www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
2490 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Qualys biedt ondernemingen gratis endpoint-beveiliging voor probleemloos en veilig thuiswerken

Snelle beveiligingscheck, inzicht in en patching van remote computers zonder gevolgen voor de VPN-bandbreedte voor zowel bedrijfscomputers als thuis-pc’s

Amsterdam, 24 maart 2020 - Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS), pionier en marktleider op het gebied van cloudgebaseerde beveiligings- en compliance-oplossingen, heeft aangekondigd zijn klanten zestig dagen lang gratis een remote cloud-based endpoint-beveiliging te bieden waarmee IT- en securityteams de computers van de thuiswerkers kunnen beschermen.

Met de remote endpoint-beveiligingsoplossing van Qualys kunnen securityteams de lichtgewicht Qualys Cloud Agent inzetten om:
  • een actuele inventarisatie te maken van al hun remote endpoint-hardware en de applicaties die in gebruik zijn;
  • een actueel overzicht te krijgen van alle kritische kwetsbaarheden die het besturingssysteem en de applicaties treffen en die een risico vormen voor deze apparatuur;
  • deze systemen met een druk op de knop binnen een paar uur vanuit de cloud op afstand te patchen, zonder daarbij gebruik te maken van de beperkte bandbreedte die beschikbaar is op VPN-gateways;
  • zicht te krijgen op de apparaatconditie door veelvoorkomende misconfiguraties op te sporen die de endpoints blootstellen aan exploits.
image

Gratis endpoint-beveiliging met dynamische dashboards die laten zien welke apparaten op afstand gebruikt worden en welke VPN-clients zijn uitgevallen om zo verouderde VPN-clients op te sporen. Ook is te zien welke remote endpoints na een patch geen reboot hebben gedaan. Klik om te vergroten.

Samengevat hebben securityteams met de gratis cloudbeveiligingsdienst van Qualys direct en continu zicht op remote computers, kunnen ze eenvoudig zien welke patches ontbreken met betrekking tot kritieke kwetsbaarheden en kunnen ze deze vanuit de cloud doorvoeren. De patches worden veilig en direct vanaf de website of het content delivery network van de leverancier geleverd, zodat er weinig tot geen gevolgen zijn voor de externe VPN-bandbreedte.

Philip Courtot, voorzitter en CEO van Qualys: “Het hele Qualys-team is blij dat we in deze moeilijke tijden een echte oplossing kunnen bieden waarmee bedrijven kunnen zorgen voor de veiligheid van zowel bedrijfscomputers als thuis-pc’s. Dankzij onze cloudimplementatie kunnen bedrijven realtime zien hoe hun beveiliging en compliance ervoor staan en met een druk op de knop apparaten van werknemers op afstand patchen.”

Ga voor de gratis service van 60 dagen naar www.qualys.com/remotepatching/.

De service is in eerste instantie beschikbaar voor klanten van Qualys. Andere geïnteresseerden krijgen toegang op basis van datum van aanmelding.

Bent u klant van Qualys en hebt u de Qualys Cloud Agent, dan kunnen deze systemen heel eenvoudig gebruikt worden om patches via het cloudplatform van Qualys uit te voeren, zonder beïnvloeding van de clientsystemen. Er kan ook een lichtgewicht Qualys Agent gebruikt worden voor de remote computers.

De eerste versie ondersteunt patches vanaf Microsoft 7. Patches voor Macs en malwaredetectie en -bescherming zijn binnenkort beschikbaar.

Webinar van Zoom en Qualys
Sumedh Thakar, Chief Product Officer en directeur van Qualys, gaat 25 maart in gesprek met Randy Barr, hoofd productsecurity van Zoom, over de uitdagingen rond cybersecurity en thuiswerken. Zij praten onder meer over hoe thuiswerken veilig kan zonder de werkprocessen te verstoren. Aanmelden voor het webinar kan via https://www.qualys.com/webinar/remote.

Aanvullende bronnen
Over Qualys
Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS) is een pionier en een toonaangevende leverancier van cloud-based security- en compliance-oplossingen. Het bedrijf heeft meer dan 15.700 klanten en actieve gebruikers in meer dan 130 landen, waaronder de meeste bedrijven uit zowel de Forbes Global 100 als de Fortune 100. Qualys helpt organisaties bij het stroomlijnen en consolideren van hun security- en compliance-oplossingen in één platform en het integreren van security in digitale-transformatie-initiatieven voor meer flexibiliteit, beter bedrijfsresultaat en een substantiële kostenbesparing.

Het Qualys Cloud Platform en de geïntegreerde Cloud Apps bieden continu bedrijfskritische beveiligingsinformatie, waardoor auditing, compliance en bescherming van IT-systemen en webapplicaties on-premise, op endpoints, in de cloud, in containers en mobiele omgevingen zijn te automatiseren.

Qualys, opgericht in 1999, was een van de eerste SaaS-securityorganisaties. Het bedrijf heeft sterke strategische partnerships met toonaangevende managed service providers en consultingorganisaties, waaronder Accenture, BT, Cognizant Technology Solutions, Deutsche Telekom, DXC Technology, Fujitsu, HCL Technologies, IBM, InfoSys, NTT, Optiv, SecureWorks, Tata Communications, Verizon en Wipro.
Het bedrijf is tevens een van de oprichters van de Cloud Security Alliance (CSA).

Meer informatie is te vinden op www.qualys.com.

Qualys en het Qualys-logo zijn handelsmerken van Qualys, Inc. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren.
Laatste van Qualys

Logo Botz4U
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Conclusion

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.nlwww.LVTPR.com