulp van een slimme agent aan wie of welk systeem geïnfecteerd is en is essentieel voor de beveiliging van (thuis)werkplekken en datacenters. Nieuwe dreigingen worden zonder vertraging gecontroleerd voordat de gebruiker hier toegang tot heeft. Op deze wijze is de IT-omgeving zelfs beschermd tegen cyberaanvallen die niet eerder zijn opgemerkt. Tot slot signaleert het Motiv Security Operations Center in de Controle-fase welke PC’s, server- of randapparatuur binnen de interne IT-omgeving zijn besmet. Indien er sprake is van een malware- of botnetinfectie, worden deze direct opgeschoond om verdere schade en verspreiding te voorkomen. Inzicht & Deep Inspection en Controle zijn af te nemen tegen een vast tarief.

Bastiaan Bakker, directeur Business Development bij Motiv: “Ten tijde van corona zijn het de vitale sectoren die onze samenleving draaiende houden. Juist nu is betrouwbare en weerbare IT voor deze sectoren cruciaal. Thuiswerkers gebruiken vaak hun privéverbinding en er is minder sociale controle dan op kantoor. Daarnaast heerst er angst voor corona, wat ervoor zorgt dat ze sneller op een phishinglink klikken die zogenaamd informatie over het virus bevat. Met Vital Secure houden we een vinger aan de pols en zorgen we ervoor dat je IT-omgeving te allen tijde beschikbaar blijft.”
Laatste van Motiv ICT Security
Motiv start maandelijkse interactieve talkshow SecurityTalks

Nederlands bedrijfsleven investeert meer in cybersecurity

Motiv organiseert het online event DETECT 2020 SecurityTalks over het belang van samenwerken in security monitoring
Verstreken tijd: 1 jaar en 27 dagen

Logo Marcommit
Motiv ICT Secu.. contact

Logo Motiv ICT Security

info@motiv.nl
  www.motiv.nl
Motiv ICT Secu.. sociaal

Motiv ICT Secu.. tweets

Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Extreme Networks
Logo ISBW
Logo Infor