www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.EVENTIVE.nl
PR: Marcommit

Unisys kondigt Unisys TrustCheck™ Software-as-a-Service Platform aan

Abonnementsdienst meet zakelijke impact van cyberrisico’s en vergelijkt risicoverminderingsscenario’s

Hoofddorp – Het nieuwe Unisys Trustcheck™ Software-as-a-Service (SaaS) Platform van Unisys (NYSE: UIS) is per direct verkrijgbaar. Het platform helpt ondernemingen om de potentiële financiële impact van cyberrisico’s snel en gemakkelijk te beoordelen en hierover te communiceren. Het biedt toegang tot een webportaal met risicoprofielresultaten en verliesprognoses, welke automatische updates krijgt wanneer bedreigingen, sectorrisico’s en trends veranderen. Bestuurders hebben hierdoor onafgebroken inzicht in de risicohouding van hun organisatie.

Het nauwkeurig beoordelen en het nemen van beslissingen op basis van cybersecurity risico's van een organisatie kan lastig zijn. Een deel van de uitdaging bestaat uit het communiceren van deze risico’s op een manier die bestuursleden en het management begrijpen. TrustCheck gaat deze uitdaging aan. TrustCheck maakt gebruik van X-Analytics®, een geavanceerde applicatie voor de financiële analyse van cyberrisico’s. TrustCheck biedt sectorspecifieke marktmodellen en -data, op maat gemaakt voor de behoeften van financiële instellingen, zorgverleners, transportbedrijven, overheidsinstanties en andere organisaties.

Configureerbare risicoscenario’s
Via de nieuwe Scenario Lab-module van TrustCheck hebben klanten de mogelijkheid om configureerbare risicoscenario’s te draaien, te verfijnen en de verschillen te vergelijken met hun bestaande basisprofielen. Hiermee kunnen ze de maximale voordelen van een groot aantal potentiële investeringen voor risicovermindering beoordelen. Scenario Lab stelt de organisatie in staat om, met behulp van analytics, weloverwogen beslissingen te nemen. Zo wordt bekeken welke beslissing het hoogste potentieel voor risicovermindering teweeg brengt én tegelijkertijd de vermindering van financieel verlies waarborgt.

Chris Kloes, vice-president van Unisys Security Solutions: “In tegenstelling tot klassieke oplossingen voor risicobeoordeling, die een statisch beeld van cyberrisico’s op een specifiek tijdstip bieden, wordt TrustCheck nu geleverd als een SaaS-model. Op deze manier krijgen klanten toegang tot een gemakkelijk te gebruiken portaal om continu kritisch inzicht te krijgen in het veranderende risicolandschap en de marktomstandigheden. TrustCheck geeft hen vervolgens de zakelijke risicodata waarmee ze eenvoudig over cyberrisico’s kunnen communiceren. Zo komen ze tot betere beslissingen over investeringen.”

Ga voor meer informatie naar www.unisys.com/TrustCheck.
Laatste van Unisys

Logo devolo
Logo Criteo
Logo Workday
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Pure Storage
Logo Avit Group