www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
PR: ItsaRep

Zorginstelling de Posten maakt zich geen zorgen om endpoint-bescherming

De Posten, een instelling voor thuiszorg, verzorging, verpleging, geriatrische revalidatie, welzijn en wonen, heeft voor de bescherming van de IT-apparatuur gekozen voor het SentinelOne platform voor endpoint-bescherming. Die keuze is met name gebaseerd op het autonome karakter van de beveiligingsoplossing. Erik Neurink, ICT-Coördinator bij de Posten: “We zijn constant op zoek naar verbetering en vernieuwing, ter ondersteuning van de medewerkers en de cliënten. De zorg loopt 24/7 door, dat verwachten we ook van de beveiliging”.

De kern van het werkgebied van de Posten ligt in stadsdeel Zuid van Enschede. De IT-afdeling voert een volledig beheer uit van netwerk, werkplekken en mobiele apparatuur zoals smartphones en iPads. Beveiliging was ingeregeld met een traditionele antivirus-oplossing. Die voldeed op het oog goed, maar de organisatie wilde meer inzicht in het gedrag van aanvallen. Neurink: “We wilden meer dan gewoon virusjes vangen. Kaspersky houdt die prima tegen, maar je ziet dat niet duidelijk in een overzicht. Dus je weet ook niet wat je niet afvangt. En we wilden juist meer te weten komen over het verloop van aanvallen en hoe malware en hackers zich door de organisatie bewegen. We zochten naar meer functionaliteit dan alleen narigheid tegenhouden; we wilden meer inzicht en overzicht, analyse en herstelmogelijkheden van dreigingen.”

Keuzecriteria
Een belangrijk criterium was de performance van de nieuwe oplossing. Veel van de traditionele AV-oplossingen drukken zwaar op de prestaties van werkstations. Verder wilde de Posten graag een SaaS-oplossing inclusief een rollback-functie voor cryptolockers en uiteraard werd er naar prijs gekeken. In overleg met hun IT-partner kwam SentinelOne naar voren die als beste inspeelde op al deze criteria.

De Posten heeft een maand een PoC gedraaid, waarbij de focus lag op de performance van het SentinelOne-platform. Het ging daarbij niet alleen om effectiviteit, maar met name ook de impact van het platform op de IT-omgeving. Neurink: “Deze test viel erg positief uit. We merkten nauwelijks vertraging terwijl we wel een effectieve bescherming zagen. Daarnaast waren we gecharmeerd van de mogelijkheid om op afstand apparaten te vergrendelen of op te schonen. Dat levert enorme tijdswinst op.”

Een groot bijkomend voordeel is dat het nieuwe beveiligingsplatform alerts stuurt. Neurink: “We hoeven niet langer op een console te kijken om meldingen te controleren, maar worden proactief benaderd bij verdacht gedrag. Dat scheelt enorm veel tijd. Het dagelijkse beheer is veel eenvoudiger dan bij de eerdere AV-oplossing. Die tijdswinst loopt verder op doordat we de uitrol van de agents op afstand kunnen doen. Zo verliep ook de eerste implementatie voorspoedig.”

Autonome security
De Posten heeft een helder standpunt qua security. De IT, en daarmee de security, is ondersteunend aan de zorg. De veiligheid van medewerkers en cliënten staat voorop. Neurink: “Terugkerend motto bij ons is ‘is het goed gegaan of goed gedaan?’. Dit typeert onze werkhouding. Uiteraard kan een hoop goed zijn gegaan, omdat het toevallig goed uitpakt. Maar wij werken liever op een manier waarbij we meer de regie houden over de situatie. De keuze voor een next-gen security-oplossing die autonoom werkt sluit naadloos aan bij die werkwijze.”

In samenwerking met SentinelOne heeft de Posten een basisinrichting gerealiseerd, voor drie gebruikersgroepen. Deze is op afstand gecontroleerd door SentinelOne, verder konden de collega’s van Neurink de implementatie en afstemming zelf uitvoeren. Inmiddels ligt de focus op andere werkzaamheden. Neurink: “Onze activiteiten zijn echt opgeschoven naar meer structurele, strategische werkzaamheden. We volgen niet langer reactief de dagelijkse meldingen, maar door de autonome en automatische werking kunnen we de focus leggen op de meer bedrijfskritische IT processen; die tijdwinst is cruciaal.”

Over SentinelOne

SentinelOne levert autonome endpoint-bescherming middels een enkelvoudige agent die preventie, detectie, respons en opsporings-functionaliteit combineert. Het SentinelOne platform is ontwikkeld met het oog op zeer hoog gebruiksgemak en bespaart gebruikers tijd dankzij de inzet van AI om automatisch en in realtime dreigingen binnen het bedrijf en in de cloud te elimineren. Daarnaast is het de enige oplossing die volledig inzicht biedt van edge tot cloud over het hele netwerk. Meer informatie op sentinelone.com en op @ SentinelOne, LinkedIn en Facebook.
Laatste van SentinelOne
SentinelOne breidt opnieuw uit

Systeembouwer Kadant stapt over op next-gen security-oplossing

Zorginstelling de Posten maakt zich geen zorgen om endpoint-bescherming
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur
SentinelOne contact

Logo SentinelOne

SentinelOne sociaal

SentinelOne tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage