www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: LVTPR

Geld besparen? Verwarm slimmer!

Amsterdam, 10 maart 2020 – Wereld Energie-efficiëntiedag had dit jaar één doel: mensen bewuster maken van de manieren waarop ze kunnen besparen. Wat alvast kan helpen is eens na te gaan hoe jij je huis verwarmt. Met deze vijf tips bescherm je het milieu én verlaag je je verwarmingskosten!

Radiators moeten ademen…
Radiators zitten vaak weggestopt of worden volledig geblokkeerd door banken, tafels, stoelen of gordijnen. Niks aan de hand zou je zeggen, maar het is een enorme energieverspilling. Door zulke obstakels kan de lucht namelijk niet goed circuleren. Echt behaaglijk wordt het op die manier nooit,  met als gevolg dat je de thermostaat weer een paar graden hoger zet. Geef je verwarming wat ‘ademruimte’, dan verwarm je je huis veel efficiënter.

… en wij ook
Afhankelijk van het type radiator hoopt zich vooral in de zomermaanden vuil op - bovenop en in de radiator. En dat is slecht voor de verwarmcapaciteit, voor mensen die last hebben van allergieën en voor de slijmvliezen van hen die niet allergisch zijn. Het resultaat? Verkoudheids- en griepvirussen verspreiden zich veel gemakkelijker. Maak je radiator regelmatig schoon – dat is niet alleen gezonder voor jezelf, maar ook voor je portemonnee.

Even onder de knie krijgen
Weet wanneer je wel en juist niet aan de knop van je thermostaat moet draaien. Verwarm bijvoorbeeld geen kamers die je overdag niet gebruikt en houd de temperatuur van keuken en slaapkamer sowieso iets onder de twintig graden. Heb je dit patroon eenmaal onder de knie, dan bespaar je heel simpel geld: voor elke graad lager zo’n 6 procent voor die specifieke ruimte. Nog een tip: zet de thermostaat niet heel hoog om de kamer snel warm te krijgen - dan gaat alleen de doeltemperatuur omhoog. Het is veel slimmer om de thermostaat meteen op de juiste temperatuur in te stellen. Wil je overdag energie besparen zonder ’s avonds in een koud huis thuis te komen? Dan zijn er slimme warmteregelaars die je verwarming op elk gewenst moment kunnen aanzetten.

Ventileren: maak er een gewoonte van
Deze tip heb je vast al vaker gehoord. Toch doen veel mensen het niet: ventileren. Laat een kamer altijd even kort goed luchten en zet voordat je dit doet de radiator uit. Zet meerdere ramen open voor een goede luchtstroom. Na zo’n vijf tot tien minuten kunnen de ramen dicht en de radiators weer aan. Het lijkt misschien veel gedoe om dit een paar keer per dag te doen, maar je krijgt er betere lucht van en je bespaart meer.

Slimmer wonen, lekker besparen
Met de smart-home-oplossingen van devolo gaat je comfort omhoog en bespaar je geld. Slimme automatiseringssystemen zoals devolo Home Control zorgen ervoor dat elke kamer op de gewenste tijd tot de gewenste temperatuur wordt verwarmd. Daarvoor moeten de oude thermostaten in een paar eenvoudige stappen vervangen worden door de slimme thermostaten. Daarna kun je de gewenste temperatuur op de app instellen en hier ook aangeven hoe laat de verwarming aan moet. De thermostaten werken ook samen met slimme deur- en venstercontacten om ervoor te zorgen dat de temperatuur automatisch omlaag gaat als een kamer wordt gelucht en weer omhoog als de ramen dicht zijn.

Over devolo
devolo maakt de woning intelligent en het stroomnet slim. Privéklanten brengen met Powerline-adapters van devolo highspeed dataverbindingen in elke ruimte. Internationaal zijn er ongeveer 40 miljoen dLAN®-adapters in gebruik. Bovendien ontdekken klanten met devolo Home Control de mogelijkheden van het Smart Home – snel in te richten, naar wens uitbreidbaar en makkelijk per smartphone te bedienen. Als OEM-partner past devolo zijn producten en oplossingen aan de individuele behoeften van internationale telecombedrijven aan. Op professioneel terrein biedt de ombouw van de energievoorzieningsinfrastructuur bovendien kansen: met devolo-oplossingen kunnen nieuwe Smart Grids realtime bewaakt en geregeld worden, en zijn volledig nieuwe diensten te realiseren. devolo is opgericht in 2002 en telt momenteel ongeveer driehonderd medewerkers. De wereldmarktleider op Powerline-gebied is met eigen vestigingen en via partners in negentien landen vertegenwoordigd.
Laatste van devolo

Logo WIBU-SYSTEMS
Logo GNX
Logo Boertien Vergouwen Overduin