www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl
PR: Progress Communications

MessageBird zorgt voor disruptie op klantenservicemarkt met lancering van Inbox.ai

• Markt geschat op $350 miljard
  • ’s Werelds eerste zero-friction customer engagement-platform maakt een eind aan wachten bij klantenservice
  • Omnichannel customer service-platform wil de ‘Slack voor externe communicatie’ zijn; stelt bedrijven in staat om met klanten te communiceren en rich media te delen via WhatsApp, sms, spraak, Messenger, Instagram, WeChat, Apple Business Chat, RCS, Line en Telegram
  • Binnenkomende berichten via elk kanaal gegroepeerd in een enkele customer thread voor probleemloze ticketing
  • Meer productiviteit door artificial intelligence en API-programmeermogelijkheden
  • Oplossing is al voorzien van integraties met Shopify, Slack, Salesforce, Jira en meer
  • In zestig seconden geïnstalleerd en gratis beschikbaar op www.Inbox.ai
Amsterdam, 10 maart 2020 -- MessageBird, ’s werelds snelst groeiende cloudcommunicatieplatform, stapt met de lancering van Inbox.ai in de klantenservicemarkt die goed is voor 350 miljard dollar. Hiermee maakt MessageBird een eind aan wachten bij een klantenservice.

Zowel Gartner als IDC noemde MessageBird onlangs de leider in de snelgroeiende markt voor cloudcommunicatie. Met Inbox.ai richt het bedrijf zich nu op een grotere markt door een customer engagement-platform te lanceren, dat de kracht van geautomatiseerde intelligence combineert met de populairste messaging-kanalen voor het bieden van nieuwe omnichannel customer-support. En daarbij: de dienst is volledig gratis beschikbaar.

Inbox.ai is ontwikkeld als de ‘Slack voor externe communicatie’ en is binnen zestig seconden te installeren. Met de oplossing kunnen klanten realtime communiceren met bedrijven, en afbeeldingen en video’s delen met behulp van WhatsApp, sms, spraak, Messenger, Instagram, WeChat, Apple Business Chat, RCS, Line en Telegram. Binnenkomende berichten en klantconversaties, ongeacht vanaf welk kanaal ze afkomstig zijn, worden gecombineerd binnen een enkele communicatiestroom voor probleemloze ticketing, en met artificial intelligence geanalyseerd op basis van keywords. Dat zorgt voor snel inzicht in klantwensen. Het platform maakt gebruik van webhooks om gemakkelijk te integreren met tools van derde partijen en biedt vooraf ingebouwde integraties met Shopify, Slack, Salesforce, Jira en andere platforms. Inbox.ai is getest en wordt al gebruikt door HelloFresh en Deliveroo in Europa, Zilingo in Azië en Join Buggy en Tix Telecom in Latijns-Amerika.

image

“Nu de wereld steeds mobieler wordt, willen we niet meer wachten als we iemand van de klantenservice aan de lijn hebben. Klanten willen steeds nadrukkelijker op eigen momenten en via hun eigen kanalen communiceren met bedrijven”, zegt Robert Vis, CEO van MessageBird.“Omdat je geen ontwikkelaars nodig hebt, is Inbox.ai in minder dan een minuut te installeren en kun je direct starten met het introduceren van modernere customer engagement.”

MessageBird’s Inbox.ai speelt in op de toenemende voorkeur van consumenten om op dezelfde manier met bedrijven te communiceren als met vrienden of familie: via eigen voorkeurskanalen, op tijdstippen die consumenten zelf kiezen en binnen de context van eerdere conversaties.

image

Met Inbox.ai kan een bedrijf verschillende communicatiekanalen out-of-the-box gebruiken. Er is geen noodzaak om ontwikkelteams verder te belasten of customer experience-teams opnieuw te trainen. De oplossing maakt het mogelijk om snel en gemakkelijk een omnichannel strategie te bouwen. Inbox.ai is bovenop MessageBird Flow Builder gebouwd. Klanten kunnen data van iedere bron injecteren en communicatiestromen automatiseren dankzij AI-mogelijkheden als Natural Language Processing voor chatbots, sentimentanalyse voor betere klantcommunicatie en geautomatiseerde antwoorden voor het beter routeren van binnenkomende vragen. Door het toevoegen en onderhouden van connecties met de populairste communicatiekanalen doet Inbox.ai het werk, waarbij de oplossing ook steeds slimmer wordt door de constante stroom van klantfeedback. Bedrijven kunnen daardoor focussen op wat echt belangrijk is: zorgen voor een ervaring die klanten gelukkig maakt en merkentrouw bevordert.

image

Inbox.ai van MessageBird biedt:
  • Een moderne, snel uit te rollen out-of-the-box oplossing voor customer engagement zonder de noodzaak om ontwikkelaars aan het werk te zetten.
  • De mogelijkheid te voorzien in een moderne communicatie-ervaring in het contactcenter. Klanten kunnen hun eigen kanaal kiezen, waaronder WhatsApp, sms, spraak, Messenger, Instagram, WeChat, Apple Business Chat, RCS, Line en Telegram – op momenten die hen uitkomen. Ze hoeven niet in de wacht te staan en hoeven hun vraag niet steeds opnieuw aan een medewerker te stellen. Alle conversaties worden gecombineerd binnen één communicatiestroom, zodat supportmedewerkers goed geïnformeerd zijn.
  • Toegang tot zeven talen out-of-the-box met Engels, Spaans, Frans, Duits, Nederlands, Indonesisch en Braziliaans Portugees.
  • Tijdsbesparing voor callcenteragents, omdat vragen van klanten naar de meest geschikte medewerker gerouteerd worden.
  • Artificial intelligence om beter te anticiperen op klantvragen, het sentiment of doel van klanten te bepalen, vragen te vertalen en toegang te bieden tot een lijst van mogelijke antwoorden. Met drag-and-drop componenten zijn geautomatiseerde antwoorden, geautomatiseerde NPS-enquêtes of regels voor berichtenroutering te creëren.
  • De mogelijkheid om nieuwe klantcontactkanalen direct in te zetten.
  • Directe toegang tot een brede reeks van developer API’s – waaronder sms, spraak en wereldwijde nummers – vanuit het MessageBird kern-CPaaS-platform voor meer hoogwaardige integraties.
  • Toegang tot meer dan 240 directe connecties in meer dan tweehonderd landen om al uw klanten te bereiken.
Kijk op www.Inbox.ai voor meer informatie. Of bekijk deze video.
Laatste van MessageBird

Eerste Y Combinator Startup Accelerator-programma in Amsterdam

MessageBird introduceert Programmable Conversations

Logo Progress Communications
MessageBird contact

Logo MessageBird

+31 (0) 20 - 700 98 50
  info@messagebird.com
  www.messagebird.com
MessageBird sociaal

MessageBird tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel