www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
PR: Lubbers De Jong

Red Hat versnelt petabyte-schaal object-storage voor cloud-native workloads

Red Hat Ceph Storage 4 biedt verbeterde schaalbaarheid, eenvoud en securityvoor nieuwe generatie data-intensieve applicaties

Amsterdam, 10 maart 2020 – Red Hat, Inc., leverancier van opensourceoplossingen, kondigt de algemene beschikbaarheid aan van Red Hat Ceph Storage 4. De oplossing biedt vereenvoudigde petabyte-schaal object-storage voor cloud-native development en data-analytics. Red Hat Ceph Storage 4 is gebaseerd op de Nautilus-versie van het Ceph-opensource-project.

Naast verbeterde schaalbaarheid en security biedt Red Hat Ceph Storage 4 nieuwe, vereenvoudigde operationele functies. Het helpt organisaties in een breed scala aan sectoren, zoals de financiële dienstverlening, overheid, de auto-industrie en telecommunicatie, om zaken als applicatieontwikkeling, data-analyse, kunstmatige intelligentie (AI) en machine learning (ML) beter te ondersteunen.

Schaalbaarheid voor moderne dataworkloads
Red Hat Ceph Storage stelt organisaties in staat om op petabyte-schaal Amazon Simplified Storage Service (S3) compatibele objectopslag te implementeren en levert prestaties op schaal met behoud van de economische voordelen van de cloud. Uit recente tests blijkt dat de nieuwste versie van Red Hat Ceph Storage twee keer betere prestaties biedt voor schrijfintensieve workloads, waardoor het nog beter kan voldoen aan de prestatiebehoeften van hedendaagse data-intensieve applicaties.

Aangezien moderne data-workloads stress en complexiteit toevoegen aan de opslaginfrastructuur, is het van cruciaal belang om taken te automatiseren. Door het beheer en plaatsen van gegevens verder te automatiseren, helpt Red Hat Ceph Storage 4 de infrastructuurteams te evolueren van storage- naar servicegerichte operationele modellen. Mogelijkheden voor zelfbeheer en zelfherstel zijn beschikbaar in Red Hat Ceph Storage 4 rond geautomatiseerde back-up, herstel en provisioning, waardoor niet alleen de schaal maar ook de bedrijfscontinuïteit wordt verbeterd voor organisaties die ‘always on’ SLA’s (service-level agreements) willen aanbieden.

Verbeterde waarneembaarheid en automatisering
Red Hat Ceph Storage 4 is geoptimaliseerd voor organisaties met de behoefte om de snelgroeiende hoeveelheden gegevens, die worden gegenereerd door de opkomende workloads, op te slaan en te beheren zonder dat daarvoor extra operationeel personeel nodig is. Voor IT-teams die op zoek zijn naar een vereenvoudigde en intuïtieve operationele ervaring, bevat Red Hat Ceph Storage 4 nieuwe functies:
  • Een vereenvoudigde installatie, waardoor een standaardinstallatie in minder dan 10 minuten kan plaatsvinden.
  • Een nieuw beheerdashboard dat een eenduidig overzicht geeft van de activiteiten op elk moment, waardoor teams sneller problemen kunnen identificeren en oplossen.
  • lEen nieuwe quality of service monitoring-functie, die helpt de kwaliteit van de storage te controleren voor applicaties in een multi-tenant hosted cloudomgeving.
  • lGeïntegreerde bucket-meldingen ter ondersteuning van Kubernetes-native serverless architecturen, die geautomatiseerde data-pipelines mogelijk maken.
Verbeterde databescherming en -security
Naast de bestaande geïntegreerde functies voor gegevensbescherming, zoals driewegsreplicatie, erasure coding, encryptie en sleutelbeheer, wordt Red Hat Ceph Storage 4 ook gevalideerd met diverse oplossingen van derden voor het bescherming en archiveren van gegevens op de lange termijn.

Red Hat Ceph Storage 4 kan nu met FIPS 140-2 cryptografie op een Red Hat Enterprise Linux 7 host geïnstalleerd worden. Een volledige lijst van Red Hat Enterprise Linux 7 componenten die FIPS 140-2 gevalideerd zijn, is beschikbaar in het Red Hat klantenportaal. Daarnaast maakt Red Hat Ceph Storage – indien ingezet op Red Hat Enterprise Linux 8 - gebruik van NIST-goedgekeurde versleutelingscodes en -algoritmen die momenteel een formele FIPS 140-2 certificering ondergaan. Samen helpen deze nieuwe mogelijkheden gebruikers van Red Hat Ceph Storage om te blijven voldoen aan deze hoge cryptografische beveiligingsstandaard.

Bovendien biedt de nieuwste versie van Red Hat Ceph Storage nu gegevensbescherming en -behoud op lange termijn met IBM Spectrum Protect en IBM Spectrum Protect Plus.

Red Hat Ceph Storage 4 is per direct beschikbaar.

Quotes
Sarangan Rangachari, vice president and general manager, Storage, Red Hat
“Schaalbaarheid is noodzakelijk voor onze klanten, omdat zij met hun enorme hoeveelheden gegevens een concurrentievoordeel nastreven. De kracht van schaalbaarheid gaat echter verloren als de prestaties niet geëvenaard kunnen worden. Red Hat Ceph Storage 4 legt de lat aanzienlijk hoger op het gebied van schaalbaarheid, prestaties en eenvoud van objectopslag, waardoor onze klanten hun organisatie kunnen laten groeien, zonder dat dit ten koste gaat van de operationele efficiëntie.”

Amita Potnis, research director, Infrastructure Systems, IDC
“De enorme groei van data en opkomende workloads zijn uitdagingen waar veel organisaties mee te maken hebben. Red Hat Ceph Storage 4 helpt bedrijven efficiënt te schalen en de steeds groeiende eisen op het gebied van gegevens en workloads te ondersteunen, terwijl de installatie en het beheer worden vereenvoudigd.”

Extra informatie
Volg Red Hat
Over Red Hat, Inc.
Red Hat is 's werelds toonaangevende leverancier van opensourcesoftwareoplossingen voor bedrijven. Het gebruikt een communitygedreven benadering om betrouwbare en hoogwaardige Linux-, hybride cloud-, container- en Kubernetes-technologieën te leveren. Red Hat helpt klanten nieuwe en bestaande IT-toepassingen te integreren, cloud-native applicaties te ontwikkelen, te standaardiseren op hun toonaangevende besturingssysteem en complexe omgevingen te automatiseren, beveiligen en beheren. De bekroonde support-, training- en consultingdiensten maken van Red Hat een vertrouwde adviseur van de Fortune 500. Als een strategische partner voor cloudleveranciers, systeemintegrators, applicatie-leveranciers, klanten en opensourcecommunity's, helpt Red Hat organisaties zich voor te bereiden op de digitale toekomst.

Voor meer informatie voor de pers
Lubbers De Jong
Anke van Heerebeek
anke@lubbersdejong.nl
020 2050428

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements as a result of various important factors, including: risks related to the ability of the Company to compete effectively; the ability to deliver and stimulate demand for new products and technological innovations on a timely basis; delays or reductions in information technology spending; the integration of acquisitions and the ability to market successfully acquired technologies and products; risks related to errors or defects in our offerings and third-party products upon which our offerings depend; risks related to the security of our offerings and other data security vulnerabilities; fluctuations in exchange rates; changes in and a dependence on key personnel; the effects of industry consolidation; uncertainty and adverse results in litigation and related settlements; the inability to adequately protect Company intellectual property and the potential for infringement or breach of license claims of or relating to third party intellectual property; the ability to meet financial and operational challenges encountered in our international operations; and ineffective management of, and control over, the Company's growth and international operations, as well as other factors. In addition to these factors, actual future performance, outcomes, and results may differ materially because of more general factors including (without limitation) general industry and market conditions and growth rates, economic and political conditions, governmental and public policy changes and the impact of natural disasters such as earthquakes and floods. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, the Red Hat logo and OpenShift are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries.

Laatste van Red Hat, Inc.
Red Hat en Samsung werken samen voor adoptie 5G

Red Hat maakt data zichtbaar en beschikbaar in hybrid cloud omgeving

Steun onder techbedrijven voor open source GPL-initiatief groeit met meer dan 40 procent
Celonis stelt Carl Maas aan als nieuwe country manager Benelux

Tectrade wordt TTNL, Take IT To The Next Level!

Global Talk neemt Tolken Select over

'Fervente Verzamelaars' tentoonstelling bij het CODA Cultuurhuis te Apeldoorn

TIE Kinetix Presenteert FLOW Partner Automation Versie 2.0
Shippeo Partners with SAP to Bring Real-time and Predictive Information to Transportation for SAP Logistics Business Network