www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
PR: ItsaRep

Acronis selecteert Western Digital voor betrouwbare wereldwijde opslaginfrastructuur

Ultrastar opslagplatform met hoge capaciteit verbetert betrouwbaarheid en vervult mondiale capaciteitsbehoeften

Western Digital Corp. (NASDAQ: WDC) kondigt vandaag aan dat Acronis, wereldleider op het gebied van cyberbeveiliging, zijn Ultrastar Data60 en Ultrastar Data102 hybride opslagplatforms met hoge capaciteit heeft geselecteerd om efficiënt en kosteneffectief te voldoen aan capaciteitseisen en ondersteuning van de langetermijnuitbreidingsplannen van het bedrijf. Acronis wendde zich tot technologiepartner DIAWAY OÜ om een schaalbare architectuur te ontwerpen die kon worden geïmplementeerd in zijn 14 wereldwijde datacenters. Zij verkozen Western Digital als hardwareleverancier.

Om de constant groeiende vraag naar dataopslag bij te houden zocht Acronis naar een kostenefficiënte opslagoplossing die een solide betrouwbaarheid en gegevensbescherming zou kunnen bieden, waaraan tevens capaciteit toegevoegd kan worden.

Acronis heeft inmiddels fase één van de geplande reorganisatie voltooid. Het grootste deel van zijn wereldwijde opslaginfrastructuur is geüpgraded met Western Digital Ultrastar-platforms. De wereldwijde omgeving heeft nu een capaciteit van meer dan 220 petabytes (PB) en dat wordt nog uitgebreid.

Door te investeren in de Ultrastar-platforms van Western Digital, heeft Acronis de opslagacquisitie en operationele kosten verlaagd en het beheer van zijn enorme, wereldwijde opslag footprint vereenvoudigd. De op Western Digital gebaseerde gestandaardiseerde wereldwijde opslagarchitectuur betekent ook dat capaciteitsplanning eenvoudiger is geworden en dat kosten voorspelbaarder zijn.

Ultrastar Data60 en Data102 zijn 12 Gb/s SAS JBOD's met hoge dichtheid en hoge capaciteit. Ze kunnen geconfigureerd worden met maximaal 60 en 102 harde schijven (HDD's). Maximaal 24 daarvan kunnen geconfigureerd worden met (SSD's) in een compacte 4U-vormfactor, met tot 900 TB en 1,5 PB onbewerkte capaciteit.

Deze hybride opslagplatforms zijn extreem compacte JBOD's die de flexibiliteit bieden om HDD- en SSD-combinaties zo te specificeren dat capaciteit, prestaties en kosten optimaal in balans zijn. Dit zijn sleutelelementen van de volgende generatie gedesaggregeerde opslag en softwaregedefinieerde opslagsystemen (SDS).

Dankzij de ‘silicon-to-systems’ ontwikkelingsmogelijkheden van Western Digital, bieden Ultrastar-gegevensplatformen de langetermijnbetrouwbaarheid die de klanten van Acronis eisen. Het Ultrastar-portfolio bevat innovatieve functies zoals IsoVibe-technologie voor trillingsisolatie om consistente prestaties te behouden onder zware werklasten en ArcticFlow-technologie voor thermische zonekoeling, een efficiënte koeloplossing die de betrouwbaarheid van de schijf verbetert.

“Als bedrijf hangt onze groei af van ons vermogen om klanten efficiënte en betrouwbare cyberbeveiligingsoplossingen aan te bieden tegen een betaalbare prijs. DIAWAY OÜ is een integrator die onze behoeften echt begrijpt”, zegt Alex Beyk, director of global technical operations bij Acronis, zegt over de samenwerking. “Met Western Digital krijgen we een opslagoplossing die we kunnen vertrouwen, met totale eigendomskosten die andere opslagleveranciers niet konden evenaren. Standaardisatie op Ultrastar-platforms voor onze wereldwijde opslaginfrastructuur was een makkelijke beslissing.”

"We zorgen ervoor dat onze klanten de meest geschikte oplossingen selecteren die bij hun behoeften passen", zegt Alexander Ragel, managing partner bij DIAWAY OÜ. “Western Digital zet zich in om modulaire en efficiënte platforms te bieden die we gebruiken bij het ontwerpen van multi-petabyte-achtige omgevingen voor onze klanten. Wij zijn van mening dat Western Digital perfect past bij Acronis.”

Over Western Digital
Western Digital creëert omgevingen waarin data kan aarden. Als leider in data-infrastructuur stimuleert het bedrijf de innovatie die nodig is om klanten te helpen bij het vastleggen, behouden, benaderen en transformeren van een steeds groter wordende diversiteit aan data. Overal waar data leeft, van geavanceerde datacenters tot mobiele sensoren op persoonlijke apparaten, faciliteren hun leidende oplossingen de mogelijkheden van data.

De gegevensgerichte oplossingen bestaan uit de Western Digital-, G-Technology-, SanDisk- en WD-merken.

Voor meer informatie: WD, WD_Black en SanDisk.
Laatste van Western Digital Netherlands B.V.
Nieuwe NVMe SSD's en NVMe-oF-oplossingen van Western Digital bieden de basis voor toekomstgerichte agile data-infrastructuren

Western Digital’s nieuwe WD Gold SSD's brengen NVMe naar het MKB
Relined Fiber Network verbindt CyrusOne in Amsterdam met eigen netwerk

De nieuwe devolo Magic 2 WiFi next: nieuwe generatie Mesh-WiFi

Thinkwise introduceert Automated Machine Learning in nieuwe versie low-code platform

Sharp Builds Mega Solar Power Plant in Ninh Thuan Province, Vietnam

T-Mobile optimaliseert dienstverlening met geautomatiseerde netwerkomgeving van Telindus

myBrand migreert fabriek Ausnutria naar SAP

CM.com completes acquisition of CX Company

Vijf finalisten Present Your Startup Alkmaar bekend

Techsector schrijft open brief aan Nederland

HMD Global opent nieuw ‘Centre of Excellence’ voor R&D in Finland als onderdeel van transitie naar leverancier van hardware én diensten

Media Distillery verkoopt media monitoring activiteiten aan SoundAware Group
Ivanti benoemt Nayaki Nayyar tot Executive Vice President en Chief Product Officer

AnyLinQ stelt Gerben Verheul aan als Vendor Manager

Tech Data lanceert ‘Dell Dinsdag’, met aantrekkelijke kortingen en speciale acties

bunq steunt nieuw talent vanuit Common Goals

SecureMe2 groeit en verhuist naar nieuw kantoor

Slim noodverlichtingssysteem Eaton in nieuwe distributiehal vanHaren

ZeroPlex versterkt telecom-activiteiten met overname Trimaxx

MediaMyne en The Others Online gaan samen verder

Proofpoint introduceert nieuw cloud-gebaseerd ObserveIT Insider Threat Management-platform

Trend Micro: 63% van de Nederlandse thuiswerkers is zich tijdens lockdown meer bewust geworden van cybersecurity

Orange Business Services levert collaboration- en contactcenterdiensten voor ZIM om klantervaring in vrachtverzending te verbeteren

Rabo Frontier Ventures partners with HV Holtzbrinck Ventures

Experian investeert in de toekomst met meerderheidsbelang in Risk Management-divisie Arvato Financial Solutions

Welke HR-banen verschijnen de komende tien jaar?

ICT GROUP NOMINATES JANNEKE NIESSEN FOR APPOINTMENT TO SUPERVISORY BOARD
Western Digita.. contact

Logo Western Digital Netherlands B.V.

Western Digita.. sociaal

Western Digita.. tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo QuandaGo
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo evisit
Logo Quinyx
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Guardian360 bv
Logo devolo
Logo Thinkwise
Logo Sharp Electronics Nederland