www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.nl
PR: LVTPR

Qualys biedt ondernemingen gratis endpoint-beveiliging voor probleemloos en veilig thuiswerken

Snelle beveiligingscheck, inzicht in en patching van remote computers zonder gevolgen voor de VPN-bandbreedte voor zowel bedrijfscomputers als thuis-pc’s

Amsterdam, 24 maart 2020 - Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS), pionier en marktleider op het gebied van cloudgebaseerde beveiligings- en compliance-oplossingen, heeft aangekondigd zijn klanten zestig dagen lang gratis een remote cloud-based endpoint-beveiliging te bieden waarmee IT- en securityteams de computers van de thuiswerkers kunnen beschermen.

Met de remote endpoint-beveiligingsoplossing van Qualys kunnen securityteams de lichtgewicht Qualys Cloud Agent inzetten om:
  • een actuele inventarisatie te maken van al hun remote endpoint-hardware en de applicaties die in gebruik zijn;
  • een actueel overzicht te krijgen van alle kritische kwetsbaarheden die het besturingssysteem en de applicaties treffen en die een risico vormen voor deze apparatuur;
  • deze systemen met een druk op de knop binnen een paar uur vanuit de cloud op afstand te patchen, zonder daarbij gebruik te maken van de beperkte bandbreedte die beschikbaar is op VPN-gateways;
  • zicht te krijgen op de apparaatconditie door veelvoorkomende misconfiguraties op te sporen die de endpoints blootstellen aan exploits.
image

Gratis endpoint-beveiliging met dynamische dashboards die laten zien welke apparaten op afstand gebruikt worden en welke VPN-clients zijn uitgevallen om zo verouderde VPN-clients op te sporen. Ook is te zien welke remote endpoints na een patch geen reboot hebben gedaan. Klik om te vergroten.

Samengevat hebben securityteams met de gratis cloudbeveiligingsdienst van Qualys direct en continu zicht op remote computers, kunnen ze eenvoudig zien welke patches ontbreken met betrekking tot kritieke kwetsbaarheden en kunnen ze deze vanuit de cloud doorvoeren. De patches worden veilig en direct vanaf de website of het content delivery network van de leverancier geleverd, zodat er weinig tot geen gevolgen zijn voor de externe VPN-bandbreedte.

Philip Courtot, voorzitter en CEO van Qualys: “Het hele Qualys-team is blij dat we in deze moeilijke tijden een echte oplossing kunnen bieden waarmee bedrijven kunnen zorgen voor de veiligheid van zowel bedrijfscomputers als thuis-pc’s. Dankzij onze cloudimplementatie kunnen bedrijven realtime zien hoe hun beveiliging en compliance ervoor staan en met een druk op de knop apparaten van werknemers op afstand patchen.”

Ga voor de gratis service van 60 dagen naar www.qualys.com/remotepatching/.

De service is in eerste instantie beschikbaar voor klanten van Qualys. Andere geïnteresseerden krijgen toegang op basis van datum van aanmelding.

Bent u klant van Qualys en hebt u de Qualys Cloud Agent, dan kunnen deze systemen heel eenvoudig gebruikt worden om patches via het cloudplatform van Qualys uit te voeren, zonder beïnvloeding van de clientsystemen. Er kan ook een lichtgewicht Qualys Agent gebruikt worden voor de remote computers.

De eerste versie ondersteunt patches vanaf Microsoft 7. Patches voor Macs en malwaredetectie en -bescherming zijn binnenkort beschikbaar.

Webinar van Zoom en Qualys
Sumedh Thakar, Chief Product Officer en directeur van Qualys, gaat 25 maart in gesprek met Randy Barr, hoofd productsecurity van Zoom, over de uitdagingen rond cybersecurity en thuiswerken. Zij praten onder meer over hoe thuiswerken veilig kan zonder de werkprocessen te verstoren. Aanmelden voor het webinar kan via https://www.qualys.com/webinar/remote.

Aanvullende bronnen
Over Qualys
Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS) is een pionier en een toonaangevende leverancier van cloud-based security- en compliance-oplossingen. Het bedrijf heeft meer dan 15.700 klanten en actieve gebruikers in meer dan 130 landen, waaronder de meeste bedrijven uit zowel de Forbes Global 100 als de Fortune 100. Qualys helpt organisaties bij het stroomlijnen en consolideren van hun security- en compliance-oplossingen in één platform en het integreren van security in digitale-transformatie-initiatieven voor meer flexibiliteit, beter bedrijfsresultaat en een substantiële kostenbesparing.

Het Qualys Cloud Platform en de geïntegreerde Cloud Apps bieden continu bedrijfskritische beveiligingsinformatie, waardoor auditing, compliance en bescherming van IT-systemen en webapplicaties on-premise, op endpoints, in de cloud, in containers en mobiele omgevingen zijn te automatiseren.

Qualys, opgericht in 1999, was een van de eerste SaaS-securityorganisaties. Het bedrijf heeft sterke strategische partnerships met toonaangevende managed service providers en consultingorganisaties, waaronder Accenture, BT, Cognizant Technology Solutions, Deutsche Telekom, DXC Technology, Fujitsu, HCL Technologies, IBM, InfoSys, NTT, Optiv, SecureWorks, Tata Communications, Verizon en Wipro.
Het bedrijf is tevens een van de oprichters van de Cloud Security Alliance (CSA).

Meer informatie is te vinden op www.qualys.com.

Qualys en het Qualys-logo zijn handelsmerken van Qualys, Inc. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren.
   Er zijn geen reacties, login om te reageren
Laatste van Qualys
Qualys levert Vulnerability Management aan Microsoft Azure Security Center voor virtuele machines en containers

Qualys VMDR® – Vulnerability Management Detection and Response – nu beschikbaar

Talking Bikes: Siemens Mobility maakt fietsers digitaal zichtbaar

Nieuwe softwareomgeving voor financiële dienstverlener SKG

Johnny Pronk aangesteld als key accountmanager bij Renewd

Pure biedt flexibiliteit en keuzevrijheid aan klanten die een weg moeten vinden in de uitdagende omgeving van vandaag

Greenhouse verdubbelt capaciteit datacenter Naaldwijk en benoemt Chief Commercial Officer

Uptime datacenter BIT cruciaal voor kwaliteit van diensten Missing Piece

Sharp introduceert stijlvol zwart PV-zonnepaneel met half-cut-cellen

commercetools erkend om B2B-commerce

Toshiba Tec Retail gaat verder onder de naam Toshiba Global Commerce Solutions (Benelux)

Razer Gigantus V2 – go big or go home

F5 maakt Tom Fountain topman voor wereldwijde services en strategie

Nakko becomes Notificare partner

Scale-up Gymeyes lanceert bestelkiosk voor horeca

Vanaf 1 juni reserveren bij cafés en terrassen met nieuwe app

Cybereason sluit samenwerking met Pinewood om slagkracht in Nederland te vergroten

GitLab breidt functionaliteiten van DevSecOps-platform uit met release 13.0

VMware introduceert tweede generatie van VMware Cloud on Dell EMC

CM.com takes Conversational Commerce to the next level through the acquisition of leading Conversational AI provider CX Company

Verdwijnen DWDD doet literatuurwereld veel pijn
Workiva en Trintech kondigen strategische samenwerking aan die financiële afsluitprocessen en wettelijke rapportageprocessen transformeert

Snel groeiende vraag naar managed securitydiensten creëert nieuwe kansen voor MSP’s

Sales, marketing en corona: licht aan het einde van de tunnel?

MeetingpointAdvies biedt kosteloos videobellen aan financieel adviseurs

Nieuwe Zyxel Multi-Gigabit switch helpt bedrijven eenvoudig aan de WiFi 6-standaard

Nutanix breidt integratie met ServiceNow uit en stroomlijnt IT-operations en -kosten

Secureworks introduceert nieuw wereldwijd partnerprogramma

Drie nieuwe Fiber Aggregation Switches met optioneel cloud-beheer

Amsterdam eindigt als tweede op wereldwijde ranglijst artificiële intelligentie

Women in Tech komt met een 24 hour virtual conference

Logo LVTPR
Qualys contact

Logo Qualys

info@qualys.com
  www.qualys.com
Qualys sociaal

Qualys tweets

Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Schneider Electric
Logo VSL
Logo Totaalbesparen.com