www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlContentbureau
2491 volgers blijven op de hoogte!
PR: AxiCom

Marktvolatiliteit vergroot mogelijkheden voor klanten om online te handelen

• De marktvolatiliteit als gevolg van de uitbraak van COVID-19 en een ongekende daling van de olieprijzen heeft investeerders meer mogelijkheden geboden om te handelen.
  • Het Plus500-handelsplatform kende een piek in de activiteiten van klanten in februari en maart.
  • Plus500 biedt de mogelijkheid om CFD's te verhandelen op meer dan 2.800 onderliggende financiële instrumenten, waaronder aandelen, indices, grondstoffen, opties en ETF's, waardoor handelaren verschillende posities kunnen innemen tijdens extreme marktbewegingen.
De wereldwijde financiële markten hebben de laatste tijd een buitengewone volatiliteit gekend, waardoor er nieuwe mogelijkheden zijn ontstaan voor personen die deze marktbewegingen via verschillende posities willen verhandelen.

Na een opleving op dinsdag opende de Amsterdamse beurs woensdag weer negatief. De AEX-index op Beursplein 5 daalde kort na de opening van de markt met 3 procent naar 411,37 punten. Het dinsdag door het Nederlandse kabinet aangekondigde crisispakket lijkt weinig positief effect te hebben. Volgens minister van Financiën Wopke Hoekstra kost dit pakket de komende maanden zo'n tien tot twintig miljard euro.

De olieprijs is ook volatiel geweest, na een ongekende daling van Brent Crude tot onder de 30 dollar per vat. Dit is het gevolg van het feit dat de oliereuzen Saoedi-Arabië en Rusland er niet in zijn geslaagd een akkoord te bereiken om de productie terug te dringen. Als reactie op de impact van COVID-19 wordt een sterk dalende vraag verwacht.

Op Wall Street zijn de noodbuffers op de NYSE in zes handelsdagen drie keer geactiveerd. Dit systeem werd ingevoerd in 1987 na de eerste Zwarte Maandag en legt de activiteiten gedurende 15 minuten stil. De laatste keer dat de buffers werden geactiveerd was bij het faillissement van Lehman Brothers in 2008. Traders hebben daarnaast gezocht naar mogelijkheden voor ETF's, in de hoop te kunnen profiteren van een eventuele bounce back zodra de indexen beginnen te dalen.

Goud presteert doorgaans goed tijdens sterk dalende koersen vanwege zijn traditionele rol als zogenaamde "veilige haven". Maar ook het edelmetaal is niet immuun voor de wereldwijde beursdaling van de afgelopen week, nu de coronaviruspandemie toeslaat. Goud bereikte een dieptepunt van $1.456,8, het laagste niveau sinds 27 november, en werd voor het eerst sinds 20 december 2018 op intradaybasis verhandeld onder het 200-dagen voortschrijdend gemiddelde niveau van $1.497,4.

Plus500, een toonaangevende internationale online dienstverlener voor de handel in Contracts for Difference ('CFD's'), kondigde op 16 maart in een Trading Update aan dat de handelsactiviteiten van klanten aanzienlijk zijn toegenomen als gevolg van de voortdurende toename van de handelsvolumes.

Asaf Elimelech, CEO van Plus500, zei:
"Bij Plus500 blijft onze focus gericht op het bieden van een 'best in class'-aanbod en handelservaring aan onze klanten, zodat ze kunnen profiteren van de kansen die worden gecreëerd door de toegenomen volumes die we op dit moment op de wereldwijde financiële markten zien."

"Handelaren voorzien van de beste hulpmiddelen om trends en bewegingen vanaf verschillende apparaten nauwkeurig te identificeren, is een van onze belangrijkste onderscheidende factoren. Hierdoor kunnen we nieuwe klanten blijven aantrekken en behouden die tijdens sterke marktbewegingen willen handelen."

Over Plus500
Plus500 is de aanbieder van een online platform waarmee individuele beleggers op internationaal niveau kunnen handelen in contracts for difference (CFD’s). Dit is mogelijk voor meer dan 2.800 onderliggende financiële producten, waaronder aandelen, indexen, grondstoffen, opties, ETF’s, cryptografische en buitenlandse valuta, en in ruim 50 landen en in 32 talen. Het online handelsplatform is beschikbaar via een groot aantal besturingssystemen (iOS, Android en Windows Phone), tablet computers (iOS, Android en Surface) en web browsers.

Plus500 is in het bezit van licenties voor de financiële handel in gereguleerde markten zoals het Verenigd Koninkrijk, Australië, Cyprus, Israël, Nieuw-Zeeland, Singapore, Zuid-Afrika en de Seychellen. De zorg voor klanten staat centraal bij alles wat het bedrijf doet: zij kunnen niet meer geld verliezen dan zij inleggen. Plus500 maakt geen gebruik van ‘cold calling’ voor klantenwerving en biedt geen binaire opties aan. Plus500 biedt zijn klanten een onbeperkte demo-account en gratis toegang tot geavanceerde tools voor risicobeheer die hen grip bieden op hun handelsposities en hun winsten beschermen en verliezen beperken. Plus500 is onder het symbool PLUS genoteerd aan de main market van de London Stock Exchange. www.plus500.com.

Toekomstgerichte verklaringen
Deze bekendmaking bevat uitspraken die toekomstgerichte uitspraken zijn of kunnen zijn. Alle verklaringen, met uitzondering van verklaringen over historische feiten die in deze aankondiging zijn opgenomen, kunnen toekomstgerichte uitspraken zijn, inclusief uitspraken die betrekking hebben op de toekomstperspectieven, ontwikkelingen en strategieën van de onderneming.

De vennootschap aanvaardt geen enkele verantwoordelijkheid voor de juistheid of volledigheid van de informatie die door de pers of andere media wordt gemeld, noch voor de redelijkheid of adequaatheid van prognoses, standpunten of meningen die door de pers of andere media met betrekking tot de Groep worden geuit. Het Bedrijf doet geen uitspraken over de geschiktheid, nauwkeurigheid, volledigheid of betrouwbaarheid van dergelijke informatie of publicatie.

Toekomstgerichte verklaringen worden geïdentificeerd door het gebruik van termen en uitdrukkingen zoals "geloven", "doelstellingen", "verwachten", "doel", "anticiperen", "projecten", "zouden", "kunnen", "voorzien", "schatten", "voornemen", "kunnen", "plannen", "zullen" of het negatieve van deze, variaties of vergelijkbare uitdrukkingen, met inbegrip van verwijzingen naar veronderstellingen. De toekomstgerichte uitspraken in deze aankondiging zijn gebaseerd op de huidige verwachtingen en zijn onderhevig aan bekende en onbekende risico's en onzekerheden die ertoe zouden kunnen leiden dat de werkelijke resultaten, prestaties en verwezenlijkingen wezenlijk verschillen van de resultaten, prestaties of verwezenlijkingen die door dergelijke toekomstgerichte uitspraken worden uitgedrukt of geïmpliceerd. Factoren die ertoe kunnen leiden dat de werkelijke resultaten wezenlijk verschillen van die welke door dergelijke toekomstgerichte verklaringen worden uitgedrukt of geïmpliceerd, omvatten, maar zijn niet beperkt tot, die welke in de risicofactoren worden beschreven. Deze toekomstgerichte verklaringen zijn gebaseerd op talrijke veronderstellingen met betrekking tot de huidige en toekomstige bedrijfsstrategieën van dergelijke entiteit en de omgeving waarin elk van hen in de toekomst zal werken. Alle daaropvolgende mondelinge of schriftelijke toekomstgerichte verklaringen die worden toegeschreven aan de Vennootschap of aan personen die in haar naam handelen, worden uitdrukkelijk in hun geheel gekwalificeerd door de bovenstaande waarschuwingsverklaring.

Elke toekomstgerichte verklaring geldt alleen op de datum van deze aankondiging. Behalve zoals vereist door de wet, wettelijke vereisten, de Listing Rules en de Disclosure Guidance and Transparency Rules, heeft noch de Vennootschap, noch enige andere partij de intentie om deze toekomstgerichte verklaringen bij te werken of te herzien, hetzij als gevolg van nieuwe informatie, toekomstige gebeurtenissen of op een andere manier.

Verdere details:
Plus500 Ltd
Elad Even-Chen, Chief Financial Officer
ir@Plus500.com
Laatste van Plus500
Marktvolatiliteit vergroot mogelijkheden voor klanten om online te handelen

Voorlopige niet-geauditeerde resultaten voor het jaar eindigend op 31 december 2019

Grote gebeurtenissen die online handel in 2020 een boost kunnen geven

Logo Botz4U
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Conclusion

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl