www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.LVTPR.com
PR: AxiCom

Ascend Regulatory verandert de regels van het spel op het gebied van risicobeheer

Integratie van data, analysetools en rapportage brengen proactieve risicoanalyse naar een hoger plan

Experian breidt zijn bekroonde multi-user cloud-oplossing Ascend uit met Ascend Regulatory. Deze nieuwe oplossing biedt bedrijven in Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA) extra bescherming tegen de impact van risico’s rond de wet- en regelgeving.

Ascend Regulatory is een slimme en schaalbare oplossing waarmee bedrijven snel kunnen voldoen aan de eisen van de voortdurend veranderende regelgeving. Dit biedt uitkomst in een tijd waarin toezichthouders met een steeds kritischer oog naar de veerkracht van financiële dienstverleners kijken.

Het platform combineert machine learning met een intuïtieve interface om het makkelijker te maken voor organisaties om aan nieuwe en gewijzigde richtlijnen te voldoen. Of het nu gaat om IFRS9, modellering van kritische risico’s, controle- en bewakingsmechanismen of de laatste internal ratings based (IRB)-kapitaalvereisten voor kredietrisico’s, Ascend Regulatory helpt financiële instellingen effectiever om te gaan met hun blootstelling aan risico’s rond de regelgeving.

Ascend Regulatory is een modulaire oplossing die is ontwikkeld met het oog op intelligentie, toegankelijkheid en flexibiliteit. Gebruikers kunnen hiermee hun modellen voor risicobeheer voortdurend testen en verbeteren. Het systeem levert daarbij alle informatie aan die ze nodig hebben om aan de eisen van de toezichthouder te voldoen.

Francesco Nazzarri, managing director Commercial Strategy UK, Ireland & EMEA bij Experian: “We vinden het geweldig om Ascend Regulatory aan te bieden aan onze klanten in de regio EMEA. Dit slimme en schaalbare platform vormt de kern van ons streven om bedrijven te helpen om zich tegen risico’s in te dekken. We werken voortdurend aan de ontwikkeling van innovatieve oplossingen die onze klanten helpen gebruik te maken van de allerbeste gegevens en geavanceerde analyses om hun kredietrisicoanalyse en besluitvorming te optimaliseren.”

“Ascend Regulatory is de meest uitgebreide en innovatieve softwareoplossing voor gegevensanalyse en risicobeheer die momenteel op de markt verkrijgbaar is. Zijn intuïtieve, uiterst geavanceerde technologie voor datawetenschap, machine learning en AI dragen bij aan steeds slimmere beslissingen rond kredietrisico’s. Bedrijven kunnen daarmee snel voldoen aan de eisen van nieuwe en veranderende wet- en regelgeving.”

Ascend Regulatory wordt ondersteund door cloud-technologie. Bedrijven kunnen de oplossing gebruiken zonder extra personeel aan te trekken. Het intuïtieve selfserviceplatform zorgt voor naleving van de wet- en regelgeving met machine learning die geen technische expertise vereist. De visualisatietools ervan stellen organisaties in staat om de concurrentie een stap voor te blijven. De aanlevering van nauwkeurige, geoptimaliseerde informatie draagt bij aan betere beslissingen op het gebied van risicobeheer. Ascend Regulatory verlaagt daarnaast de kosten en werkdruk en maakt een einde aan complexiteit. Dit levert direct positieve resultaten op.

Ascend Regulatory is per direct verkrijgbaar in alle landen die deel uitmaken van de regio EMEA. Geïnteresseerde organisaties kunnen zich hier aanmelden.

Over Experian
Experian is de grootste leverancier van informatiediensten ter wereld. Tijdens belangrijke momenten in het leven - van het kopen van een huis of een auto, een kind dat gaat studeren, tot de groei van een bedrijf door verbinding te maken met nieuwe klanten - stellen we consumenten en bedrijven in staat om hun gegevens op de juiste manieren te beheren. Wij helpen particulieren om financiële controle en toegang tot financiële diensten te krijgen, bedrijven om slimmere beslissingen te nemen en te floreren, kredietverstrekkers om meer verantwoordelijkheid te nemen en organisaties om identiteitsfraude en criminaliteit te voorkomen.

We hebben 17.200 medewerkers in 44 landen en investeren dagelijks in nieuwe technologieën, getalenteerde mensen en innovaties. Dit doen we om onze cliënten te helpen het maximale uit elke kans te halen. Wij hebben een notering aan de London Stock Exchange (EXPN) en zijn opgenomen in de FTSE 100 Index.

Ga voor meer informatie naar www.experian.nl of lees hier het laatste nieuws.
Laatste van Experian

Experian introduceert Web Data Insights (WDI) voor een betere besluitvorming rond kredietrisico’s

Werk aan de winkel voor financiële instellingen: EC herziet witwaszaken
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur
Zoom verwelkomt Velchamy Sankarlingam als President of Product and Engineering

Red Hat brengt Java naar Kubernetes met Quarkus: een volledig ondersteunde runtime voor cloud-native development

Aruba breidt Instant On-portfolio uit ter ondersteuning continuïteit kleine organisaties

Lubbers De Jong versterkt managementteam met Gijs Toxopeus en Isrid van Geuns

Leiders in voertuigtelematica Geotab en Webfleet Solutions introduceren een gezamenlijk ontwikkeld Commercial Mobility Recovery Dashboard

Schoevers ziet vraag naar Virtual Assistants flink stijgen

Yellowtail en IFS breiden partnership uit om EOI-mogelijkheden voor klanten sterk te vergroten

Drie kwart van de Nederlanders twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten

Milšped Group kiest Shippeo om klanten tegemoet te komen in vraag naar real-time transport visibility

Iemand thuis bij pakketbezorging? Nóg belangrijker tijdens de coronacrisis

ConnectWise IT Nation Explore gaat virtueel

SentinelOne breidt opnieuw uit

Trend Micro onderzoek constateert gebrek aan vertrouwen binnen de cybercriminele onderwereld
Experian contact

Logo Experian

070 - 440 4000
  www.experian.nl
Experian sociaal

Experian tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo BIT
Logo Sharp Electronics Nederland
Logo commercetools