Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
Datum: (1 jaar en 118 dagen geleden)
PR: Marcommit

Coop verlengt SAP-hostingcontract met myBrand

Apeldoorn – Supermarktorganisatie Coop heeft het SAP-hostingcontract met myBrand voor drie jaar verlengd. Coop is de snelst groeiende supermarktorganisatie van Nederland. Bij het afsluiten van het vorige contract was weliswaar rekening gehouden met groei, maar niet met de enorme groeispurt van de afgelopen periode. Daarom is myBrand proactief in gesprek gegaan met Coop om het contract eerder open te breken, de supermarktorganisatie meer schaalvoordelen te geven en de exploitatiekosten van het SAP-landschap onder controle te houden. Door deze tussentijdse contractaanpassing is de actuele looptijd van het contract weer vijf jaar.

Hogere beschikbaarheid
Tevens wordt een belangrijke wijziging doorgevoerd om de beschikbaarheid en continuïteit te verhogen. De HANA productieomgevingen van Coop komen hierdoor in hot stand-by, waardoor bij een eventuele calamiteit de downtime wordt verkort van maximaal vier naar maximaal twee uur. Noodzakelijk, zegt Marco van der Zalm, IT-manager van Coop: “Onze gehele backoffice draait op SAP, zowel ERP als ons dataplatform. Als SAP eruit ligt, valt het hele magazijn stil, kunnen we geen forecast en replenishment run draaien en stopt de bevoorrading van onze winkels. Met de steeds ruimere openingstijden van de ruim 315 winkels en klanten die 24/7 hun boodschappen online willen bestellen, kunnen we ons de gevolgen van downtime niet veroorloven. Vandaar dat we hebben gekozen voor een hot stand-by van de belangrijkste SAP-systemen.”

Flexibel contract
Het nieuwe contract voor vijf jaar houdt rekening met toekomstige ontwikkelingen. Zo is op dit moment gekozen voor hosting in de private cloud van myBrand, waar Coop al bijna tien jaar gebruik van maakt. Er wordt echter continu gekeken naar ontwikkelingen in de markt. Mocht bijvoorbeeld de public cloud zich de komende vijf jaar zo ontwikkelen dat het technisch en commercieel verantwoord is om de primaire productieomgeving hiernaartoe te migreren, dan kan dat binnen het bestaande contract. “Wij vinden het belangrijk dat we onze klanten flexibiliteit bieden”, zegt myBrand directeur Ron Stal. “Ontwikkelingen in IT gaan nu eenmaal zo snel dat je niet vijf jaar vooruit kunt kijken, maar toch sluit je wel een contract voor zo’n lange periode. Dan moet je flexibiliteit bieden. Klanten mogen zich nooit gegijzeld voelen door het contract.”

ICT als concurrentiewapen, myBrand als strategische adviseur
Coop ziet de voordelen van de contractverlenging. Van der Zalm: “Wij willen vooroplopen op ICT-gebied omdat we dit als belangrijk concurrentiewapen zien. We waren niet voor niets de eerste supermarktorganisatie in Nederland die koos voor SAP HANA. myBrand is niet alleen onze hosting provider, maar ook onze belangrijkste strategische adviseur op ICT-gebied, zowel technisch als functioneel. We hebben een hecht partnership; myBrand is een verlengstuk van Coop. Wij vertrouwen erop dat we door onze samenwerking onze voorsprong op ICT-gebied kunnen vasthouden en zelfs uitbreiden.”

Noot voor de redactie, niet ter publicatie:

Over Coop
Coop is een resultaatgerichte, zelfstandige coöperatie die, bewust van haar maatschappelijke positie, een optimaal pakket van levensmiddelen en gerelateerde producten / diensten levert aan consumenten- en ondernemersleden. Coop is groot geworden door samen te werken. Dat doen we voor onze klanten, maar ook met onze klanten, want: samen maak je ’t verschil. Coop heeft 315 supermarkten, waarvan de helft wordt gerund door zelfstandig ondernemers. In 2019 behaalde Coop een consumentenomzet van € 1,5 miljard. Meer informatie: https://www.coop.nl/
Laatste van myBrand
CB Healthcare ontwikkelt thuiszorgapplicatie op het OutSystems-platform met myBrand

Lagardère Travel Retail schakelt myBrand in als IT-partner om groeistrategie te realiseren

Conclusion ontwikkelt projectuitvoer- en managementapplicatie voor Eneco
Verstreken tijd: 1 jaar en 118 dagen

Logo Marcommit
myBrand contact

Logo myBrand

info@mybrand.nl
  mybrand.nl
myBrand sociaal

myBrand tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo