Contentbureauwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
PR: Clarity Benelux

Europa neemt afscheid van legacy ERP en investeert fors in modernisering en innovatie

Budget voor de dagelijkse operatie (‘keeping the lights on’) valt terug naar 35%

Amsterdam, 30 maart 2020Boomi™, een Dell Technologies™ onderneming, presenteert vandaag de resultaten van het ERP Innovator’s Dilemma onderzoek. Dit onafhankelijk onderzoek onder 825 Enterprise Architects in Europa en de Verenigde Arabische Emiraten laat zien hoe organisaties omgaan met de modernisering van ERP applicaties en de uitdagingen van de complexe hybride IT-omgevingen waarin ze tegenwoordig opereren.

Jarenlang werd aangenomen dat organisaties het overgrote deel van hun IT budget (70% - 80%) uitgeven aan het simpelweg in de lucht houden van de bestaande IT-omgeving (‘keeping the lights on’ - KTLO). Het onderzoek van Boomi laat zien dat die gedachte inmiddels moet worden bijgesteld: in heel Europa melden respondenten dat nog maar een derde van het budget naar KTLO gaat (gemiddeld 35%). Het resterende budget wordt op dit moment vrijwel evenredig verdeeld tussen IT modernisering en innovatie (in Nederland respectievelijk 34%, 36% en 30%).

68% van de IT-afdelingen bij Europese organisaties blijkt zelfs al druk bezig te zijn om zakelijke applicaties naar de cloud te brengen, terwijl 53% zich concentreert op het moderniseren van legacy ERP toepassingen om strategische groei mogelijk te maken.

Daarmee lijkt het ERP Innovator’s Dilemma (fors investeren in het langdurige en complexe proces om ERP te moderniseren, of achterop raken bij concurrenten die dat risico wel durven te nemen?) uit te vallen in het voordeel van verandering. Waar organisaties zich lange tijd niet wilden wagen aan de modernisering van hun vaak zeer complexe ERP toepassingen, blijken ze inmiddels steeds vaker klaar voor de overstap naar de cloud: 36% geeft aan zijn ERP-toepassingen nu nog hoofdzakelijk on-premises te hebben draaien, met hier en daar wat cloud – maar over 12 maanden verwacht maar liefst 80% van de Nederlandse respondenten hun ERP applicaties hoofdzakelijk of zelfs volledig (46%) in de cloud te hebben draaien.

In de rest van Europa gaat de overstap zelfs nog iets harder: gemiddeld 56% verwacht over een jaar ERP volledig in de cloud te draaien. In heel Europa is niet één respondent meer te vinden die over 12 maanden verwacht alleen nog on-premises ERP-oplossingen te hebben draaien (nu nog gemiddeld 23% in Europa; 30% in Nederland).

De redenen die de Nederlandse respondenten noemen om ERP naar de cloud te brengen, zijn met name verbeterde efficiency (71%), hogere IT flexibiliteit (67%) en kostenoverwegingen (50%). Daarin wijkt Nederland iets af van de rest van Europa, waar ERP vooral naar de cloud gebracht wordt voor grotere zekerheid over beschikbaarheid, prestaties en beveiliging (58%) en ondersteuning van zakelijke groei (55%). Respondenten zien modernisering van hun ERP landschap als de beste oplossing om met name de klantervaring te verbeteren (48%) en de bedrijfscontinuïteit te garanderen door betere integratie van kernapplicaties (44%).

92% van de Nederlandse correspondenten werkt op dit moment aan standaardisatie en consolidatie van applicaties. 88% wil zijn toepassingen moderniseren en 82% werkt aan de migratie van infrastructuur naar de cloud. Bij het moderniseren van hun IT-omgeving zien Nederlandse respondenten vooral uitdagingen in de complexiteit van moderne hybride IT-omgevingen (48%), data governance issues (42%) en integratie (een gebrek aan integratievaardigheden en een gebrek aan de juiste integratie tools, beide 40%). Het verbaast dan ook niet dat Nederlanders met name op zoek zijn naar integratie-oplossingen die overweg kunnen met complexe hybride IT-omgevingen (44%), en die in staat zijn data te verwerken uit een grote verscheidenheid van databronnen en apparaten (42%).

Derek Thompson, VP of EMEA bij Boomi: “IT Executives mogen met recht trots zijn op de initiatieven die ze nu ontplooien om innovatie te stimuleren, en tegelijkertijd de kosten terug te dringen van tientallen jaren oude technologie. Het is bemoedigend te zien dat nu meer geïnvesteerd wordt in de modernisering van applicaties en digitaal gedreven business innovatie. Europese organisaties zien de mogelijkheden die cloud-gebaseerde toepassingen te bieden hebben en verschuiven hun investeringen naar initiatieven die meer strategische groeimogelijkheden bieden, zowel op het gebied van ERP als CRM en iPaaS. De modernisering van ERP vraagt ook om moderne integratietechnologieën. Boomi is er trots op om in die branche een leidende rol te spelen. Ons platform is helemaal klaar voor de jaren 2020 – de ‘data decade’.”

Voor meer informatie, download hier ons eBook The ERP Innovator’s Dilemma Insights into modernizing ERP, the most-connected of applications.

Over het onderzoek
Het onafhankelijke onderzoek werd namens Boomi uitgevoerd door Coleman Parkes onder 825 Enterprise Architects, binnen 12 sectoren in 12 Europese landen en de Verenigde Arabische Emiraten.

Over Dell Boomi
Boomi, onderdeel van Dell Technologies, verenigt snel en eenvoudig alles in uw digitale ecosysteem zodat u sneller betere bedrijfsresultaten kunt bereiken. Het intelligente, flexibele, schaalbare platform van Boomi versnelt uw bedrijfsresultaten door uw gegevens, systemen, applicaties, processen en mensen te koppelen. Door gebruik te maken van de kracht van de cloud om alles binnen en buiten een bedrijf te verenigen, biedt Boomi meer dan 10.000 organisaties de flexibiliteit om hun applicatiestrategie toekomstbestendig te maken. Meer informatie vindt u op www.boomi.com.

© 2020 Boomi Inc. Dell, Boomi, het ‘B’ logo, Molecule en Dell Boomi zijn handelsmerken van Dell Inc. of haar dochterondernemingen. Alle rechten voorbehouden. Andere namen of merken kunnen de handelsmerken zijn van hun respectievelijke eigenaren.

Aanvullende opmerkingen:
Verklaringen in dit document die betrekking hebben op toekomstige resultaten, aanwervingen, gebeurtenissen of investeringen zijn toekomstgerichte verklaringen en zijn gebaseerd op de huidige verwachtingen van Boomi. In sommige gevallen kunt u deze uitspraken identificeren aan de hand van toekomstgerichte woorden als "anticiperen", "geloven", "kunnen", "schatten", "verwachten", "van plan zijn", "vertrouwen", "mogen", "plannen" , "potentieel", "zou moeten", "zal" en "zou", of soortgelijke uitdrukkingen. Werkelijke resultaten, aanwerving, klantentrends en gebeurtenissen in toekomstige perioden kunnen wezenlijk verschillen van de trends die worden uitgedrukt of geïmpliceerd in deze toekomstgerichte verklaringen vanwege een aantal risico's, onzekerheden en andere factoren, waaronder de uitdaging om nieuw personeel te vinden en aan boord te nemen, markttrends, voortdurende aandacht van het management voor de markt, de onzekerheden in verband met technologische veranderingen en de ontwikkeling en introductie van nieuwe technologie. Boomi en Dell Technologies aanvaarden geen verplichting om dergelijke toekomstgerichte verklaringen bij te werken.

Voor meer persinformatie:
Yellow Communications
Sarada Sant
E-mail: boomi@yellow-communications.com
Laatste van Dell Boomi
Boomi helpt klanten nog sneller te moderniseren met AWS

Boomi lanceert Project LightSpeed, versimpelt platformgebruik voor niet-technische gebruikers

Boomi kondigt iPaaS-samenwerking aan met Snowflake om cloudmigratie te versnellen en wordt partner met Aible om betere AI-inzichten te leveren
Rose Mensink treedt toe tot Fullstaq als CMO

Uniserver levert de nieuwe ‘cloudmotor’ van Soluno BC

RobotWise organiseert tijdens de voorjaarsvakantie gratis dag voor leerlingen van Amstelveense basisschool

Loopbaansector heeft last van lage werkloosheid
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data

Logo Clarity Benelux
Dell Boomi contact

Logo Dell Boomi

Dell Boomi sociaal

Dell Boomi tweets

Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys