www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers

SmartEagle heeft IoT-oplossing voor social distancing binnen kantoren

Amsterdam, 10 april 2020 – Het Amsterdamse bedrijf SmartEagle heeft een oplossing ontwikkeld voor social distancing. De SmartEagle Distance Sensor meet of personen wel anderhalve meter afstand houden van elkaar en geeft een signaal af wanneer deze afstand in gevaar komt.

De SmartEagle Distance Sensor meet met een netwerk van optische sensoren de afstanden tussen personen. Per sensor wordt het aantal personen én hun onderlinge afstand vastgesteld. De gegevens van de verschillende sensoren worden gecombineerd om te valideren dat de onderlinge afstand voldoet aan de gestelde eisen. De resultaten zijn direct beschikbaar via een dashboard en diverse messaging services. Denk hierbij aan een melding op je telefoon, een stoplicht dat op oranje of rood springt of een omroepbericht. Behalve in kantoren kan de oplossing ook ingezet worden in winkels, scholen, theaters en andere (openbare) gelegenheden.

Geen smartphones nodig
Het grote voordeel van de sensoren is dat ze direct het aantal personen op locatie kunnen meten, zonder dat de personen een smartphone of ander device bij zich hoeven te hebben. De SmartEagle Distance Sensor is eenvoudig te installeren aan het plafond, is draadloos en levert realtime meetresultaten. De oplossing is snel op te schalen en kan uiteindelijk ook voor andere doeleinden dienen, zoals het vinden van vrije werkplekken.

Arend van de Stadt, CEO van SmartEagle: ‘Tijdens de persconferentie van afgelopen dinsdag werd aangekondigd dat het bedrijfsleven na moet gaan denken over hoe we straks langzaamaan gaan terugkeren naar kantoor, met inachtneming van de anderhalve meter. Onze bestaande oplossing voor het vinden van vrije werkplekken en het monitoren van de bezetting hebben we met een kleine aanpassing geschikt gemaakt voor het monitoren van de anderhalve meter afstand. Zo kan op drukke plaatsen binnen de kantooromgeving, zoals in de kantine en bij de receptie, in de gaten gehouden worden of de regel nog steeds in acht genomen wordt. Een melding aan de aanwezige personen kan dan duidelijk maken dat ze meer afstand moeten nemen of beter later terug kunnen komen.’

Over SmartEagle
Het Amsterdamse bedrijf SmartEagle is in 2018 opgericht als spin-off uit het IoT-bedrijf Evalan. SmartEagle levert Smart Sensing oplossingen voor smart buildings en vastgoedbedrijven. Het bedrijf zet haar artificial intelligence (AI) software in om in combinatie met Internet of Things (IoT) smart building applicaties te ontwikkelen. Met de Workspace Finding Tool kunnen medewerkers binnen grote kantoren makkelijk een vrije werkplek vinden. Het Facility Manager Occupancy Dashboard geeft de facilitymanager handvatten voor een beter gebruik van de kantoorruimte. De Distance Sensor zorgt ervoor dat realtime en, zonder devices zoals smartphones, wordt gemeten of personen in een ruimte zich wel aan de anderhalve meter afstand (kunnen) houden. Kijk voor meer informatie op www.smarteagle.nl en volg SmartEagle op Twitter of Linkedin.

Meer informatie voor de pers
Maartje van Oeveren
Maartje@maartjevanoeveren.com
Laatste van SmartEagle
SmartEagle heeft IoT-oplossing voor social distancing binnen kantoren
SmartEagle contact

Logo SmartEagle

contact@smarteagle.nl
  smarteagle.nl
SmartEagle sociaal

SmartEagle tweets

Logo MicroFix
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Sortlist
Logo Fullstaq B.V.
Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo PQR B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo Alleeninkt.nl
Logo Northwave
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo Techone B.V.
Logo Humanwave B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Zyxel
Logo PA Consulting
Logo Infoblox
Logo Sitecore