www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl

Financiële dienstverleners omarmen de hybrid cloud vanwege security en flexibiliteit

Tweede jaarlijkse Nutanix Report toont dat 71% van de financiële instellingen workloads terug migreert naar hun on-premises omgeving

Hoofddorp, 11 maart 2020 - Nutanix, leider in enterprise cloud computing, kondigt de bevindingen over financiële dienstverleners aan uit hun tweede Enterprise Cloud Index Report. Nutanix onderzocht plannen van financiële instellingen voor private, public en hybrid cloud-adoptie. Een van de resultaten van het onderzoek is dat de financiële sector sneller gebruik maakt van de hybrid cloud dan andere sectoren – waarbij workloads zowel in de private als de public cloud gehost worden – maar achterop lopen in het gebruik van meerdere public cloud services.

Veel financiële dienstverleners moeten voldoen aan strikte regulering en wetgeving. Niet geheel verrassend geeft 60% van de respondenten aan dat security van grote invloed is op future cloud-strategieën. Mede omdat veel organisaties moeite hebben met het migreren van workloads tussen verschillende omgevingen, worden traditionele datacenters het meest gebruikt door financiële instellingen (59%) voor belangrijke applicaties. Echter, als het gaat om digitale transformatie, dan staat de sector onder enorme druk om hun IT te moderniseren en om services toegankelijker te maken voor eindgebruikers. Dit verklaart waarom bijna 18% van de financiële instellingen de hybrid cloud al implementeren, terwijl 51% van plan is te investeren in de hybrid cloud in de komende drie tot vijf jaar.

Andere bevindingen uit het rapport zijn:
  • Flexibiliteit om applicaties te verplaatsen is essentieel. Bijna driekwart van de ondervraagde financiële instellingen heeft plannen om één of meerdere applicaties, die momenteel in de public cloud staan, terug on-premises te halen. In de markt voor financiële dienstverleners verandert regelgeving constant. Dit betekent dat organisaties gelijke tred moeten houden met veranderende regelgeving die bepaalt waar zij hun data kunnen opslaan en beheren. Respondenten gaven daarnaast ook aan dat zij de hybrid cloud het meest veilige IT operating model vinden (27%). Dit geeft het belang weer van flexibiliteit, naast security, in het altijd veranderende landschap;
  • Het toekomstige werken en digitale transformatie spelen beide een rol in de beslissingen voor infrastructuur van financiële instellingen. Financiële dienstverleners benoemden ‘support voor remote/brand office users’ als motivator voor beslissingen met betrekking tot de cloud (bijna 30%). Dit percentage ligt significant hoger dan het landelijke gemiddelde, wijzend op het toenemende aantal werkers op afstand en de rol van digitale transformatie in klantervaring. Op de korte termijn noemden respondenten een gebrek aan adoptie als gevolg van zorgen omtrent nieuwere tools voor het beheren van hybride omgevingen (66%), een gebrek aan hybrid cloud-skills (30%), en een gebrek aan cloud-native development-skills (23%);
  • Security is essentieel voor compliancy en wetgeving. Data laat zien dat financiële instellingen de meeste datacenters in gebruik hebben in vergelijking tot andere sectoren. Net iets meer dan 59% maakt hier gebruik van. Een van de oorzaken van deze trend is ontevredenheid rond de public cloud. Slechts 39% van de financiële instellingen geeft aan dat het gebruik van de public cloud volledig voldoet aan hun verwachtingen.
“Digitale transformatie in de financiële sector leidt tot modernisering van datacenters en cloud-adoptie”, zegt Greg Smith, VP Product Marketing bij Nutanix. “Ambitieuze, maar nodige plannen om investeringen te bewegen richting de hybrid cloud laten duidelijk zien dat financiële instellingen de voordelen hiervan erkennen. Met een hybrid cloud-infrastructuur genieten financiële instellingen van de mobiliteit van applicaties door het gebruik van verschillende clouds en krijgen zij meer grip op hun IT-uitgaven terwijl ze kunnen vertrouwen op de security van hun data.”

De respondenten in dit onderzoek waren werkzaam bij organisaties in verschillende sectoren, van verschillende bedrijfsgroottes en in de volgende geografische locaties: Noord- en Zuid-Amerika, Europa, het Midden Oosten en Afrika (EMEA), en de regio Azië-Pacific (APJ).

Om meer te leren over het global report en alle bevindingen, download de Nutanix Enterprise Cloud Index 2019. U kunt zich ook registreren voor toegang tot de bevindingen over financiële dienstverleners of een webinar bijwonen over het onderwerp.

Over Nutanix
Nutanix is wereldwijd leider in cloud software en een pionier in hyperconverged infrastructure-oplossingen die ‘computing’ overal onzichtbaar maakt. Organisaties over de hele wereld gebruiken Nutanix-software voor het creëren van één platform voor het beheer van elke app, op elke locatie en elke schaal, voor hun private, hybride en multi-cloud-omgevingen. Meer informatie is te vinden op www.nutanix.com of volg ons op Twitter @nutanix_nl.

Deepr
Winnie Silvertand / Martine Korthals
E-mail: nutanix@deepr.nl
Laatste van Nutanix
Nutanix breidt integratie met ServiceNow uit en stroomlijnt IT-operations en -kosten

Nutanix vereenvoudigt geavanceerde bedrijfscontinuïteit dankzij automatisering

Wipro en Nutanix gaan samenwerken om Digital Database Services (DDS) te leveren
Nutanix contact

Logo Nutanix

info@nutanix.com
  www.nutanix.com
Nutanix sociaal

Nutanix tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel