www.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com

Channel tech startup Channext haalt 250.000 euro investering op

De Rotterdamse startup Channext heeft €250.000 investering opgehaald via informele investeerders met veel ervaring in de IT en de platformeconomie. Channext is een software-as-a-service platform waarbij een online connectie wordt gemaakt tussen vendors en business partners. Zo kunnen ze samen hun producten en diensten zo efficiënt mogelijk naar de eindklant vermarkten. Het platform wordt al gebruikt door klanten als Dropbox, Exertis, HP en Poly. De investering zal worden gebruikt voor de verdere ontwikkeling van het platform en het laten groeien van het aantal aangesloten vendors en business partners.

Lastig om ROI te meten van channel marketingbudgetten
Binnen het indirecte verkoopkanaal bereikt minder dan 5% van de marketing content en activiteiten van vendors de eindklant via de partners. Dit zorgt ervoor dat channel marketingbudgetten verloren gaan en dat beide partijen omzet laten liggen. Channext streeft naar een hogere return on investment (ROI) van channel marketingbudgetten door meer leads en sales voor het verkoopkanaal te genereren. Hierbij maken ze belangrijke data van het gehele verkoopkanaal in één centraal dashboard inzichtelijk.

Channext geeft lokale MKB’ers de marketingkracht van grote merken
“Eindklanten hebben steeds hogere verwachtingen en willen informatie constant tot hun beschikking hebben online. Als de eindklant deze informatie niet kan vinden op een website of online marketingkanaal van een partner, gaat hij verder zoeken bij de concurrent. Een goede online aanwezigheid is dan ook heel belangrijk voor lokale MKB’ers. Zij hebben vaak niet genoeg middelen of kennis in huis om in de online oriëntatie behoefte van de eindklant te voorzien. Hierdoor lopen ze omzet mis,” zegt oprichter en CEO Rick van den Bosch.

De vendors zijn vaak bekende merken, hebben grote marketingteams en investeren miljoenen per jaar in hoge kwaliteit content en marketingcampagnes. “Ons platform creëert een online connectie tussen vendors en partners. Campagnes en content worden direct gepubliceerd naar lokale partnerwebsites en hun marketingkanalen. Zo kunnen zij optimaal gebruik maken van de marketingkracht van hun vendors om lokale klanten te activeren,” voegt van den Bosch toe.

Unieke inzichten in het verkoopkanaal om samen efficiënter de markt te bedienen
Met het Channext platform krijgen vendors en partners inzicht in belangrijke data van het channel. Alle data wordt verzameld en gepresenteerd in een centraal dashboard. “Ik ben al meer dan 25 jaar actief in indirecte verkoopkanalen en heb gewerkt voor bedrijven zoals Siemens, Microsoft & Vodafone. Wat altijd ontbrak, was een centraal dashboard waar we op partnerniveau konden zien wat er gebeurt in het verkoopkanaal. De enige output die we konden meten, was de omzet,” zegt Hennie Jansen, aandeelhouder en CCO van Channext.

“Daarom werd ik zo enthousiast toen ik het Channext dashboard voor het eerst zag, en besloot ik om in te stappen. Het dashboard geeft inzicht in alles wat er gebeurt in het verkoopkanaal. Van de activiteit van partners tot het totale marketing bereik van het verkoopkanaal en van de online interactie met de eindklanten tot het aantal verzamelde leads. Een dashboard als dit was mijn ultieme droom als channel executive. Ik kijk ernaar uit om dit succesvol te implementeren voor channels over de hele wereld,” voegt Jansen toe.

Over Channext
Channext is een software-as-a-service platform die een online connectie maakt tussen vendors en business partners. Campagnes en content van vendors worden direct gepubliceerd naar lokale partnerwebsites en hun marketingkanalen, waarbij de belangrijkste KPI’s worden gemeten door het gehele verkoopkanaal. Channext zorgt voor inzicht en heeft als doel om meer omzet te genereren voor alle spelers in het indirecte verkoopkanaal.

Voor aanvullende vragen
Hennie Jansen | CCO & Partner | hennie@channext.com | 06-55844801
Rick van den Bosch | CEO & Founder | rick@channext.com | 06-2367476
Laatste van Channext
Channel tech startup Channext haalt 250.000 euro investering op
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur
Zoom verwelkomt Velchamy Sankarlingam als President of Product and Engineering

Red Hat brengt Java naar Kubernetes met Quarkus: een volledig ondersteunde runtime voor cloud-native development

Aruba breidt Instant On-portfolio uit ter ondersteuning continuïteit kleine organisaties

Lubbers De Jong versterkt managementteam met Gijs Toxopeus en Isrid van Geuns

Leiders in voertuigtelematica Geotab en Webfleet Solutions introduceren een gezamenlijk ontwikkeld Commercial Mobility Recovery Dashboard

Schoevers ziet vraag naar Virtual Assistants flink stijgen

Yellowtail en IFS breiden partnership uit om EOI-mogelijkheden voor klanten sterk te vergroten

Drie kwart van de Nederlanders twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten

Milšped Group kiest Shippeo om klanten tegemoet te komen in vraag naar real-time transport visibility

Iemand thuis bij pakketbezorging? Nóg belangrijker tijdens de coronacrisis

ConnectWise IT Nation Explore gaat virtueel

SentinelOne breidt opnieuw uit

Trend Micro onderzoek constateert gebrek aan vertrouwen binnen de cybercriminele onderwereld
Channext contact

Logo Channext

info@channext.com
  channext.com
Channext sociaal

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo BIT
Logo Sharp Electronics Nederland
Logo commercetools