Herken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (1 jaar en 165 dagen geleden)
PR: Zeekhoe Communicatie

Nieuwe MSSP’s zetten Secure SD-WAN van Fortinet in om klanten van onderscheidende netwerk- en beveiligingsdiensten te voorzien

Ingebouwde next-generation firewall, geavanceerde routering en open Security Fabric helpen MSSP’s om beter te voorzien in de veranderende behoeften van bedrijven

Utrecht, 9 april 2020 - Fortinet® (NASDAQ: FTNT), wereldwijd leider in uitgebreide, geïntegreerde en geautomatiseerde oplossingen voor cyberbeveiliging, maakt bekend dat het steeds meer opmars maakt in de markt voor managed security service providers. Nieuwe MSSP’s zoals Node4, Zain Jordan en Liquid Networx maken gebruik van de brancheleidende oplossing Secure SD-WAN van Fortinet om klanten te voorzien van aanvullende diensten met hoge toegevoegde waarde.

SD-WAN voorziet bedrijven van betrouwbare en kostenefficiënte connectiviteit ter ondersteuning van hun digitale transformatie. Volgens recent onderzoek door IDC zal er in 2023 een totale omzet van 5,25 miljard dollar omgaan in de markt voor SD-WAN-infrastructuren. Steeds meer bedrijven willen gebruikmaken van deze technologie. Ze doen een beroep op managed security service providers als oplossing voor het tekort aan interne technische en beveiligingsvaardigheden. MSSP’s kunnen aan deze toenemende behoefte tegemoetkomen door diensten met toegevoegde waarde te ontwikkelen voor bedrijven die de gebruikservaring willen verbeteren, de complexiteit en kosten van het WAN willen reduceren en hun gedistribueerde netwerken willen beveiligen.

Fortinet stelt MSSP’s in staat om in te springen op de kansen van SD-WAN
Met het oog op deze zakelijke kansen treden Node4, Zain Jordan en Liquid Networx toe tot een groeiende groep van MSSP’s die voor Secure SD-WAN van Fortinet kiezen om hun klanten van nieuwe managed services te voorzien. Fortinet hanteert een door beveiliging aangestuurde netwerkaanpak. Hierbij worden netwerk- en beveiligingsfunctionaliteit binnen één SD-WAN-oplossing gecombineerd. MSSP’s kunnen op die manier geavanceerde beveiligingsdiensten binnen hun WAN-infrastructuur aanbieden tegen aanzienlijk lagere totale eigendomskosten. Hieronder volgen voorbeelden de manier waarop partners van Fortinet de voordelen van Secure SD-WAN van Fortinet in dienst stellen van hun zakelijke klanten.

Node4
Node4 maakt gebruik van de SD-WAN-technologie van Fortinet om managed services op basis van Secure SD-WAN aan te bieden aan klanten in het Verenigd Koninkrijk. Deze dienst stelt ondernemingen met meerdere bedrijfslocaties in staat om beveiliging aan de netwerkrand te bieden in combinatie met Quality of Service (QoS) voor spraaktoepassingen en latency-gevoelige applicaties. Dit draagt bij aan een optimale gebruikservaring.

“Fortinet biedt ons concurrentievoordeel ten opzichte van andere dienstverleners. We kunnen onze dienstverlening voortdurend moderniseren in aansluiting op de belangrijkste uitdagingen en behoeften van klanten op het gebied van SD-WAN”, zegt Paul Bryce, de CCO van Node4. “Sinds we gebruikmaken van Secure SD-WAN van Fortinet is onze omzet uit netwerkoplossingen sterk gegroeid. Tegelijkertijd daalden onze operationele en totale eigendomskosten met zo’n 40 procent.”

Node4 zet Secure SD-WAN ook in zijn eigen netwerk in. Door het combineren van MPLS en de internetgerichte connectiviteit heeft het de prestaties van zijn cloud-en SaaS-diensten kunnen optimaliseren. Deze vertegenwoordigen 80 procent van al zijn netwerkverkeer. Node4 kan klanten snellere verbindingen met de cloud bieden door het reduceren van latency en het elimineren van de complexiteit binnen zijn WAN.

Zain Business
Zain Business gebruikte Secure SD-WAN van Fortinet als basis voor zijn eerste managed service op dit gebied voor bestaande en nieuwe zakelijke klanten. Die kunnen hiermee geavanceerde beveiliging, prestaties en betrouwbaarheid naar hun applicaties brengen om hun zakelijke doelstellingen te realiseren. De nieuwe SD-WAN-dienst van Zain Business biedt met name voordelen voor geografisch verspreide bedrijven in verticale markten zoals de financiële dienstverlening en retail die over diverse filialen en winkellocaties beschikken.

