www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekersContentbureau

2512 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (1 jaar en 175 dagen geleden)
PR: Lubbers De Jong

Grootste Nederlandse techspelers gaan coronacrisis te lijf met hackathon

Let’s hack the crisis together on April 3-5! NL

Amsterdam, 31 maart 2020 - Dit weekend komt de snelgroeiende wereldwijde beweging #hackthecrisis naar Nederland. Van 3 tot en met 5 april organiseren vrijwilligers uit de Nederlandse startup- en techgemeenschap, geleid door TNW en Innofest, een online hackathon om met innovatieve oplossingen te komen voor de bestrijding van de corona-pandemie. Sinds het ontstaan van de #hackthecrisis-beweging, twee weken geleden in Estland, is er wereldwijd een groeiend aantal hackathons georganiseerd waarbij vele tienduizenden mensen betrokken zijn. Aanstaande zondag kiest een deskundige jury onder leiding van Boris Veldhuijzen van Zanten, CEO van TNW, de winnende oplossingen van de Nederlandse editie.

COVID-19 heeft onze wereld op zijn kop gezet. Wereldwijd zien mensen zich voor een paar van de grootste uitdagingen gesteld die we in tijden hebben gezien. In de gezondheidszorg, maar ook op economisch en maatschappelijk vlak. Een wereldwijde pandemie vraagt om wereldwijde inspanningen. En geïnspireerd door de inmiddels mondiale #hackthecrisis-beweging van de Estse accelerator Garage48, hebben TNW, Startup Amsterdam, Innofest en vele andere koplopers binnen de Nederlandse startup- en innovatiewereld de handschoen opgepakt om Hack The Crisis ook naar ons land te brengen.

Zoals projectleider Sebastien Toupy van TNW aangeeft: “We organiseren deze hackathon om oplossingen te vinden voor diverse problemen die het coronavirus veroorzaakt. Ons team benadert momenteel experts en innovators uit verschillende sectoren. Van beleidsmakers tot zorgprofessionals, maar ook ontwerpers, technici en startups. In 48 uur creëren de deelnemers oplossingen die snel lokaal kunnen worden getest en die met behulp van de juiste partners op schaal kunnen worden geïmplementeerd om levens te redden en te verbeteren.”

Vanaf 3 april zullen TNW, Innofest, StartupAmsterdam, Startupbootcamp, GoodUp, Brain Fuel, Women in AI, Hoax, SmartCamels, coronacommunitycare.nl en EY een weekend lang de door vrijwilligers geleide online innovatiemarathon organiseren. Deelnemers in heel Nederland en daarbuiten werken hierbij aan het ontwikkelen van oplossingen voor enkele van de grootste uitdagingen waar we nu als wereldwijde gemeenschap voor staan. Op zondag 5 april zal een deskundige jury onder leiding onder leiding van Boris Veldhuijzen van Zanten, CEO van TNW de winnende oplossingen kiezen op basis van hun potentiële impact en deze belonen met fondsen en middelen voor verdere ontwikkeling.

Michel van der Wal, Creative Director bij EY, is enthousiast over het initiatief: “Hack the Crisis is een mooie gelegenheid om te laten zien hoe de digitale gemeenschap kan samenkomen om oplossingen te bedenken die de mensheid mogelijk door deze crisis heen kunnen helpen. Dit laat dan ook perfect zien hoe we gezamenlijk kunnen werken aan een betere wereld.”

Deelnemers, mentoren en partners gezocht
Geïnteresseerde uit Nederland en daarbuiten kunnen zich als deelnemer, mentor of partner aansluiten bij de Hack the Crisis-hackathon.
  • Deelnemers komen in teams bijeen om innovatieve oplossingen te bedenken voor deze crisis.
  • Mentoren begeleiden de deelnemende teams en helpen zo hun impact te maximaliseren.
  • Partners creëren bewustwording door content te delen via hun kanalen, geldprijzen en prijzen in natura te leveren voor de winnende oplossingen en door de boodschap van #hackthecrisis te versterken. We zijn vooral op zoek naar meer experts en uitdagingen uit de gezondheidszorg.
De organisatoren willen een langetermijnplatform creëren voor vernieuwers uit de technologische en creatieve sector rond dit gemeenschappelijke thema. De hackathon is daarom slechts het startpunt voor een verdere samenwerking met platformen die de teams kunnen ondersteunen om de komende weken en maanden met concrete oplossingen te komen om deze crisis het hoofd te bieden.

Voor meer informatie, ga naar: https://www.hackthecrisis.nl/

Over de organisatoren
Samen met TNW, Innofest en StartupAmsterdam werken onze partners er hard aan om niet alleen dit initiatief, maar ook om de projecten en oplossingen die uit deze hackathon voortkomen te ondersteunen. Dit zijn onder andere GoodUp, Smart Camels, Hoax Amsterdam,Women in AI (#WAI), Brain Fuel, Startupbootcamp, EY en Lubbers de Jong TECH PR.

#hackthecrisis is een wereldwijde beweging die is gestart door de Estse accelerator Garage48. Inmiddels zijn er hackathons georganiseerd in meer dan 41 landen, waaronder Duitsland, Australië en India, wat een groep Nederlandse koplopers heeft geïnspireerd om het naar ons land te brengen.

Een hackathon is een kortstondig evenement, waarbij de deelnemers gedurende korte tijd samenkomen om oplossingen en concepten te creëren waarmee actuele problemen worden aangepakt. Er zijn hackathons van verschillende lengtes en types, maar een gemeenschappelijk kenmerk is dat ze gecentreerd zijn rond een specifiek thema, zoals ook hier het geval is.
Laatste van Lubbers De Jong
Lubbers De Jong versterkt team met drie nieuwe aanwinsten

Lubbers De Jong TECH PR breidt uit met twee PR-strategen: Lauren De Maere en Lotte Bergmans

Lubbers De Jong versterkt managementteam met Gijs Toxopeus en Isrid van Geuns
Soliton en NewChannel bieden veilige network en remote access oplossingen

Website Fides Solutions in geheel nieuw jasje

Schneider Electric wint 'Sustainable Infrastructure Vendor of the Year' tijdens de CRN UK Tech Impact Awards

Zyxel breidt activiteiten uit in België en Luxemburg

Wereldwijd onderzoek: 9 op de 10 werknemers bereid salaris in te leveren in ruil voor keuze in hun werkdevice

Transitieprofs haalt new kid on the block in IT Service Management naar de Benelux

Barracuda introduceert tool om malware te vinden in Microsoft 365 en datalekken te voorkomen

Coronacrisis geeft inzicht: persoonlijk contact uitermate belangrijk bij goed onderwijs

Telindus behaalt Microsoft Azure Gold Partnership

Dijk Natural Collections reduceert deelleveringen met 20% en verhoogt klanttevredenheid en omzet dankzij op low-code gebaseerde order planning tool

ROC Mondriaan schakelt SentinelOne in voor schoonmaak na ransomware-aanval

Urban Arrow stroomlijnt samenwerking met dealers dankzij portal van Appronto

Dataiku door Gartner erkend als Peer Insights Customers’ Choice voor Data Science en Machine Learning Platforms

Nederlands bedrijf Kepler Vision lanceert nieuwe software met dé oplossing voor de zorg van dementiepatiënten in zorginstellingen

Onderzoek Check Point Research: Formbook is populairste malware in Nederland

Mijlpaal: meer dan de helft van online shoppers koopt met smartphone
Colruyt Group optimaliseert bedrijfsvoering en klantervaring met nieuwe in de cloud beheerde netwerkoplossing van Extreme Networks

DNA Services groeit door met clouddiensten op infrastructuur Uniserver

Gratis, krachtig en privacyvriendelijk alternatief voor Google Analytics nu beschikbaar voor iedereen

Schneider Electric introduceert de nieuwe generatie TeSys Deca motorstarters

Logo Nice to Meat
Logo Fullstaq B.V.
Logo DNA Services B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Zyxel
Logo Jamf
Logo Transitieprofs
Logo Barracuda Networks