www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl

Secure Logistics introduceert Single Sign-On met iSHARE: snel maar vooral veiliger

Delft, 25 maart 2020 – Vanaf vandaag kunnen vrachtwagenchauffeurs inloggen op de app van Hutchison Ports ECT Rotterdam met een identiteit van Secure Logistics die is gebaseerd op de iSHARE-afspraken. Hiermee krijgen gebruikers niet alleen met één wachtwoord toegang tot de ECT-app, maar de identiteit geeft hen ook meer controle over hun persoonsgegevens. Daarmee is het een veiligere identiteit dan identiteiten van Google en Windows.

De ECT-app ontsluit onder andere serviceberichten en operationele informatie, zodat vooral vrachtwagenchauffeurs ook onderweg op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen op de terminals van ECT. Buitengewoon nuttige informatie. En dat blijkt, want inmiddels maken zo'n 8.000 vrachtwagenchauffeurs gebruik van de ECT-app.

Single Sign-On met iSHARE: snel maar ook veiliger
Tot voor kort was het alleen mogelijk om met een Google of Windows account in te loggen – je te identificeren. Daar is nu verandering in gekomen. Vanaf heden kunnen gebruikers ook inloggen met een Secure Logistics account.

Door gebruik te maken van de Secure Logistics identiteit conformeren gebruikers zich automatisch aan de iSHARE-afspraken voor identificatie. Handig, want zij hoeven dan maar één keer een wachtwoord in te typen om toegang te krijgen tot de data. Maar ook veilig, want binnen het iSHARE-stelsel zijn er strikte afspraken over het gebruik van data. De gebruiker zelf bepaalt met welk doel en onder welke condities zijn of haar data mag worden gebruikt.

Secure Logistics directeur Cor Stolk: ”Je wilt als gebruiker veilig kunnen inloggen. Doe je dat met je XS-ID, dan kun je erop vertrouwen dat jouw gegevens alleen voor het inloggen worden gebruikt. Het is geen geheim dat persoonsgegevens die je via bijvoorbeeld Google of Windows verstrekt, worden gebruikt voor andere doelen. De XS-ID is er juist voor om ongewenste verspreiding te voorkomen. De wijze van dataverzameling-, deling- en bescherming is dezelfde als die we al meer dan 20 jaar gebruiken voor de CargoCard, Digital Safety Passport en Portkey. Bovendien kun je de XS-ID alleen gebruiken bij geverifieerde sites en Apps, dat geeft zekerheid dat je jouw persoonsgegevens niet verstuurt naar een phishingsite. De XS-ID voldoet uiteraard aan de richtlijnen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming”.

“De digitaliseringsgraad van de logistieke sector is nog zeer beperkt. Verdere digitalisering begint bij het verbeteren en versimpelen van het inloggen bij meerdere systemen. Gebruikers moeten dat op een snelle, uniforme en veilige manier kunnen doen. Geen post-its met wachtwoorden aan je scherm, geen 20 accounts voor alles waar je op moet inloggen om je dagelijks werk te kunnen doen...slechts 1 volstaat. iSHARE maakt het mogelijk om op uniforme wijze in te loggen met een identiteit die betrouwbaar is. Dit is de eerste stap naar meer geavanceerdere toepassingen van data delen”, aldus Gerard van der Hoeven, directeur van de Stichting iSHARE.

Meer weten over Single Sign-On met iSHARE? Op dinsdag 31 maart organiseren we van 13.00 tot 14.00 uur een online workshop over deze concrete toepassing van het afsprakenstelsel. Wilt u deelnemen aan deze workshop, stuurt u dan een email naar t rudy.dejong@iSHAREworks.org.
Laatste van iSHARE
iSHARE maakt digitale vrachtbrief nog eenvoudiger en veiliger

Hutchison Ports ECT Rotterdam treedt toe tot het iSHARE-stelsel

iSHARE contact

Logo iSHARE

iSHARE sociaal

iSHARE tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo QuandaGo
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo evisit
Logo Quinyx
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Guardian360 bv
Logo PEAK-IT
Logo devolo
Logo Thinkwise