www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.nlContentbureau
PR: Franssen Communicatie

Spektra 2.4 voegt aan Kubernetes-infrastructuur data encryptie toe

36 procent meer computerprestaties met uitbreiding van D20 Kubernetes appliance

Amsterdam, maart 2020 – Het Amerikaanse Diamanti Inc. brengt een nieuwe versie uit van het Spektra™ hyperconverged platform voor Kubernetes en containers. Spektra 2.4 biedt een onderneming die zijn bedrijfsvoering draait op cloud-native applicaties, uitgebreide faciliteiten voor beveiliging en beschikbaarheid van de meest veeleisende bedrijfskritische toepassingen. Gelijktijdig introduceerde de maker van Kubernetes ’on bare metal’ (zonder overhead van virtuele machines) een uitbreiding van de D20 appliance-familie in de vorm van de D20X. Beide producten richten zich op het vereenvoudigen van het gebruik van open source Kubernetes technologie, waarmee organisaties sneller moderne applicaties in productie kunnen nemen zowel on-premise als in hybride cloud infrastructuren.

Het Spektra 2.4 platform biedt uitgebreide beheer- en orkestratiefunctionaliteit voor applicaties gevat in zowel Kubernetes als in containers onder Docker runtime.  Het platform is leverbaar met Diamanti Ultima™ I/O acceleratie kaarten, geschikt voor een brede reeks moderne hyperconverged hardware. Met deze nieuwe oplossingen zijn bedrijven opgewassen tegen de verwachte explosieve groei van Kubernetes-toepassingen. Spektra 2.4 omvat onder meer:
  • ’Volume encryption’ en ’self-encryption drives’ (SED). Met deze faciliteiten zijn moderne applicaties beter te beveiligen met geïntegreerde encryptie van data in beweging en opgeslagen data zonder de prestaties te beïnvloeden en zonder consequenties voor de totale ’footprint’ van een datacenter.
  • Asynchrone replicatie (voor offsite calamiteitenherstel). Met deze voorziening kunnen bedrijven herstelprocessen offsite activeren terwijl hun data versleuteld blijft ten behoeve van gedistribueerde applicaties.
Met de Diamanti appliancefamilie laat zich binnen een kwartier een volledige container stack uitrollen op basis van de open source-oplossingen Kubernetes 1.12 of Docker 1.13. Naast de standaard Intel Xeon-processoren biedt Diamanti met de D20X ook ondersteuning voor Intel Skylake CPU’s /GPU’s en de Intel Cascade CPU’s. Daarmee levert de appliance 36% meer computerkracht met meervoudig multikernprocessorgebruik, hogere cache waarden en hogere klokfrequenties, voorzieningen die vooral ten goede komen aan toepassingen met kunstmatige intelligentie of machineleren.

“Naarmate container technologie meer wordt geaccepteerd, des te meer gebruikers deze gaan toepassen voor hun ’stateful’ applicaties, dus toepassingen die altijd over redundant uitgevoerde opslag moeten beschikken”, aldus  Henry Baltazar, research vice president, applied infrastructure and DevOps, van  451 Research, een onderdeel van  S&P Global Market Intelligence. “De volgende stap, nadat we de data persistent hebben gemaakt, is ervoor te zorgen dat we die applicaties en data beveiligen en beheren. In de komende jaren mogen we verwachten dat er veel aandacht zal zijn voor voorzieningen als ’backup’, herstel na calamiteiten en migratiemogelijkheden van cloud-native apps.”

Aanvullende informatiebronnen
Over Diamanti
Diamanti levert het enige, voor enterprise Kubernetes ontwikkelde platform met geïntegreerde functionaliteit, gericht op on-premise en public cloud omgevingen. Het biedt infrastructuurarchitecten, IT-manager en applicatiebeheerders prestaties, eenvoud, beveiliging en bedrijfsgerichte functies voor het snel operationeel in gebruik nemen van cloud-native applicaties. Diamanti voorziet de afnemers in de bedrijfsomgeving van een oplossing met de laagste TCO (Total cost of ownership) bij het toepassen van de meest veeleisende bedrijfsapplicaties. De onderneming heeft een hoofdkantoor in San Jose, Californië. Diamanti is opgericht met de financiële ondersteuning van de investeringsmaatschappijen ClearSky, CRV, Engineering Capital, Goldman Sachs, GSR Ventures, Northgate Capital, Threshold Ventures (voorheen DFJ Venture), en Translink Capital. Onlangs opende Diamanti het eerste kantoor in Europa aan de Strawinskylaan 4117 in Amsterdam.  Voor meer informatie bezoek www.diamanti.com of volg @DiamantiCom

Ook kan contact worden opgenomen met:

Erikjan Franssen
Vice President EMEA
Diamanti Inc.
erikjan@diamanti.com
+31611479883

Op 8 april a.s. om 11:00 uur: introductie webinar Diamanti Europa, aanmelden via:

Laatste van Diamanti
Spektra 3.0: eerste Kubernetes beheerplatform voor stateful applicaties

Diamanti in Europa commercieel versterkt

Onderzoek toont dat public cloud bij I/O intensieve applicaties duur kan uitpakken

Logo Franssen Communicatie
Diamanti contact

Logo Diamanti

diamanti.com
Diamanti sociaal

Diamanti tweets

Logo SKEPP B.V.
Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo Ivanti
Logo Greenhouse Datacenters
Logo Youfone
Logo BPSolutions BV