Contentbureauwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
Datum: (1 jaar en 13 dagen geleden)
PR: Lubbers De Jong

Grootste Nederlandse techspelers gaan coronacrisis te lijf met hackathon

Let’s hack the crisis together on April 3-5! NL

Amsterdam, 31 maart 2020 - Dit weekend komt de snelgroeiende wereldwijde beweging #hackthecrisis naar Nederland. Van 3 tot en met 5 april organiseren vrijwilligers uit de Nederlandse startup- en techgemeenschap, geleid door TNW en Innofest, een online hackathon om met innovatieve oplossingen te komen voor de bestrijding van de corona-pandemie. Sinds het ontstaan van de #hackthecrisis-beweging, twee weken geleden in Estland, is er wereldwijd een groeiend aantal hackathons georganiseerd waarbij vele tienduizenden mensen betrokken zijn. Aanstaande zondag kiest een deskundige jury onder leiding van Boris Veldhuijzen van Zanten, CEO van TNW, de winnende oplossingen van de Nederlandse editie.

COVID-19 heeft onze wereld op zijn kop gezet. Wereldwijd zien mensen zich voor een paar van de grootste uitdagingen gesteld die we in tijden hebben gezien. In de gezondheidszorg, maar ook op economisch en maatschappelijk vlak. Een wereldwijde pandemie vraagt om wereldwijde inspanningen. En geïnspireerd door de inmiddels mondiale #hackthecrisis-beweging van de Estse accelerator Garage48, hebben TNW, Startup Amsterdam, Innofest en vele andere koplopers binnen de Nederlandse startup- en innovatiewereld de handschoen opgepakt om Hack The Crisis ook naar ons land te brengen.

Zoals projectleider Sebastien Toupy van TNW aangeeft: “We organiseren deze hackathon om oplossingen te vinden voor diverse problemen die het coronavirus veroorzaakt. Ons team benadert momenteel experts en innovators uit verschillende sectoren. Van beleidsmakers tot zorgprofessionals, maar ook ontwerpers, technici en startups. In 48 uur creëren de deelnemers oplossingen die snel lokaal kunnen worden getest en die met behulp van de juiste partners op schaal kunnen worden geïmplementeerd om levens te redden en te verbeteren.”

Vanaf 3 april zullen TNW, Innofest, StartupAmsterdam, Startupbootcamp, GoodUp, Brain Fuel, Women in AI, Hoax, SmartCamels, coronacommunitycare.nl en EY een weekend lang de door vrijwilligers geleide online innovatiemarathon organiseren. Deelnemers in heel Nederland en daarbuiten werken hierbij aan het ontwikkelen van oplossingen voor enkele van de grootste uitdagingen waar we nu als wereldwijde gemeenschap voor staan. Op zondag 5 april zal een deskundige jury onder leiding onder leiding van Boris Veldhuijzen van Zanten, CEO van TNW de winnende oplossingen kiezen op basis van hun potentiële impact en deze belonen met fondsen en middelen voor verdere ontwikkeling.

Michel van der Wal, Creative Director bij EY, is enthousiast over het initiatief: “Hack the Crisis is een mooie gelegenheid om te laten zien hoe de digitale gemeenschap kan samenkomen om oplossingen te bedenken die de mensheid mogelijk door deze crisis heen kunnen helpen. Dit laat dan ook perfect zien hoe we gezamenlijk kunnen werken aan een betere wereld.”

Deelnemers, mentoren en partners gezocht
Geïnteresseerde uit Nederland en daarbuiten kunnen zich als deelnemer, mentor of partner aansluiten bij de Hack the Crisis-hackathon.
  • Deelnemers komen in teams bijeen om innovatieve oplossingen te bedenken voor deze crisis.
  • Mentoren begeleiden de deelnemende teams en helpen zo hun impact te maximaliseren.
  • Partners creëren bewustwording door content te delen via hun kanalen, geldprijzen en prijzen in natura te leveren voor de winnende oplossingen en door de boodschap van #hackthecrisis te versterken. We zijn vooral op zoek naar meer experts en uitdagingen uit de gezondheidszorg.
De organisatoren willen een langetermijnplatform creëren voor vernieuwers uit de technologische en creatieve sector rond dit gemeenschappelijke thema. De hackathon is daarom slechts het startpunt voor een verdere samenwerking met platformen die de teams kunnen ondersteunen om de komende weken en maanden met concrete oplossingen te komen om deze crisis het hoofd te bieden.

Voor meer informatie, ga naar: https://www.hackthecrisis.nl/

Over de organisatoren
Samen met TNW, Innofest en StartupAmsterdam werken onze partners er hard aan om niet alleen dit initiatief, maar ook om de projecten en oplossingen die uit deze hackathon voortkomen te ondersteunen. Dit zijn onder andere GoodUp, Smart Camels, Hoax Amsterdam,Women in AI (#WAI), Brain Fuel, Startupbootcamp, EY en Lubbers de Jong TECH PR.

#hackthecrisis is een wereldwijde beweging die is gestart door de Estse accelerator Garage48. Inmiddels zijn er hackathons georganiseerd in meer dan 41 landen, waaronder Duitsland, Australië en India, wat een groep Nederlandse koplopers heeft geïnspireerd om het naar ons land te brengen.

Een hackathon is een kortstondig evenement, waarbij de deelnemers gedurende korte tijd samenkomen om oplossingen en concepten te creëren waarmee actuele problemen worden aangepakt. Er zijn hackathons van verschillende lengtes en types, maar een gemeenschappelijk kenmerk is dat ze gecentreerd zijn rond een specifiek thema, zoals ook hier het geval is.
Laatste van Lubbers De Jong
Lubbers De Jong TECH PR breidt uit met twee PR-strategen: Lauren De Maere en Lotte Bergmans

Lubbers De Jong versterkt managementteam met Gijs Toxopeus en Isrid van Geuns

Dit zijn de winnaars van de Nederlandse coronahackathon Hack the Crisis
Pure as-a-Service ziet sterke klantadoptie in verschillende regio's en sectoren voor een breed scala aan toepassingen

Nemesys en MCS werken samen om veilige IoT-oplossingen te implementeren

Auth0 benoemt Lucy McGrath tot vicepresident Privacy

Extreme Networks benoemt John Abel tot Chief Information Officer

Uw ERP-systeem - een achteruitkijkspiegel of een periscoop?

Oracle Cloud Infrastructure kondigt integratie met ServiceNow aan voor beter multi-cloud management

Seeders en Made by Mouses starten samen Amazon-agency Reachers

Entrust-onderzoek onthult dat organisaties de beveiliging van klantdata prioriteren, maar deze blijven blootstellen aan dreigingen

Onderzoek wagenparkbeheerders: 75% is bezorgd dat slecht rijgedrag leidt tot reputatieverlies
3,9 miljoen Ziggo klanten genieten van een volledig digitaal tv-aanbod in super scherpe beeldkwaliteit

SAP benoemt Rojo Consultancy als exclusieve OEM-partner voor de levering van cloud adapters en content

FUJIFILM en Valid Managed Services hernieuwen hun samenwerking

SurveyMonkey lanceert AI-oplossingen voor merk- en branchemonitoring voor flexibeler marktonderzoek

De kracht van SMS voor het IJsselland Ziekenhuis

Schneider Electric lanceert de meest compacte driefase-UPS in zijn categorie: Galaxy VL

NorthC Datacenters breidt uit in Zuid-Holland

Mendix: de volgende stap in procesautomatisering is ‘hyperautomatisering’

Sentia nieuwe cloudpartner SURF voor IaaS-diensten

RS Components kiest Orange Business Services als exclusieve managed service provider om de zakelijke flexibiliteit wereldwijd te verbeteren

Robots, cloud en dienstverlening op afstand: echte waarde ligt in de totaalervaring

KnowBe4 Research presenteert onderzoeksrapport over Security Culture

Info Support behaalt Kubernetes on Microsoft Azure advanced specialization

Celonis lanceert nieuwe Execution Management innovaties

CyberArk introduceert aanvalstool om container-omgevingen te testen

De Clickdrive-app wil de ‘Independer’ worden in de rijschoolmarkt
Verstreken tijd: 1 jaar en 13 dagen

Logo Lubbers De Jong
Lubbers De Jon.. contact

Logo Lubbers De Jong

Lubbers De Jon.. sociaal

Lubbers De Jon.. tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis