www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com
Datum: (1 jaar en 21 dagen geleden)
PR: LVTPR

Qualys biedt ondernemingen gratis endpoint-beveiliging voor probleemloos en veilig thuiswerken

Snelle beveiligingscheck, inzicht in en patching van remote computers zonder gevolgen voor de VPN-bandbreedte voor zowel bedrijfscomputers als thuis-pc’s

Amsterdam, 24 maart 2020 - Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS), pionier en marktleider op het gebied van cloudgebaseerde beveiligings- en compliance-oplossingen, heeft aangekondigd zijn klanten zestig dagen lang gratis een remote cloud-based endpoint-beveiliging te bieden waarmee IT- en securityteams de computers van de thuiswerkers kunnen beschermen.

Met de remote endpoint-beveiligingsoplossing van Qualys kunnen securityteams de lichtgewicht Qualys Cloud Agent inzetten om:
  • een actuele inventarisatie te maken van al hun remote endpoint-hardware en de applicaties die in gebruik zijn;
  • een actueel overzicht te krijgen van alle kritische kwetsbaarheden die het besturingssysteem en de applicaties treffen en die een risico vormen voor deze apparatuur;
  • deze systemen met een druk op de knop binnen een paar uur vanuit de cloud op afstand te patchen, zonder daarbij gebruik te maken van de beperkte bandbreedte die beschikbaar is op VPN-gateways;
  • zicht te krijgen op de apparaatconditie door veelvoorkomende misconfiguraties op te sporen die de endpoints blootstellen aan exploits.
image

Gratis endpoint-beveiliging met dynamische dashboards die laten zien welke apparaten op afstand gebruikt worden en welke VPN-clients zijn uitgevallen om zo verouderde VPN-clients op te sporen. Ook is te zien welke remote endpoints na een patch geen reboot hebben gedaan. Klik om te vergroten.

Samengevat hebben securityteams met de gratis cloudbeveiligingsdienst van Qualys direct en continu zicht op remote computers, kunnen ze eenvoudig zien welke patches ontbreken met betrekking tot kritieke kwetsbaarheden en kunnen ze deze vanuit de cloud doorvoeren. De patches worden veilig en direct vanaf de website of het content delivery network van de leverancier geleverd, zodat er weinig tot geen gevolgen zijn voor de externe VPN-bandbreedte.

Philip Courtot, voorzitter en CEO van Qualys: “Het hele Qualys-team is blij dat we in deze moeilijke tijden een echte oplossing kunnen bieden waarmee bedrijven kunnen zorgen voor de veiligheid van zowel bedrijfscomputers als thuis-pc’s. Dankzij onze cloudimplementatie kunnen bedrijven realtime zien hoe hun beveiliging en compliance ervoor staan en met een druk op de knop apparaten van werknemers op afstand patchen.”

Ga voor de gratis service van 60 dagen naar www.qualys.com/remotepatching/.

De service is in eerste instantie beschikbaar voor klanten van Qualys. Andere geïnteresseerden krijgen toegang op basis van datum van aanmelding.

Bent u klant van Qualys en hebt u de Qualys Cloud Agent, dan kunnen deze systemen heel eenvoudig gebruikt worden om patches via het cloudplatform van Qualys uit te voeren, zonder beïnvloeding van de clientsystemen. Er kan ook een lichtgewicht Qualys Agent gebruikt worden voor de remote computers.

De eerste versie ondersteunt patches vanaf Microsoft 7. Patches voor Macs en malwaredetectie en -bescherming zijn binnenkort beschikbaar.

Webinar van Zoom en Qualys
Sumedh Thakar, Chief Product Officer en directeur van Qualys, gaat 25 maart in gesprek met Randy Barr, hoofd productsecurity van Zoom, over de uitdagingen rond cybersecurity en thuiswerken. Zij praten onder meer over hoe thuiswerken veilig kan zonder de werkprocessen te verstoren. Aanmelden voor het webinar kan via https://www.qualys.com/webinar/remote.

Aanvullende bronnen
Over Qualys
Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS) is een pionier en een toonaangevende leverancier van cloud-based security- en compliance-oplossingen. Het bedrijf heeft meer dan 15.700 klanten en actieve gebruikers in meer dan 130 landen, waaronder de meeste bedrijven uit zowel de Forbes Global 100 als de Fortune 100. Qualys helpt organisaties bij het stroomlijnen en consolideren van hun security- en compliance-oplossingen in één platform en het integreren van security in digitale-transformatie-initiatieven voor meer flexibiliteit, beter bedrijfsresultaat en een substantiële kostenbesparing.

Het Qualys Cloud Platform en de geïntegreerde Cloud Apps bieden continu bedrijfskritische beveiligingsinformatie, waardoor auditing, compliance en bescherming van IT-systemen en webapplicaties on-premise, op endpoints, in de cloud, in containers en mobiele omgevingen zijn te automatiseren.

Qualys, opgericht in 1999, was een van de eerste SaaS-securityorganisaties. Het bedrijf heeft sterke strategische partnerships met toonaangevende managed service providers en consultingorganisaties, waaronder Accenture, BT, Cognizant Technology Solutions, Deutsche Telekom, DXC Technology, Fujitsu, HCL Technologies, IBM, InfoSys, NTT, Optiv, SecureWorks, Tata Communications, Verizon en Wipro.
Het bedrijf is tevens een van de oprichters van de Cloud Security Alliance (CSA).

Meer informatie is te vinden op www.qualys.com.

Qualys en het Qualys-logo zijn handelsmerken van Qualys, Inc. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren.
Pure as-a-Service ziet sterke klantadoptie in verschillende regio's en sectoren voor een breed scala aan toepassingen

Nemesys en MCS werken samen om veilige IoT-oplossingen te implementeren

Auth0 benoemt Lucy McGrath tot vicepresident Privacy

Extreme Networks benoemt John Abel tot Chief Information Officer

Uw ERP-systeem - een achteruitkijkspiegel of een periscoop?

Oracle Cloud Infrastructure kondigt integratie met ServiceNow aan voor beter multi-cloud management

Seeders en Made by Mouses starten samen Amazon-agency Reachers

Entrust-onderzoek onthult dat organisaties de beveiliging van klantdata prioriteren, maar deze blijven blootstellen aan dreigingen

Onderzoek wagenparkbeheerders: 75% is bezorgd dat slecht rijgedrag leidt tot reputatieverlies
3,9 miljoen Ziggo klanten genieten van een volledig digitaal tv-aanbod in super scherpe beeldkwaliteit

SAP benoemt Rojo Consultancy als exclusieve OEM-partner voor de levering van cloud adapters en content

FUJIFILM en Valid Managed Services hernieuwen hun samenwerking

SurveyMonkey lanceert AI-oplossingen voor merk- en branchemonitoring voor flexibeler marktonderzoek

De kracht van SMS voor het IJsselland Ziekenhuis

Schneider Electric lanceert de meest compacte driefase-UPS in zijn categorie: Galaxy VL

NorthC Datacenters breidt uit in Zuid-Holland

Mendix: de volgende stap in procesautomatisering is ‘hyperautomatisering’

Sentia nieuwe cloudpartner SURF voor IaaS-diensten

RS Components kiest Orange Business Services als exclusieve managed service provider om de zakelijke flexibiliteit wereldwijd te verbeteren

Robots, cloud en dienstverlening op afstand: echte waarde ligt in de totaalervaring

KnowBe4 Research presenteert onderzoeksrapport over Security Culture

Info Support behaalt Kubernetes on Microsoft Azure advanced specialization

Celonis lanceert nieuwe Execution Management innovaties

CyberArk introduceert aanvalstool om container-omgevingen te testen

De Clickdrive-app wil de ‘Independer’ worden in de rijschoolmarkt
Verstreken tijd: 1 jaar en 21 dagen

Logo LVTPR
Qualys contact

Logo Qualys

info@qualys.com
  www.qualys.com
Qualys sociaal

Qualys tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis