www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl

Datacenter NorthC Oude Meer wordt aangesloten op het eigen netwerk van Relined Fiber Network in Amsterdam

Vianen, 09 april 2020: Relined breidt haar Dark Fiber netwerk in internet hub Amsterdam uit. In het tweede kwartaal van 2020 wordt het datacenter van NorthC in Oude Meer aangesloten, via twee unieke routes zodat redundantie geleverd kan worden. Relined merkte dat de vraag naar datacenters van NorthC toenam. Het datacenter is dus zeker een aanvulling op het netwerk en komt de nu al fijne samenwerking tussen Relined en NorthC – o.a. op het gebied van eindgebruikers, waar zij veel contact mee hebben – ten goede.

NorthC Oude Meer
Het datacenter van NorthC in Oude Meer staat midden in de metropoolregio Amsterdam, op het Fokker Logistics Park. Het heeft een datavloer van 6.200 m² en biedt een elektrisch vermogen van 5,5 MW. Het datacenter is CO2-neutraal en gebruikt 100% duurzaam opgewekte groene stroom. Ook gebruikt het datacenter energie-efficiënte vrije koeling en zijn de racks opgesteld in volledig gesloten koude gangen. Zo wordt bespaard op energie en CO2-uitstoot.

Samenwerking Relined Fiber Network en NorthC
Relined Fiber Network gaat samenwerkingen aan om zoveel mogelijk carrier neutrale datacenters (redundant) aan te kunnen sluiten. Dit om aan de vraag naar goed beveiligde datacenters te kunnen voldoen. Zo ook met NorthC, een samenwerking die jaren teruggaat. Zo zijn nu in totaal tien datacenters aangesloten, waaronder drie op het Amsterdamse metronetwerk van Relined. NorthC is een samenvoeging van de organisaties The Datacenter Group en NLDC, twee grote spelers op de IT-markt. Door hun uitgebreide kennis en jarenlange ervaring te bundelen, zijn zij nu het grootste regionale datacenterbedrijf in Nederland. Duurzaam ondernemen staat bij NorthC hoog in het vaandel, alle datacenters maken 100% gebruik van groene stroom.

Rick van Fucht, Manager Connectivity van NorthC: “Als carrier- en cloudneutraal datacenter is het essentieel om een partij als Relined direct aan boord te hebben. Het aanbieden van colocatie- en connectiviteitsdiensten is namelijk onlosmakelijk met elkaar verbonden. Met het netwerkaanbod van onbelichte glasvezelverbindingen, zoals Relined die aanbiedt, kunnen onze gezamenlijke klanten hun netwerk verder uitbouwen in Nederland, Duitsland en/of Denemarken.”

Metronetwerk Amsterdam
Relined beschikt over een (Dark Fiber) glasvezelinfrastructuur in het metronetwerk van Amsterdam. Hier gelden vaste scherpe tarieven voor datacenterverbindingen en hanteert Relined hoge netwerkstandaarden en een levertijd van 1 tot 3 weken. Naast vele andere carrier neutrale datacenters, wordt het datacenter van NorthC in Oude Meer op dit netwerk aangesloten.

In korte tijd heeft NorthC zich ontwikkeld tot één van de grotere spelers op de markt. Bij Relined merken we dat de vraag naar dit toonaangevende carrier neutrale datacenter toeneemt. Door het datacenter aan te sluiten op ons eigen netwerk in Amsterdam, kunnen wij aan deze vraag van onze klanten voldoen. We kunnen nu nog flexibeler zijn in het aanbieden van datacenterverbindingen. Tegen dezelfde voordelige voorwaarden, scherpe tarieven en korte levertijd”, legt Dennis van Jaarsveld uit, Manager Sales Netherlands. “Wij zijn dan ook erg blij met deze samenwerking!”.

Relined Fiber Network en ruim 125 aangesloten datacenters
Het Dark Fiber netwerk van Relined Fiber Network, dat ca. 30.000 kilometer aan hoogwaardige glasvezelinfrastructuur bevat en landelijke dekking biedt in zowel Nederland als Duitsland, is continu in ontwikkeling. Inmiddels zijn meer dan 125 carrier neutrale datacenters in Nederland en Duitsland (redundant) op het Dark Fiber netwerk aangesloten. En hier komen regelmatig nieuwe datacenters bij.

Een overzicht van alle aangesloten datacenters is te vinden in de PoP-lijst op onze website: https://relined.eu/dark-fiber/datacenters/.

[EINDE PERSBERICHT]

Noot voor de redactie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Linda Eindhoven-Voorbij van Relined Fiber Network:
T: +31 (0)347 358 010
E: l.eindhoven@relined.eu
Laatste van Relined Fiber Network
Kristel Landa aangesteld als Managing Director van Relined Fiber Network

Jan Willem Tom, Managing Director, verlaat Relined Fiber Network

Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur
Relined Fiber .. contact

Logo Relined Fiber Network

info@relined.nu
  relined.eu
Relined Fiber .. sociaal

Relined Fiber .. tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage