www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureau
PR: carolijn peelen bv

Eckes-Granini verbetert klantervaring en verkleint ecologische footprint met Shippeo's realtime visibility platform

Toonaangevende vruchtensapleverancier innoveert voor lange termijn succes

Amsterdam/Parijs, 2 april 2020 - Shippeo, de Europese marktleider in supply chain visibility, kondigt aan dat Eckes-Granini voor haar realtime visibility platform heeft gekozen om de operationele efficiëntie te verbeteren en de CO2-uitstoot te verminderen.

In september 2019 hebben Shippeo, Eckes-Granini en Kaufland de ECR award gewonnen voor een cross supply chain samenwerkingsproject gericht op het delen van transportruimte om lege ritten en inactieve tijden in de logistiek te voorkomen. Via een combinatie van big data en machine learning slaagde Shippeo erin de optimale toelevering tussen de magazijnen van Eckes-Granini en de locaties van Kaufland te berekenen. Eckes-Granini heeft hierdoor met succes de CO2-uitstoot met 25 ton per jaar verlaagd en de transportbehoeften met 40% naar beneden gebracht.

Dit succes heeft het bedrijf doen besluiten om Shippeo als realtime visibility platform in te zetten in Duitsland. Het Shippeo-platform zal de komende drie jaar 100% transparantie mogelijk maken voor de 35.000 leveringen aan de 650 klantlocaties.

Dankzij de mogelijkheid om via Shippeo voorspellend en realtime inzicht in de levering van goederen te bieden, zal Eckes-Granini drie doelstellingen bereiken:
  • Eckes-Granini sites worden efficiënter door de laadtijd te verkorten en de activiteiten te stroomlijnen
  • De tevredenheid van retailers gaat omhoog door kortere wachttijden op loslocaties dankzij proactief gepushte ETA-meldingen en doordat goederen gemakkelijker beschikbaar zijn voor klanten
  • De efficiëntie van vervoerders wordt groter door minder downtime en lege runs
Met de samenwerking wil Shippeo aantonen dat een supply chain visibility platform niet alleen nauwkeurige ETA’s biedt, maar ook alle pijnpunten en inefficiënties in de hele logistieke keten kan identificeren. Een goed beheerde supply chain zal bijdragen aan lagere transportkosten, meer tevreden eindklanten en duurzamere operations.

"Na eerst met Shippeo te hebben gewerkt voor de ECR award, zijn we nu verheugd om een langdurig partnerschap aan te gaan. Dit is strategisch voor ons, omdat het niet alleen onze klantervaring zal verbeteren, maar ons ook zal helpen onze ambitieuze ecologische en economische doelstellingen te bereiken. Bovendien zijn we er sterk van overtuigd dat het Shippeo partnerschap een positieve impact zal hebben op de hele supply chain, vooral ten voordele van vervoerders en retailers”, zegt Stefan Riedel, Hoofd Logistiek bij Eckes-Granini.

“Real-time zichtbaarheid is een belangrijk voordeel gebleken in de moderne logistieke wereld en wordt steeds meer een noodzaak. We kijken er erg naar uit om de samenwerking met Eckes-Granini te vervolgen en bij te dragen aan hun wereldwijde succes door hun supply chain te verbeteren", zegt Thomas Spieker, Directeur Centraal Europa bij Shippeo.

Over Eckes-Granini Duitsland
Eckes-Granini Deutschland GmbH is een van de toonaangevende merkfabrikanten in het segment van fruitdranken. Met zijn topmerken hohes C, granini en Die Limo staat het voor kwaliteit, genieten en gezondheid. Met ongeveer 550 medewerkers in de productiefaciliteiten in Bröl (Noordrijn-Westfalen), Bad Fallingbostel (Nedersaksen) en het administratieve hoofdkantoor in Nieder-Olm (Rijnland-Palts), is Eckes-Granini een onafhankelijk familiebedrijf dat traditionele waarden gecombineert met milieu- en duurzaamheidsbewustzijn. Het kindermerk FruchtTiger en het merk YO siroop completeren het uitgebreide assortiment.

Over Shippeo
Shippeo, de marktleider in supply chain visibility, geeft verladers, vervoerders en klanten toegang tot voorspellende en realtime informatie over elke levering. Shippeo's gepatenteerde, machine-learning ETA-algoritme berekent nauwkeurig alle aankomsttijden, waardoor verladers snel problemen kunnen identificeren en tijdig kunnen anticiperen. Shippeo werd opgericht in 2014 en volgt meer dan 5 miljoen ladingen per jaar voor toonaangevende klanten als Faurecia, Saint-Gobain, Schneider Electric en Leroy Merlin. Shippeo werkt met 140.000 vervoerders in meer dan 40 landen. In Q1 2020 werd 20 miljoen in Shippeo geïnvesteerd voor R&D en verdere groei. Voor meer informatie: www.shippeo.com.

Laatste van Shippeo
Milšped Group kiest Shippeo om klanten tegemoet te komen in vraag naar real-time transport visibility

Shippeo en 4flow werken samen aan supply chain visibility

Staalleverancier thyssenkrupp Materials optimaliseert transportactiviteiten met Shippeo’s realtime visibility platform
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur

Logo carolijn peelen bv
Shippeo contact

Logo Shippeo

www.shippeo.com
Shippeo sociaal

Shippeo tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage