www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau
PR: LVTPR

NetApp brengt digitale karakters tot leven met data fabric

3Lateral gebruikt NetApp-technologie voor ‘vriendelijker gezicht’

Amsterdam, 6 april 2020 – NetApp® (NASDAQ: NTAP), de toonaangevende data-autoriteit op het gebied van de hybrid multi-cloud, mag zijn data-fabrictechnologie leveren aan 3Lateral. De wereldwijd toonaangevende speler op het gebied van ‘digitale mensen’ heeft NetApp geselecteerd om te helpen bij een data-driven strategie voor het creëren van levensechte menselijke karakters voor videogames, films en breder toepasbare industriële en AI-oplossingen.

3Lateral, onderdeel van Epic Games, stond meer dan tien jaar geleden aan de wieg van het concept van digitale mensen. Hun werk was te zien in prijswinnende games en films. Vladimir Mastilovic, oprichter en directeur van 3Lateral: “Digitale mensen creëren vereist diepgaand inzicht in elk aspect van onze verschijning en onze bewegingen – beide zeggen iets over ons innerlijk en vertellen verhalen rondom ons. Wij lezen al deze visuele aanwijzingen zeer nauwkeurig, aangezien intuïtie om een beeld van een ander mens te analyseren diepgeworteld is in onze genen.”

Een data-driven strategie
Achter de realistische modellen die realtime te bedienen zijn, staat een data-driven strategie. De studio verzamelt hiervoor data met een unieke gezichtsscanner en binnenkort komt die hoeveelheid data uit op 1 PB per scansessie. Meerdere teams bij 3Lateral, die zowel op maat gemaakte software als cloudomgevingen gebruiken, gebruiken deze data om realistische modellen en taferelen te genereren. De datapijplijn moet geïntegreerd worden met meerdere projectvereisten voor een verscheidenheid aan unieke hardware, software en synthetisatietechnologieën.

3Lateral en NetApp ontwikkelden een data fabric op basis van AFF- en FAS-platforms, die de onmiddellijke veranderingen kan opvolgen – waarmee ook voldaan is aan de behoefte aan verdere ontwikkeling, storagecapaciteit en veranderingen in workflow. De data fabric maakt naadloze toegang mogelijk tot petabytes aan data in meerdere technologiebases. In voorbereiding op de enorme performance-eisen van de toekomst, experimenteren de teams met het uitbreiden van hun data fabric met NetApp Memory Accelerated Data (MAX Data). De integratie is vervolgens uit te breiden met een NetApp Hyper Converged Infrastructure (HCI) en NetApp Kubernetes Services (NKS), waardoor de studio zijn ontwikkelingsomgeving nog verder kan vereenvoudigen.

Datasamenwerking versterken
De teams van 3Lateral voorspellen een toename in datadichtheid, en Mastilovic streef ernaar een framework te ontwikkelen dat mensen in staat stelt nieuwe toepassingen te creëren, juist ook buiten de entertainmentsector. Er is heel veel mogelijk voor wat betreft toepassingen in geneeskunde, biometrie en onderzoek. Voor dit doeleinde overweegt Mastilovic de cloudcapaciteit van 3Lateral op te schalen om toekomstige pieken op te vangen. Volgens hem voorziet een data-fabricstrategie in de benodigde ‘poort naar de cloud’.

Matt Watts, CTO EMEA van NetApp: “De samenwerking met 3Lateral is een geweldig project dat de potentie van een data fabric mogelijk gemaakt door NetApp-oplossingen laat zien. Door de adoptie van een data-driven strategie heeft 3Lateral een basis gelegd, die een oplossing biedt voor de onmiddellijke veranderingen als gevolg van inflexibele data-silo’s die innovatieve samenwerkingen in de weg stonden. Het nieuwe infrastructuurontwerp kan omgaan met de issues die komen kijken bij toenemende snelheid en capaciteit van dataverzameling. De data fabric van 3Lateral ontwikkelt zich met hen mee in hun zoektocht naar het oplossen van nieuwe en toekomstige uitdagingen.”

Het digitale-mensenconcept van 3Lateral wordt verder uitgelegd in deze video. Of lees Matt Watts zijn blog over ' What is a digital human'.

Over 3Lateral
3Lateral ontwikkelt innovatieve technologieën die het mogelijk maken menselijke verschijning en beweging te digitaliseren op een ongekend realistisch niveau. Om mensen te digitaliseren, produceren we end-to-end oplossingen met behulp van speciale 3D- en 4D-scanningshardware, datacentersystemen databases, pijplijnoplossingen, verwerkingsalgoritmen, semantische oplossingen en functies die verwerkte gegevens teruggeven. In januari 2019 werd het team van 3Lateral in Novi Sad onderdeel van Epic Games, bedenker van Unreal Engine-technologie, om voorop te lopen in de ontwikkeling van state-of-the-art, realtime mogelijkheden voor het creëren van virtuele mensen en wezens.

Over NetApp
NetApp is toonaangevend op het gebied van de hybrid cloud. We bieden een volledig scala van dataservices voor de hybrid multi-cloud; deze vereenvoudigen het beheer van applicaties en data, zowel in de cloud als in lokale omgevingen, om uw digitale transformatie te versnellen. Samen met onze partners stellen we wereldwijd opererende organisaties in staat om het volledige potentieel van hun data te benutten, zodat contactmomenten voor klanten kunnen worden uitgebreid, meer innovatie mogelijk is en de operationele activiteiten worden geoptimaliseerd. Kijk voor meer informatie op www.netapp.com/nl. #DataDriven
Laatste van NetApp
Cesar Cernuda benoemd tot president NetApp

NetApp neemt CloudJumper over

NetApp creëert applicatie-geïntegreerd datamanagement voor Kubernetes met project Astra
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur
Zoom verwelkomt Velchamy Sankarlingam als President of Product and Engineering

Red Hat brengt Java naar Kubernetes met Quarkus: een volledig ondersteunde runtime voor cloud-native development

Aruba breidt Instant On-portfolio uit ter ondersteuning continuïteit kleine organisaties

Lubbers De Jong versterkt managementteam met Gijs Toxopeus en Isrid van Geuns

Leiders in voertuigtelematica Geotab en Webfleet Solutions introduceren een gezamenlijk ontwikkeld Commercial Mobility Recovery Dashboard

Schoevers ziet vraag naar Virtual Assistants flink stijgen

Yellowtail en IFS breiden partnership uit om EOI-mogelijkheden voor klanten sterk te vergroten

Drie kwart van de Nederlanders twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten

Milšped Group kiest Shippeo om klanten tegemoet te komen in vraag naar real-time transport visibility

Iemand thuis bij pakketbezorging? Nóg belangrijker tijdens de coronacrisis

ConnectWise IT Nation Explore gaat virtueel

SentinelOne breidt opnieuw uit

Trend Micro onderzoek constateert gebrek aan vertrouwen binnen de cybercriminele onderwereld

Logo LVTPR
NetApp contact

Logo NetApp

info@netapp.com
  www.netapp.com/nl
NetApp sociaal

NetApp tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo BIT
Logo Sharp Electronics Nederland
Logo commercetools