www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: ItsaRep

Zendesk Benchmark Snapshot toont wereldwijde impact op klantenservice

Klantgedrag onvoorspelbaar: ticket-volumes fluctueren van -17% tot + 24% van week-tot-week tijdens de wereldwijde COVID-19-uitbraak

Zendesk kondigt een aantal gratis oplossingen aan, waaronder een nieuwe productbundel om het bedrijven gemakkelijker te maken klanten snel te helpen en de productiviteit van thuiswerkende medewerkers te verhogen

Zendesk, Inc. (NYSE: ZEN), het service-first CRM-bedrijf, publiceert een ‘Zendesk Benchmark Snapshot’, die de wereldwijde impact van COVID-19 (het Coronavirus) op markten en bedrijven van alle soorten en maten laat zien. Bedrijven en overheden krijgen te maken met grote pieken in service-verzoeken. In de week van 15 tot 22 maart steeg het aantal tickets dat organisaties ontvingen met 20 procent ten opzichte van vorig jaar.

image

Volgens de Benchmark Snapshot van Zendesk, die sinds de uitbraak wekelijks de interacties van klanten met meer dan 20.000 bedrijven wereldwijd analyseert, zijn er drie sectoren die de hoogste piek in service-verzoeken meemaken: video conferencing en leren op afstand (216%), luchtvaartmaatschappijen (199%) en levensmiddelen (39%).

image

Er zijn wereldwijd ook veranderingen in het gedrag van klanten te zien, waarbij er in de individuele landen een sterke correlatie is tussen berichtgeving over nieuwe gevallen van het Coronavirus en de toename van service-verzoeken. In Europa wordt de grootste impact niet heel verrassend gezien in Italië, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Het aantal tickets begint in de regio Azië-Pacific te stabiliseren nu het aantal Corona-gevallen in grote markten zoals Singapore en Japan afneemt. In Latijns-Amerika is het aantal klantvragen de afgelopen weken ook toegenomen als reactie op de wereldwijde impact van de verspreiding van het virus.

“De wereldwijde situatie verandert vliegensvlug en op een manier die steeds moeilijker te voorspellen is. Niets is meer ‘business as usual’ en we moeten ons erop voorbereiden dat we nog een aantal maanden zo door zullen gaan”, zegt Elisabeth Zornes, Chief Customer Officer bij Zendesk. “Het moge duidelijk zijn dat dit nieuwe uitdagingen creëert voor bedrijven en hun teams verantwoordelijk voor klantcontact. Het is lastig om te bepalen wat nu het belangrijkst is voor het bedrijf, de klanten en de werknemers. We introduceren een aantal gratis software-oplossingen en hulpmiddelen, waarvan we hopen dat ze een deel van die pijn en druk wegnemen.”

Gratis software om samen te werken en teams op afstand te helpen
Als reactie op deze grootschalige toename van service-verzoeken stelt Zendesk een aantal gratis hulpmiddelen en producten ter beschikking voor bedrijven. Remote Support Bundle is een set gratis software ontworpen om thuiswerkende teams te helpen in contact te blijven en klanten alle hulp te bieden. De Remote Software Bundle is zes maanden gratis voor zowel nieuwe als bestaande klanten, zonder blijvende verplichtingen. Het biedt bedrijven de juiste tools om snelle, geïnformeerde en krachtige beslissingen te nemen bij het ontwikkelen van nieuwe manieren van werken-op-afstand..

De Remote Support Bundle wordt geleverd met enkele van de essentiële functies die Customer Experience (CX)-teams nodig hebben om er voor hun klanten te zijn en ze te helpen waar mogelijk. De functies zijn:
  • Collaboration add-on: waarmee service-medewerkers naadloos kunnen communiceren met andere teams via kanalen zoals Slack, dit alles zonder de Zendesk-omgeving te verlaten;
  • Explore Professional: rapportage-software die bedrijven in staat stelt snel opkomende en trends in hun klantdata te analyseren en hier direct op in te spelen;
  • Tymeshift, een Zendesk-partner voor workforce management, geeft organisaties de mogelijkheid om de productiviteit van thuiswerkend personeel te volgen;
  • Training Credits voor bedrijven om snel nieuwe teamgenoten aan te sluiten om de klantvraag bij te houden.
"Wij willen mensen wereldwijd helpen met thuiswerken door een set aan gratis hulpmiddelen aan te bieden. We ondersteunen daarnaast ook organisaties die bijdragen aan onderzoek naar het Coronavirus en het reageren op en beperken van de crisis met gratis upgrades”, zegt Ali Rayl, VP van Customer Experience bij Slack. "Het is belangrijker dan ooit tevoren om met partners zoals Zendesk te blijven samenwerken aan integraties die bedrijfsactiviteiten soepel laten verlopen.”

Zendesk werkt ook samen met ‘business process outsourcers’ (BPO), om bedrijven te ondersteunen die snel extra middelen moeten inzetten om de pieken in klantverzoeken het hoofd te kunnen bieden. Zendesk stelt voor maximaal 90 dagen toegang tot ‘Zendesk Enterprise Suite voor BPO's beschikbaar’, zonder verplichting of contractuele voorwaarden.

Zendesk geeft BPO's de mogelijkheid om met behulp van de enterprise service-oplossing ‘Rapid Response-teams’ op te zetten. Hiermee kunnen BPO’s voldoen aan de snel stijgende eisen van bedrijven die hun werknemers nu thuis laten werken en op zoek zijn naar manieren om continuïteit van de dienstverlening aan klanten tijdens deze lastige tijd te garanderen.

De BPO Rapid Response-oplossing van Zendesk komt met een aantal voordelen van de Enterprise Suite, waaronder:
  • Een kennisbank waarmee klanten de meest voorkomende vragen zelf kunnen beantwoorden
  • Livechat zodat klanten naadloos kunnen overstappen van selfservice op het web naar een chatgesprek met een live service-medewerker
  • Ondersteuning om tickets naar de juiste teams te sturen voor snelle afhandeling
  • Answer Bot voor ‘ticket deflection’, minder tickets direct naar support-medewerkers
  • Onderzoek voor rapportages en analyses
Ondersteuning voor communities en start-ups
In een poging om non-profits en maatschappelijke organisaties te helpen die getroffen zijn door COVID-19 doneert het Tech For Good-programma van Zendesk gratis software en support om onder andere vrijwilligerswerk, hulpverlening en hulp-aan-huis te managen. In de afgelopen vijf dagen hebben meer dan 60 organisaties uit 18 landen zich aangemeld en heeft Zendesk honderden agent-licenties gedoneerd aan 20 organisaties met de hulp van meer dan 40 implementatiepartners.

Zendesk blijft ook startups steunen door elk gekwalificeerd bedrijf waar ook ter wereld, zes maanden gratis Zendesk-tools aan te bieden via Zendesk for Startups. Daarnaast staan er experts van Zendesk klaar voor start-ups die zich specifiek richten op COVID-19. Er is praktische ondersteuning en hulp bij onboarding, zodat deze startups snel aan de slag kunnen. Twee startups die al Zendesk-tools gebruiken om direct op de crisis te reageren, zijn PWNHealth, een netwerk van clinici in de Verenigde Staten dat veilige en gemakkelijke toegang biedt tot diagnostische tests. En MyCovidRisk.org, een platform dat het risico van blootstelling aan COVID-19 voor individuen voorspelt door AI toe te passen op de geolocatie-geschiedenis van gebruikers in combinatie met officieel gemelde gevallen.

Zendesk zorgt dat alle zakelijke evenementen online doorgang vinden, inclusief de ‘customer mindshares’, gebruikersgroepen en bijeenkomsten van startup-communities. Dit om ervoor te zorgen dat CX-leiders en hun teams met elkaar in contact kunnen blijven, innovatieve manieren kunnen delen om klanten te helpen en de unieke uitdagingen te bespreken waarmee ze nu worden geconfronteerd.

“Zendesk is een cloud-based oplossingen en dus altijd en overal toegankelijk, zodat bedrijven hun klanten geweldige ondersteuning kunnen blijven bieden, ook als medewerkers thuiswerken. Daarnaast hebben we flink geïnvesteerd in het ontwikkelen van een robuuste infrastructuur om consistentie en betrouwbaarheid te kunnen garanderen”, zegt Zornes. "We hopen dat deze nieuwe aanbiedingen, samen met een groot aantal gratis hulpmiddelen, zoals virtuele evenementen die on-demand kunnen worden gestreamd, en nieuwe adviezen en inzichten op onze blog, bedrijven een boost zullen geven om door deze moeilijke weken en maanden te komen, terwijl teams productief blijven om klanten de juiste hulp te bieden”

====

Over Zendesk
Zendesk is een service-first CRM bedrijf dat software bouwt voor support, sales en customer engagement om betere klantrelaties te bevorderen. Van grote enterprises tot startups, wij geloven dat krachtige en innovatieve klantervaringen binnen handbereik zouden moeten liggen voor iedere organisatie, ongeacht de grootte, branche of ambitie. Zendesk bedient in ruim 30 talen, meer dan 150.000 klanten in verschillende sectoren. Het hoofdkantoor van Zendesk bevindt zich in San Francisco. Verder heeft het bedrijf kantoren op verschillende andere locaties. Kijk voor meer informatie op: www.zendesk.nl
Laatste van Zendesk
Zendesk Benchmark Snapshot toont wereldwijde impact op klantenservice

Zendesk kondigt partnership aan met Tata Consultancy Services

Zendesk breidt Service-First CRM-oplossingen uit om klantervaring te transformeren
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur
Zoom verwelkomt Velchamy Sankarlingam als President of Product and Engineering

Red Hat brengt Java naar Kubernetes met Quarkus: een volledig ondersteunde runtime voor cloud-native development

Aruba breidt Instant On-portfolio uit ter ondersteuning continuïteit kleine organisaties

Lubbers De Jong versterkt managementteam met Gijs Toxopeus en Isrid van Geuns

Leiders in voertuigtelematica Geotab en Webfleet Solutions introduceren een gezamenlijk ontwikkeld Commercial Mobility Recovery Dashboard

Schoevers ziet vraag naar Virtual Assistants flink stijgen

Yellowtail en IFS breiden partnership uit om EOI-mogelijkheden voor klanten sterk te vergroten

Drie kwart van de Nederlanders twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten

Milšped Group kiest Shippeo om klanten tegemoet te komen in vraag naar real-time transport visibility

Iemand thuis bij pakketbezorging? Nóg belangrijker tijdens de coronacrisis

ConnectWise IT Nation Explore gaat virtueel

SentinelOne breidt opnieuw uit

Trend Micro onderzoek constateert gebrek aan vertrouwen binnen de cybercriminele onderwereld
Zendesk contact

Logo Zendesk

Zendesk sociaal

Zendesk tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo BIT
Logo Sharp Electronics Nederland
Logo commercetools