www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
PR: Lubbers De Jong

CSU gebruikt AvePoint Backup & Recovery voor Office 365

Den Haag, 18 maart 2020 – De CSU Groep, een organisatie die schoonmaak- en thuiszorgdiensten levert met meer dan 25.000 medewerkers en twaalf vestigingen in Nederland, kiest voor de cloudbackup oplossing van AvePoint voor zijn Office 365-omgeving. Dit is onderdeel van een grootschalige IT-transitie naar de cloud, waarmee de organisatie zich meer wil focussen op het ondersteunen van zijn medewerkers bij business-ondersteunende processen.

De CSU Groep is een van de grootste leveranciers van schoonmaak- en thuiszorgdiensten in Nederland. Het bedrijf levert een divers aanbod van schoonmaakdiensten in diverse branches, zoals zorg, onderwijs en zakelijke dienstverlening, en heeft een thuiszorgtak, die zich richt op alle niet-medische hulp in de huishouding. Met twaalf vestigingen en meer dan 25.000 medewerkers in zeer diverse rollen en dienstverbanden, is IT-ondersteuning geen eenvoudige taak. Mede door de invoer van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) rond 2018 kwam er binnen CSU nog meer focus te liggen op security dan voorheen, en dan met name de menselijke kant. Dit liep parallel aan de wens om steeds meer IT-diensten uit te besteden en clouddiensten als Office 365 te gaan gebruiken, zodat het IT-personeel zich meer kon richten op het verbeteren van de interne processen en het ondersteunen van medewerkers. Gaandeweg verhuisden steeds meer bedrijfsgegevens van CSU naar de cloud, waardoor de behoefte groeide aan een geschikte backup-oplossing

Christiaan de Geest, Security & Compliance Officer bij de CSU Groep: ““We zochten een partij die de hele Office 365 suite voor ons kon backuppen met meer functionaliteit dan wat Microsoft standaard aanbiedt. AvePoint bleek voor ons de beste partij, met name omdat het als enige een volledige backup van Microsoft Teams ondersteunt, en met een retentietijd van zo lang je maar wilt.”

Cloudbackup voor Teams
Bij CSU maken zo’n 1.300 medewerkers gebruik van de kantoorautomatiseringsmiddelen. Voorheen werden vooral virtuele desktops gebruikt, die vanuit het eigen datacenter werden aangeboden, met daarnaast verschillende tools voor planning en kwaliteitscontroles via mobiele apps op smartphones en tablets. De afgelopen jaren zijn we meer SaaS-oplossingen gaan gebruiken in combinatie met Office 365. “Onze medewerkers moeten overal en altijd kunnen werken en hun bestanden kunnen raadplegen indien dat nodig is,” legt De Geest uit. “Met oplossingen als Office 365 kunnen we onze mensen daar op een moderne manier mee faciliteren. En dat is heel succesvol gebleken.”

Het samenwerkingsplatform Microsoft Teams is een van de snelst groeiende oplossingen binnen bedrijfsomgevingen. Zo ook bij CSU, vertelt De Geest: “Het gebruik van Microsoft Teams is heel populair bij CSU en dit breidt als een olievlek uit door onze organisatie.”

Microsoft Teams biedt een moderne interface en workflow bovenop SharePoint, waarbij online samenwerken via chat, audio, video en online versies van Microsoft Office centraal staat. AvePoint is momenteel een van de belangrijkste leveranciers die binnen Office 365 ook backups van Microsoft Teams kan maken.

Backup- en herstel
Met AvePoint Backup & Recovery kan CSU beter voldoen aan de zowel de interne als wettelijke eisen aan het veilig opslaan en beheren van bedrijfsgegevens. Herstelacties komen volgens De Geest maar zelden voor, meestal als een werknemer per ongeluk een bestand of e-mail heeft verwijderd. De belangrijkste voordelen zijn echter de betrouwbare en langdurige backup van alle gegevens, de mogelijkheid om individuele bestanden en e-mails terug te halen, en het toegenomen gebruiksgemak.

“Wij zijn trots dat CSU voor AvePoint heeft gekozen voor het veilig backup en beheren van zijn bedrijfsgegevens in Office 365 en Teams,” zegt Hylke van der Velde, Regional Director Netherlands, Belgium & Nordics bij AvePoint. “Het bevestigt dat onze oplossingen in een belangrijke behoefte voorzien van bedrijven die de transitie maken naar cloudgebaseerde kantooroplossingen.”

Het volledige klantverhaal over de CSU Groep is via deze link te lezen.

##

Over AvePoint
AvePoint versnelt het succes van digitale transformatie. Meer dan 16.000 bedrijven en 7 miljoen SharePoint- en Office 365-gebruikers wereldwijd vertrouwen op AvePoint-software en -diensten voor hun gegevensbeheer, bescherming en migratiebehoeften in de cloud, on-premises en hybride omgevingen. AvePoint is vier keer Microsoft Partner of the Year, een Microsoft Global ISV Partner, zes keer in de Inc. 500|5000 genoemd, en vijf keer in de Deloitte Technology Fast 500™. AvePoint is in 2001 opgericht, is privébezit en heeft zijn hoofdkwartier in Jersey City, NJ.

Voor meer informatie www.avepoint.com.

Voor meer informatie voor de pers:
Lubbers De Jong
Onno Louwen
onno@lubbersdejong.nl
0031 (0)20 205 04 25

Laatste van AvePoint
CSU gebruikt AvePoint Backup & Recovery voor Office 365

AvePoint krijgt $200 miljoen aan investeringen in aandelen

Parkmobile optimaliseert veiligheid met Cloud Backup van AvePoint
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur

Logo Lubbers De Jong
AvePoint contact

Logo AvePoint

+31 (70) 7011100
  www.avepoint.com
AvePoint sociaal

AvePoint tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage