www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlContentbureau
PR: LVTPR

Digitaal thuisonderwijs: tips van devolo

Bunnik, 9 april 2020 – De scholen zijn dicht en de kinderen zijn thuis. Desondanks is het belangrijk dat ze geen stappen missen in hun opleiding. De oplossing? Thuisonderwijs. Met name digitale hulpmiddelen kunnen zowel leerlingen als ouders hierbij helpen. devolo komt met tips voor succesvol digitaal leren en instrueren, én voor het creëren van de optimale technische omstandigheden.

Uitdagingen en kansen
Voor veel ouders is het een uitdaging om een ideale leeromgeving te creëren voor hun kinderen. In eerste instantie lijkt de afwezigheid van ‘normale’ lesinstructies misschien onoverkomelijk. Maar gelukkig gaat technologie continu met grote sprongen vooruit en zijn er genoeg opties om dit obstakel uit de weg te ruimen.

Tip 1: maak gebruik van een digitaal klaslokaal
Docenten en leerlingen kunnen met elkaar communiceren via e-mail, een online leeromgeving als Moodle, livechats of in-school-platformen. Online hebben leerlingen niet alleen toegang tot opdrachten en samenvattingen van lesmateriaal, maar kunnen ze via videogesprekken ook in contact blijven met hun docenten en medeleerlingen. Zo kunnen docenten ervoor zorgen dat het meest recente lesmateriaal goed aan hun leerlingen wordt gecommuniceerd.

Tip 2: laat kinderen spelenderwijs leren
Het is algemeen bekend dat mensen beter leren als ze er plezier in hebben. De link tussen plezier en thuisonderwijs is misschien wat minder duidelijk te leggen, maar toch biedt digitaal onderwijs – in grotere mate dan andere leermethoden – verschillende speelse manieren om kennis op te doen. Zoals het spelen van een computerspelletje én het leren van een vreemde taal tegelijk. Of door rekenen-oefenen.nl te gebruiken voor rekenen. Leerzame spelletjes zoals die op Squla zijn ideaal voor spelenderwijs leren. Bovendien bieden onder meer de tv-zender NPO 3 (denk bijvoorbeeld aan het Jeugdjournaal en het Klokhuis) en de website schooltv leerlingen veel interessante opties. Zo leren ze op een leuke manier een hele hoop bij.

Tip 3: zorg voor verantwoord gebruik van digitale media
Digitale media op de juiste manier leren gebruiken, is een must. Het draait hierbij niet alleen om het onder de knie krijgen van de technologie, maar ook om hoe je digitale media op een verantwoorde manier gebruikt. In het geval van jonge kinderen is het raadzaam om het gebruik van het internet alleen onder toezicht toe te staan. Dit bevordert het leerproces en zorgt ervoor dat ouders precies weten welke media hun kinderen gebruiken. Toch is het niet mogelijk om kinderen continu in de gaten te houden. In dit geval zijn er ‘zwarte lijsten’ in te stellen op de router, zodat kinderen het internet veilig kunnen gebruiken. Bovendien kan het helpen om tijdslimieten in te stellen. Daardoor kunnen kinderen alleen op specifieke tijdstippen online.

Tip 4: creëer de perfecte set-up met devolo
Of het internet nu wordt gebruikt om te leren rekenen met  rekenen-oefenen.nl, live te chatten met docenten of videogesprekken te houden met medeleerlingen om cijfers te vergelijken, devolo Magic zorgt ervoor dat thuisonderwijs geen enkel probleem is. De devolo Magic-adapters beschikken over Powerline-technologie voor hoge snelheden en met de Home Network-app is kinderbeveiliging instellen een fluitje van een cent. De flexibele toepassingsmogelijkheden en eenvoudige installatie garanderen snel, stabiel en veilig internet door heel het huis. Zo is elk stopcontact in een kinderkamer om te toveren tot een highspeed internettoegangspunt, waardoor kinderen op digitale wijze kunnen doorleren totdat ze hun klasgenoten en docenten weer in het echt zien.

Over devolo
devolo maakt de woning intelligent en het stroomnet slim. Privéklanten brengen met Powerline-adapters van devolo highspeed dataverbindingen in elke ruimte. Internationaal zijn er ongeveer 40 miljoen dLAN®-adapters in gebruik. Bovendien ontdekken klanten met devolo Home Control de mogelijkheden van het Smart Home – snel in te richten, naar wens uitbreidbaar en makkelijk per smartphone te bedienen. Als OEM-partner past devolo zijn producten en oplossingen aan de individuele behoeften van internationale telecombedrijven aan. Op professioneel terrein biedt de ombouw van de energievoorzieningsinfrastructuur bovendien kansen: met devolo-oplossingen kunnen nieuwe Smart Grids realtime bewaakt en geregeld worden, en zijn volledig nieuwe diensten te realiseren. devolo is opgericht in 2002 en telt momenteel ongeveer driehonderd medewerkers. De wereldmarktleider op Powerline-gebied is met eigen vestigingen en via partners in negentien landen vertegenwoordigd.
Laatste van devolo
5 tips voor zakelijke videogesprekken

Digitaal thuisonderwijs: tips van devolo

Geld besparen? Verwarm slimmer!

Logo LVTPR
devolo contact

Logo devolo

devolo@lvtpr.com
  www.devolo.nl
devolo sociaal

devolo tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel