www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.marcommit.nl
2491 volgers blijven op de hoogte!
PR: Yellow Communications

Gemeente Eindhoven innoveert het Nieuwe Werken met Liquit

Ridderkerk, 23 maart 2020 – Gemeente Eindhoven heeft Liquit ingeschakeld voor de volgende stappen richting flexibel werken. In samenwerking met partner UBM Global en IT Value helpt Liquit Gemeente Eindhoven bij de overstap naar van een traditionele workspacemanagementoplossing naar een flexibele, moderne werkplek op basis van Microsoft365 en Liquit Workspace. Deze overstap stelt de gemeente en diens werknemers in staat hun werk waar en wanneer dan ook optimaal uit te voeren.

Voor gemeenten wordt het Nieuwe Werken een steeds groter speerpunt. In Eindhoven had men behoefte aan een IT-oplossing die iedere gebruiker de mogelijkheid geeft te werken op de locatie en met het apparaat van zijn of haar keuze. Zo’n maatwerkoplossing moet tegelijkertijd wel optimale veiligheid bieden en bovendien zeer gebruiksvriendelijk en flexibel zijn. Om deze overstap mogelijk te maken werd een aantal oplossingen bekeken, waarna Liquit uiteindelijk als winnaar uit de bus kwam.

“Liquit biedt een uiterst flexibele oplossing,” zegt Pierre van den Heuvel, programmamanager IT bij de Gemeente Eindhoven. “Door gebruik te maken van de oplossingen van Liquit in combinatie met onze nieuwe Office365-omgeving, kunnen we scenario’s voor vrijwel iedere situatie opzetten. Dat betekent dat iedere gebruiker op basis van zijn locatie of device de beschikking heeft over de juiste tools om zijn werk optimaal te kunnen doen. Zonder dat de eindgebruiker zich druk hoeft te maken over welke inlog hij waar nodig heeft - dat regelt de oplossing van Liquit op de achtergrond.”

De geïmplementeerde oplossing bestaat uit een combinatie van Windows 10 met O365 die integreert met Liquit, waarbij Liquit met slimme iconen zorgdraagt voor de optimale gebruiksomgeving voor de medewerkers. Iedere eindgebruiker krijgt de beschikking over een nieuwe laptop die wordt ingericht met Microsoft Autopilot en Intune en wordt geconfigureerd met Liquit Workspace.

Een eerste pilot met honderd gebruikers is inmiddels afgerond; vanaf april stapt geleidelijk aan de rest van de organisatie over. Nieuwe gebruikers worden volledig geautomatiseerd ontzorgd bij het uitrollen, updaten en starten van applicaties. Ook instellingen worden centraal geregeld en flexibel uitgerold, zonder dat gebruikers daar hinder van ondervinden.

Pierre van den Heuvel, programmamanager IT Gemeente Eindhoven: “Liquit is een innovatieve partij die niet alleen een flexibele oplossing biedt, maar ook flexibel is in de samenwerking. Ze zoeken zelf binnen hun markt naar innovatieve partijen om mee samen te werken. Dat betekent dat wanneer ik een integratie zoek met een nieuwe oplossing, ik niet hoef te wachten tot Liquit zich daarop aangesloten heeft. Vaak hebben ze het voorwerk al gedaan voor ik wist dat ik het überhaupt nodig had.”

Peter Hermeling, medeoprichter Liquit: “De Gemeente Eindhoven is één van de vijf grootste gemeenten van Nederland en denkt, zoals past bij die positie, ook op IT-vlak vaak vooruit. Het is voor Liquit een enorm compliment dat zo’n innovatieve gemeente kiest voor onze oplossing om te kunnen innoveren.”

Over Liquit
Liquit geeft organisaties maximale controle over hun applicatielandschap en datastromen. Liquit oplossingen zijn erop gericht alle mogelijke toepassingen en services - ‘legacy’ of uit de cloud - snel en eenvoudig beschikbaar te maken. Het voornaamste product van Liquit is Liquit Workspace, een digitale werkplekoplossing die rechtstreeks in alle bekende browsers beschikbaar is. Liquit Workspace maakt werken weer plezierig. Liquit Workspace geeft medewerkers een herkenbare en gebruiksvriendelijke werkomgeving waarin ze overal, op ieder device, direct kunnen beschikken over alle informatie en applicaties die ze nodig hebben.

Meer informatie: www.liquit.com

Logo Botz4U
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Conclusion

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.marcommit.nl