“De uitbreiding van ons aanbod met deze door Secure SD-WAN van Fortinet ondersteunde diensten maakt Zain Business tot een ‘alles onder één dak’-aanbieder van ICT-diensten die de meeste moderne bedrijven nodig hebben. Dan valt te denken aan connectiviteit, cybersecurity, cloud computing, colocatie en het beheer van draadloze netwerken”, zegt Mohannad Audeh, directeur van de Enterprise Business Unit bij Zain Business. “De klanten van Zain Business zullen baat hebben bij onze simpele en kostenefficiënte SD-WAN-oplossing, die beveiliging combineert met verbeterde connectiviteit.”

Zain Business gebruikt daarnaast oplossingen van Fortinet om zijn beveiligingsdiensten kracht bij te zetten. Dat doet het met onder meer next-generation firewalls, Unified Threat Management, Advanced Threat Protection met sandboxing en SIEM-oplossingen van Fortinet.

John Maddison, executive vice president Products en CMO bij Fortinet: “De wereldwijde partners van Fortinet, en met name managed security service providers (MSSP’s), doen een beroep op onze innovatieve oplossing Secure SD-WAN om in te springen op nieuwe zakelijke kansen in de snel groeiende markt voor SD-WAN. Onze MSSP-partners realiseren zich dat het louter aanbieden van SD-WAN-diensten voor zakelijke connectiviteit op de lange termijn niet houdbaar is. Ze kiezen ervoor om hun managed services van de concurrentie te onderscheiden door er beveiligingsfunctionaliteit aan toe te voegen. Fortinet Secure SD-WAN helpt hen daarbij door op unieke wijze netwerk- en beveiligingsfunctionaliteit binnen één oplossing te combineren.”

Over Fortinet
Fortinet beschermt ’s werelds grootste ondernemingen, internetproviders en overheidsorganisaties. Het biedt organisaties compleet beheer van en inzicht in hun  groeiende aanvalsoppervlak en stelt hen in staat om tegemoet te komen aan de steeds hogere eisen die aan hun netwerk worden gesteld, nu en in de toekomst. Alleen het Fortinet Security Fabric-platform pak de meest kritieke beveiligingsuitdagingen aan en beschermt gegevens over de gehele digitale infrastructuur. Dit geldt voor zowel voor netwerk-, applicatie- als (multi)cloud of edge-omgevingen. Fortinet heeft wereldwijd de meeste beveiligingsappliances verkocht. Meer dan 440,000  klanten vertrouwen op Fortinet voor effectieve bescherming van hun organisatie. Fortinet is zowel een technologiebedrijf als een leerbedrijf. Fortinet Network Security Institute biedt een van de grootste en breedste trainingsprogramma's voor cybersecurity in de industrie. Kom meer te weten op http://www.fortinet.com, het blog van Fortinet en FortiGuard Labs.

Noot voor de redactie [niet voor publicatie]
Meer informatie over dit bericht of over Fortinet kunt u opvragen bij:
Karianne Hoekstra
Zeekhoe Communicatie
M. +31 (0)6-460 80656
E. karianne@zeekhoe.nl
Laatste van Fortinet
Fortinet en Linksys lanceren gezamenlijk ontwikkelde oplossing voor veilig thuiswerken en hybride werken

Fortinet gaat een miljoen mensen gratis helpen bij opleiding tot security-professional

Fortinet integreert ngfw FortiGate met Dragos voor krachtige beveiliging van OT-omgevingen
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie

Demissionair kabinet doet mooie beloften, maar juiste randvoorwaarden ontbreken

Europa’s grootste Apple Premium Reseller Amac boekt recordjaar

Snakeware nieuwe hoofdsponsor Berneiepenloftspul

Rockwell Automation en Ansys gaan samenwerken om industriële processen te optimaliseren

‘s Werelds eerste Wi-Fi 6 USB-adapter nu ook in Europa verkrijgbaar

Qualys introduceert zero-touch patching voor proactief herstel van kwetsbaarheden

Digitale dienstverlener Incentro is verkozen tot één van de Best Medium Workplaces van Europa 2021

Daily Logistics Group (DLG) selecteert Oracle Fusion Cloud Applications om services op te schalen en bedrijfsgroei te ondersteunen
Online een huis zoeken en kopen: van 6 weken naar een paar minuten

Rapportageportaal BInqcs en meer inzicht in uw bedrijf
Verstreken tijd: 1 jaar en 165 dagen

Logo E-mergo
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Schneider Electric
Logo PA Consulting