www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl

Ziggo biedt heel Rotterdam gigabit-internet

Tot 1 gigabit-downloadsnelheid voor 370.000 huishoudens en bedrijfsaansluitingen, zonder graven

Ziggo start op 24 maart met het aanbieden van supersnel internet met een downloadsnelheid tot 1 gigabit per seconde in Rotterdam, Vlaardingen, Hoogvliet, Pernis en Rozenburg. Eind 2020 biedt Ziggo gigabit-snelheden aan meer dan de helft van de 7,2 miljoen aansluitingen op GigaNet.

Ruim 370.000 huishoudens en bedrijfsaansluitingen in Rotterdam kunnen direct overstappen op deze snelle internetverbinding. Daarbij is het niet nodig om straten en tuinen open te graven, want het glascoax-netwerk van Ziggo ligt er al. Na Utrecht, Hilversum en Den Haag is het nu de beurt aan Rotterdam om aan te haken op gigabit-snelheden. Bij elkaar zijn dit op moment al meer dan 1 miljoen aansluitingen. Eind 2020 zal meer dan de helft van 7,2 miljoen huishoudens en bedrijfspanden die zijn aangesloten op het Ziggo-netwerk, profiteren van het GIGA-pakket.

In 2019 werd het Rotterdamse kabelnetwerk technisch voorbereid op gigabit-internet. Ziggo-monteurs plaatsten bij huisaansluitingen meer dan 560.000 nieuwe connectoren en vervingen ruim 53.000 aansluitkabels in 29.214 straatkasten. Bij elkaar meer dan 70 kilometer nieuwe netwerkbekabeling in straatkasten en wijkcentrales. Dankzij al deze vernieuwingen wordt supersnel internet niet per straat of wijk beschikbaar, maar schakelt Ziggo in één keer hele steden of regio's aan.

De snelheid tot 1 gigabit per seconde komt neer op het tienvoudige van de gemiddelde 100 Mbps aansluiting in Nederland. Hiermee kunnen gezinsleden op meerdere apparaten tegelijk 4K-films en tv-programma's bekijken en razendsnel downloaden. Zij halen een HD-film van 5 GB in 42 seconden binnen, terwijl dat ruim 7 minuten duurt met een normale internetverbinding.

Klaar voor de toekomst
"De uitrol van supersnel internet in Nederland past binnen VodafoneZiggo's ambitie om Nederland klaar te maken voor de digitale toekomst", aldus Jeroen Hoencamp, CEO VodafoneZiggo. "Onder de noemer GigaNet, het krachtige netwerk van Vodafone en Ziggo, investeren we jaarlijks honderden miljoenen in een stabiel en innovatief netwerk. 'Gigabit zonder graven' is daar een belangrijk onderdeel van. " Naast Rotterdam beschikken inmiddels Utrecht, Hilversum, Den Haag en Delft al over 'GIGA'. Binnenkort volgen Amsterdam, Apeldoorn, Arnhem, Eindhoven, Groningen, Nijmegen, Tilburg en Wageningen.

Signaal 97% via glasvezel
Ziggo combineert in zijn vaste netwerk glasvezel en coax. De weg die het internetsignaal van bijvoorbeeld de studio naar een huisaansluiting aflegt, verloopt over het Ziggo-netwerk voor gemiddeld 97% via glasvezel. Alleen het laatste deel, van de wijk tot in de huiskamer, gaat via coaxkabel. Op dit coaxdeel past Ziggo de nieuwe technologie DOCSIS 3.1 toe waarmee ook onbeperkt hoge internetsnelheden te behalen zijn met nu al een downloadsnelheid tot 1 Gbps.
Deze technologie zorgt dat binnen tien jaar snelheden tot zelfs 10 gigabit per seconde mogelijk worden. Ook de uploadsnelheden gaan op termijn omhoog.

GIGA-abonnement
Ziggo's nieuwe abonnementsvorm 'GIGA' bestaat uit: internet tot 1 Gbps download en 50 Mbps upload, het meest uitgebreide tv-zenderpakket via de interactieve Mediabox Next, Ziggo Movies & Series (Home of HBO), Ziggo Sport, Ziggo GO-app en een vaste telefoonaansluiting. Hiervoor is er een aantrekkelijke kortingsactie voor nieuwe en bestaande klanten. Alle voordelen van gigabit-snelheid zijn vanaf nu ook beschikbaar voor zakelijke klanten in het midden- en kleinbedrijf.
Laatste van Ziggo
Ziggo biedt heel Rotterdam gigabit-internet

Ziggo tiende jaar op rij Beste Internetprovider van Nederland

Ziggo biedt heel Den Haag Gigabit-internet
Ziggo contact

Logo Ziggo

+31 (0)88 - 717 0 717
  pers@office.ziggo.nl
  www.ziggo.nl
Ziggo sociaal

Ziggo tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel