www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: Progress Communications

MessageBird zorgt voor disruptie op klantenservicemarkt met lancering van Inbox.ai

• Markt geschat op $350 miljard
  • ’s Werelds eerste zero-friction customer engagement-platform maakt een eind aan wachten bij klantenservice
  • Omnichannel customer service-platform wil de ‘Slack voor externe communicatie’ zijn; stelt bedrijven in staat om met klanten te communiceren en rich media te delen via WhatsApp, sms, spraak, Messenger, Instagram, WeChat, Apple Business Chat, RCS, Line en Telegram
  • Binnenkomende berichten via elk kanaal gegroepeerd in een enkele customer thread voor probleemloze ticketing
  • Meer productiviteit door artificial intelligence en API-programmeermogelijkheden
  • Oplossing is al voorzien van integraties met Shopify, Slack, Salesforce, Jira en meer
  • In zestig seconden geïnstalleerd en gratis beschikbaar op www.Inbox.ai
Amsterdam, 10 maart 2020 -- MessageBird, ’s werelds snelst groeiende cloudcommunicatieplatform, stapt met de lancering van Inbox.ai in de klantenservicemarkt die goed is voor 350 miljard dollar. Hiermee maakt MessageBird een eind aan wachten bij een klantenservice.

Zowel Gartner als IDC noemde MessageBird onlangs de leider in de snelgroeiende markt voor cloudcommunicatie. Met Inbox.ai richt het bedrijf zich nu op een grotere markt door een customer engagement-platform te lanceren, dat de kracht van geautomatiseerde intelligence combineert met de populairste messaging-kanalen voor het bieden van nieuwe omnichannel customer-support. En daarbij: de dienst is volledig gratis beschikbaar.

Inbox.ai is ontwikkeld als de ‘Slack voor externe communicatie’ en is binnen zestig seconden te installeren. Met de oplossing kunnen klanten realtime communiceren met bedrijven, en afbeeldingen en video’s delen met behulp van WhatsApp, sms, spraak, Messenger, Instagram, WeChat, Apple Business Chat, RCS, Line en Telegram. Binnenkomende berichten en klantconversaties, ongeacht vanaf welk kanaal ze afkomstig zijn, worden gecombineerd binnen een enkele communicatiestroom voor probleemloze ticketing, en met artificial intelligence geanalyseerd op basis van keywords. Dat zorgt voor snel inzicht in klantwensen. Het platform maakt gebruik van webhooks om gemakkelijk te integreren met tools van derde partijen en biedt vooraf ingebouwde integraties met Shopify, Slack, Salesforce, Jira en andere platforms. Inbox.ai is getest en wordt al gebruikt door HelloFresh en Deliveroo in Europa, Zilingo in Azië en Join Buggy en Tix Telecom in Latijns-Amerika.

image

“Nu de wereld steeds mobieler wordt, willen we niet meer wachten als we iemand van de klantenservice aan de lijn hebben. Klanten willen steeds nadrukkelijker op eigen momenten en via hun eigen kanalen communiceren met bedrijven”, zegt Robert Vis, CEO van MessageBird.“Omdat je geen ontwikkelaars nodig hebt, is Inbox.ai in minder dan een minuut te installeren en kun je direct starten met het introduceren van modernere customer engagement.”

MessageBird’s Inbox.ai speelt in op de toenemende voorkeur van consumenten om op dezelfde manier met bedrijven te communiceren als met vrienden of familie: via eigen voorkeurskanalen, op tijdstippen die consumenten zelf kiezen en binnen de context van eerdere conversaties.

image

Met Inbox.ai kan een bedrijf verschillende communicatiekanalen out-of-the-box gebruiken. Er is geen noodzaak om ontwikkelteams verder te belasten of customer experience-teams opnieuw te trainen. De oplossing maakt het mogelijk om snel en gemakkelijk een omnichannel strategie te bouwen. Inbox.ai is bovenop MessageBird Flow Builder gebouwd. Klanten kunnen data van iedere bron injecteren en communicatiestromen automatiseren dankzij AI-mogelijkheden als Natural Language Processing voor chatbots, sentimentanalyse voor betere klantcommunicatie en geautomatiseerde antwoorden voor het beter routeren van binnenkomende vragen. Door het toevoegen en onderhouden van connecties met de populairste communicatiekanalen doet Inbox.ai het werk, waarbij de oplossing ook steeds slimmer wordt door de constante stroom van klantfeedback. Bedrijven kunnen daardoor focussen op wat echt belangrijk is: zorgen voor een ervaring die klanten gelukkig maakt en merkentrouw bevordert.

image

Inbox.ai van MessageBird biedt:
  • Een moderne, snel uit te rollen out-of-the-box oplossing voor customer engagement zonder de noodzaak om ontwikkelaars aan het werk te zetten.
  • De mogelijkheid te voorzien in een moderne communicatie-ervaring in het contactcenter. Klanten kunnen hun eigen kanaal kiezen, waaronder WhatsApp, sms, spraak, Messenger, Instagram, WeChat, Apple Business Chat, RCS, Line en Telegram – op momenten die hen uitkomen. Ze hoeven niet in de wacht te staan en hoeven hun vraag niet steeds opnieuw aan een medewerker te stellen. Alle conversaties worden gecombineerd binnen één communicatiestroom, zodat supportmedewerkers goed geïnformeerd zijn.
  • Toegang tot zeven talen out-of-the-box met Engels, Spaans, Frans, Duits, Nederlands, Indonesisch en Braziliaans Portugees.
  • Tijdsbesparing voor callcenteragents, omdat vragen van klanten naar de meest geschikte medewerker gerouteerd worden.
  • Artificial intelligence om beter te anticiperen op klantvragen, het sentiment of doel van klanten te bepalen, vragen te vertalen en toegang te bieden tot een lijst van mogelijke antwoorden. Met drag-and-drop componenten zijn geautomatiseerde antwoorden, geautomatiseerde NPS-enquêtes of regels voor berichtenroutering te creëren.
  • De mogelijkheid om nieuwe klantcontactkanalen direct in te zetten.
  • Directe toegang tot een brede reeks van developer API’s – waaronder sms, spraak en wereldwijde nummers – vanuit het MessageBird kern-CPaaS-platform voor meer hoogwaardige integraties.
  • Toegang tot meer dan 240 directe connecties in meer dan tweehonderd landen om al uw klanten te bereiken.
Kijk op www.Inbox.ai voor meer informatie. Of bekijk deze video.
Laatste van MessageBird

Eerste Y Combinator Startup Accelerator-programma in Amsterdam

MessageBird introduceert Programmable Conversations
Amerikaanse scholengroep Jefferson County Public Schools zet cloudoplossing van Extreme Network in om 200.000 leerlingen van onderwijs te voorzien

Data Matters en VHIC lanceren Strongroom pre-ingest

Renewd neemt deel aan Green Consumption Pledge van Europese Unie

Barracuda introduceert snel, schaalbaar en veilig back-up platform voor gegevens in Microsoft Office 365

Ivanti breidt Neurons Platform uit met beheer en beveiliging van IoT-apparaten in de gezondheidszorg

Thuisprinter is serieus veiligheidsissue voor bedrijven

Cisco-studie ziet kritieke rol voor privacy als gevolg van de pandemie

Beheer van IT-omgeving offshore windpark Borssele V in handen van Conclusion Mission Critical

Esri stelt kaarten, data en locatiediensten beschikbaar voor ontwikkelaars met ArcGIS developer platform

Nederlandse startup introduceert privacyvriendelijk social network Quodari
CISO-onderzoek: Mobiele apparaten centraal in cybersecurity-strategie

Sitech Services en Valid verlengen outsourcing-samenwerking

Rapport: Amerikaanse overheidsorganisaties verliezen miljoenen bij een gemiddeld datalek of netwerkprobleem

Splashtop haalt 50 miljoen dollar aan nieuwe financiering binnen en bereikt unicorn-status

Ontwikkelaars in detailhandel en horeca verhelpen kwetsbaarheden sneller dan andere sectoren

Het project van Schneider Electric met E.ON wint de enerTIC Award voor groene en digitale ‘Smart Grid’-technologie

Jamf uitgeroepen tot ‘Leader’ in het IDC MarketScape: Worldwide Unified Endpoint Management Software for Apple Devices 2021-rapport

Schneider Electric en de VELUX Groep gaan samenwerken op het gebied van duurzame energie

Hoogopgeleide werkzoeker haat bazige recruiter, wil gelijkwaardig zijn

In 2020 meer gegoogled naar (kinder)psycholoog en eenzaamheid

Nieuw jaar, nieuwe versie van DanaBot

Voor het vierde jaar op rij groei voor TP Vision

Tablet als zoethoudertje?

Orange Business Services Flexible SD-WAN ondersteunt Getinge met meer flexibiliteit om de gezondheidssector te helpen

Thuiswerken is een blijvertje, maar een goede thuiswerkplek blijft een uitdaging

Pandemie stelt digitalisering Nederlandse MKB uit

Logo Boys with Brains
Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.
Logo Barracuda Networks
Logo Ivanti