www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: KINXX PR

Cogent Communications breidt netwerk uit met core backbone routers in maincubes datacenter

Amsterdam, Nederland, 17 maart 2019 - maincubes, een Europese aanbieder van colocatie diensten en beveiligde ecosystemen voor interconnectiviteit met datacenters in Amsterdam en Frankfurt, kondigt aan dat Cogent Communications - een van ’s werelds grootste Tier 1 optische IP-netwerkexploitanten, zijn core backbone-routers heeft geïnstalleerd in het maincubes FRA01 datacenter in Frankfurt. Cogent heeft het maincubes FRA01 datacenter toegevoegd aan zijn wereldwijde Tier 1-netwerk om de eigen netwerkdekking in enterpriseniveau datacenters die gevestigd zijn op dit wereldwijde internetknooppunt verder uit te breiden.

De uitbreiding van netwerkbeschikbaarheid in de Meet-Me-Rooms (MMR’s) in het maincubes FRA01 datacenter is bedoeld om de netwerkkeuze, routeringsflexibiliteit en kostenefficiëntie verder te verbeteren voor organisaties die hun IT-infrastructuren in het maincubes FRA01 colocatie datacenter in Frankfurt onderbrengen. In het datacenter van maincubes in Frankfurt hebben CSP’s, MSP’s, storage bedrijven en een verscheidenheid aan high-profile klanten hun IT-infrastructuren ondergebracht, waaronder DAX-genoteerde bedrijven en bekende organisaties die actief zijn in de auto- en telecommunicatiesector.

De toevoeging van Cogent aan het reeds uitgebreide ecosysteem van netwerkproviders in maincubes FRA01, biedt colocatie klanten verbeterde netwerkmogelijkheden met een wereldwijd bereik. Cogent’s uitgebreide Tier 1 netwerk strekt zich uit over 205 markten in 45 landen in Noord-Amerika, Zuid-Amerika, Europa, Azië en Australië.

Colocatie datacenters Europa

maincubes FRA01 is een datacenter met een oppervlakte van 4.200 vierkante meter. Het biedt een sterk beveiligde en carrier-neutrale colocatie infrastructuur met een hoge dichtheid qua aanwezige carriers en een volledig redundant stroomontwerp. Door de beveiligde en zeer redundante architectuur is het datacenter in staat om de hoogste beveiligingsniveaus te bieden met 100% uptime SLA’s. Het eigen ‘secureexchange’ interconnectieplatform van maincubes biedt colocatie klanten middels cloud onramps toegang tot publieke cloud providers. Het datacenter is middels onafhankelijke audits door TÜV getest en gecertificeerd voor onder andere DIN EN50600, ISO/IEC 27001:2013 en ISAE 3402.

“Net als maincubes levert Cogent een hoogwaardige infrastructuur tegen een scherpe prijs die tegemoetkomt aan klanteisen ten aanzien van zowel prestaties als kostenefficiëntie,” zegt Vincent Teissier, Chief Marketing Officer (CMO) van Cogent Communications. “Cogent biedt deze klanten solide wereldwijde connectiviteit met grote hoeveelheden kostenefficiënte bandbreedte.”

Enterpriseniveau connectiviteit

De toevoeging van de nieuwe Cogent netwerk PoP aan het netwerkaanbod in maincubes FRA01 bouwt voort op de enterprise georiënteerde focus van maincubes als het gaat om de beschikbare connectiviteit. Onder de merknaam secureexchange, het eigen interconnectie platform van maincubes, stelt de colocatie aanbieder klanten in staat om dedicated private verbindingen met publieke cloud providers te realiseren en vanuit de datacenters in Frankfurt en Amsterdam verbinding te maken met meer dan 220 datacenters wereldwijd.

“Als Europese ontwerper en operator van colocatie datacenters, zijn wij gefocust op het aanbieden van veilige, redundante en compliant datacenteromgevingen met zeer uitgebreide connectiviteitsopties,” zegt Albrecht Kraas, Chief Technology Officer (CTO) van maincubes. “Ook ons eigen connectiviteitplatform, gericht op het verbeteren van de interconnectiviteit-mogelijkheden voor onze klanten, is daar een mooi voorbeeld van. Dit maakt onze datacenters in Amsterdam en Frankfurt echt enterprise-grade. Door de nieuwe netwerk PoP in maincubes FRA01, helpt Cogent ons om de connectiviteit van maincubes en de totale waardepropositie op deze locatie in de metropoolregio Frankfurt verder uit te bouwen. Wij waarderen het vertrouwen van Cogent in de enterprise-grade kwaliteit van onze datacenters en we kijken ernaar uit om Cogent op te nemen in ons netwerkaanbod.”

Als snelgroeiende Europese aanbieder van colocatie datacenter infrastructuur, heeft maincubes reeds de bouw van een nieuw greenfield datacenter (maincubes FRA02) in het Frankfurt Rijn-Maingebied gepland. Dit nieuwe colocatie datacenter zal een duurzame en zeer modulaire architectuur krijgen, welke flexibel kan voldoen aan aangepaste klanteisen als het gaat om de gewenste stroomvoorziening en klimaatbeheersing.

In het datacenter van maincubes in Frankfurt (foto) hebben CSP’s, MSP’s, storage bedrijven en een verscheidenheid aan high-profile klanten hun IT-infrastructuren ondergebracht, waaronder DAX-genoteerde bedrijven en bekende organisaties die actief zijn in de auto- en telecommunicatiesector.

Als snelgroeiende Europese aanbieder van colocatie diensten en beveiligde ecosystemen voor interconnectiviteit, heeft maincubes datacenters beschikbaar in Amsterdam (foto: maincubes AMS01) en Frankfurt. maincubes heeft ook reeds de bouw gepland van een nieuw greenfield datacenter (maincubes FRA02) in het Frankfurt Rijn-Maingebied.

--------------------
Over maincubes

maincubes maakt deel uit van de Duitse investeerder en vastgoedontwikkelaar Art-Invest, dat deel uitmaakt van het Duitse bouwconglomeraat Zech Group. maincubes heeft datacenters in Frankfurt en Amsterdam en een netwerk van hoogbeschikbare datacenters van verschillende grootte en type in Europa, waardoor het in staat is om colocatie diensten te leveren en ecosystemen te beveiligen voor de digitale toekomst van klanten in verschillende bedrijfstakken. Via het secureexchange® digitale platform kunnen klanten en partners van maincubes wereldwijd gebruik maken van IT-diensten zoals IoT, (cyber)beveiliging en connectiviteit, alsmede cloud services om hun zakelijke mogelijkheden uit te breiden. maincubes biedt veilige, efficiënte en gebruiksvriendelijke diensten - en een veilig thuis voor uw data.

Meer informatie over maincubes vindt u op https://www.maincubes.com/nl/

--------------------
Media Contact:

maincubes
PR & Communication
presse@maincubes.com
Laatste van maincubes B.V.
3W Infra verhuist bedrijf naar maincubes Amsterdam AMS01 datacenter en implementeert private datacenter suite

CenturyLink sluit maincubes FRA01 datacenter aan op zijn internationale backbone

Logo KINXX PR
maincubes B.V. contact

Logo maincubes B.V.

maincubes B.V. sociaal

maincubes B.V. tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dell Boomi
Logo Rubix
Logo OutSystems