www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com

Datacenter NorthC Oude Meer wordt aangesloten op het eigen netwerk van Relined Fiber Network in Amsterdam

Vianen, 09 april 2020: Relined breidt haar Dark Fiber netwerk in internet hub Amsterdam uit. In het tweede kwartaal van 2020 wordt het datacenter van NorthC in Oude Meer aangesloten, via twee unieke routes zodat redundantie geleverd kan worden. Relined merkte dat de vraag naar datacenters van NorthC toenam. Het datacenter is dus zeker een aanvulling op het netwerk en komt de nu al fijne samenwerking tussen Relined en NorthC – o.a. op het gebied van eindgebruikers, waar zij veel contact mee hebben – ten goede.

NorthC Oude Meer
Het datacenter van NorthC in Oude Meer staat midden in de metropoolregio Amsterdam, op het Fokker Logistics Park. Het heeft een datavloer van 6.200 m² en biedt een elektrisch vermogen van 5,5 MW. Het datacenter is CO2-neutraal en gebruikt 100% duurzaam opgewekte groene stroom. Ook gebruikt het datacenter energie-efficiënte vrije koeling en zijn de racks opgesteld in volledig gesloten koude gangen. Zo wordt bespaard op energie en CO2-uitstoot.

Samenwerking Relined Fiber Network en NorthC
Relined Fiber Network gaat samenwerkingen aan om zoveel mogelijk carrier neutrale datacenters (redundant) aan te kunnen sluiten. Dit om aan de vraag naar goed beveiligde datacenters te kunnen voldoen. Zo ook met NorthC, een samenwerking die jaren teruggaat. Zo zijn nu in totaal tien datacenters aangesloten, waaronder drie op het Amsterdamse metronetwerk van Relined. NorthC is een samenvoeging van de organisaties The Datacenter Group en NLDC, twee grote spelers op de IT-markt. Door hun uitgebreide kennis en jarenlange ervaring te bundelen, zijn zij nu het grootste regionale datacenterbedrijf in Nederland. Duurzaam ondernemen staat bij NorthC hoog in het vaandel, alle datacenters maken 100% gebruik van groene stroom.

Rick van Fucht, Manager Connectivity van NorthC: “Als carrier- en cloudneutraal datacenter is het essentieel om een partij als Relined direct aan boord te hebben. Het aanbieden van colocatie- en connectiviteitsdiensten is namelijk onlosmakelijk met elkaar verbonden. Met het netwerkaanbod van onbelichte glasvezelverbindingen, zoals Relined die aanbiedt, kunnen onze gezamenlijke klanten hun netwerk verder uitbouwen in Nederland, Duitsland en/of Denemarken.”

Metronetwerk Amsterdam
Relined beschikt over een (Dark Fiber) glasvezelinfrastructuur in het metronetwerk van Amsterdam. Hier gelden vaste scherpe tarieven voor datacenterverbindingen en hanteert Relined hoge netwerkstandaarden en een levertijd van 1 tot 3 weken. Naast vele andere carrier neutrale datacenters, wordt het datacenter van NorthC in Oude Meer op dit netwerk aangesloten.

In korte tijd heeft NorthC zich ontwikkeld tot één van de grotere spelers op de markt. Bij Relined merken we dat de vraag naar dit toonaangevende carrier neutrale datacenter toeneemt. Door het datacenter aan te sluiten op ons eigen netwerk in Amsterdam, kunnen wij aan deze vraag van onze klanten voldoen. We kunnen nu nog flexibeler zijn in het aanbieden van datacenterverbindingen. Tegen dezelfde voordelige voorwaarden, scherpe tarieven en korte levertijd”, legt Dennis van Jaarsveld uit, Manager Sales Netherlands. “Wij zijn dan ook erg blij met deze samenwerking!”.

Relined Fiber Network en ruim 125 aangesloten datacenters
Het Dark Fiber netwerk van Relined Fiber Network, dat ca. 30.000 kilometer aan hoogwaardige glasvezelinfrastructuur bevat en landelijke dekking biedt in zowel Nederland als Duitsland, is continu in ontwikkeling. Inmiddels zijn meer dan 125 carrier neutrale datacenters in Nederland en Duitsland (redundant) op het Dark Fiber netwerk aangesloten. En hier komen regelmatig nieuwe datacenters bij.

Een overzicht van alle aangesloten datacenters is te vinden in de PoP-lijst op onze website: https://relined.eu/dark-fiber/datacenters/.

[EINDE PERSBERICHT]

Noot voor de redactie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Linda Eindhoven-Voorbij van Relined Fiber Network:
T: +31 (0)347 358 010
E: l.eindhoven@relined.eu
Laatste van Relined Fiber Network
Relined Fiber Network zet internationale groei door met overname van het Duitse Globalways GmbH

Relined Fiber Network verhuist naar nieuw pand om verdere groei van de organisatie te kunnen realiseren

Relined Fiber Network verbindt CyrusOne in Amsterdam met eigen netwerk
Dutch IT-channel Awards Virtuele show 25 maart 2021

Northwave en q.beyond gaan strategische samenwerking aan in Duitsland

Siemens, IBM en Red Hat lanceren hybrid cloud-initiatief om sneller waarde te halen uit industriële IoT-data

Het belang van OTP en 2FA (ook voor thuiswerkers)

Pega komt met verbeteringen voor low-code ontwikkeling van mobiele apps

BOYS WITH BRAINS BREIDT UIT IN BENELUX

Deze bedrijven maken succesvol gebruik van digitaal machtigen

Shoppen en inloggen zonder wachtwoord? Met iDIN kan het.

KONE versterkt zijn partnerschap met Orange Business Services en migreert zijn contact center infrastructuur naar de cloud

BlackBerry 2021 Threat Report onthult massale COVID-19-uitbuiting

Veeam brengt V11 uit, met meer dan 200 verbeteringen, dat ransomware en dataverlies elimineert en tegelijkertijd één platform biedt voor moderne databescherming

Post-corona: Studenten willen mix van online en live colleges, docenten moeten werken aan hun digitale skills

Gemeente Amsterdam verlengt elektronische facturatie overeenkomst met TIE Kinetix
Techone breidt verder uit met overname IT-bedrijf Lancom

Duurzaamheid moet dringende prioriteit worden voor telecombedrijven

Met het online programma ‘HR de Baas’ krijgt elk mkb-bedrijf zijn HR-administratie op orde

Talent hard nodig voor economisch herstel van Nederland

Avit Group ondersteunt Houthoff in professionaliseringsslag van telefonie- en videoconference-omgeving

Poly’s DECT-headsets bieden ultieme betrouwbaarheid en helderheid in alle gesprekken

NL Leert Door stelt 4 miljoen euro subsidie beschikbaar voor technische opleiders

CmCloudContainer: softwarelicenties direct online beschikbaar door koppeling aan ERP of e-commerce systeem

Industriesector is meer bij de tijd op het gebied van ICT dan andere sectoren

Barracuda Email Threat Scanner detecteert miljoenen aanvallen die worden gemist door de bestaande beveiligingsoplossingen

Unisys ondersteunt Lenovo bij Internet of Things-oplossingen

Razer Kiyo Pro brengt professionele beeldkwaliteit naar videomeetings en streaming

SentinelOne officiële cyberbeveiligingspartner van Aston Martin Cognizant Formula One-team

Gedetecteerde cyberdreigingen stijgen met 20% tot meer dan 62,6 miljard in 2020

Online Payment Platform voegt Mike Palm en Victor Menger toe aan management team

EDB sluit succesvol jaar van hypergroei af

Ruim 4 op de tien vindt het tijd om thuiswerkplek cyberveilig in te richten; ook rol voor werkgever weggelegd
Relined Fiber .. contact

Logo Relined Fiber Network

info@relined.nu
  relined.eu
Relined Fiber .. sociaal

Relined Fiber .. tweets

Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo Cloud ÉÉN
Logo BarTrack
Logo Maunt
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo Techone B.V.
Logo Humanwave B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo Northwave
Logo MCS B.V.
Logo RoSecure
Logo PQR B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Red Hat, Inc.
Logo Pegasystems