www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
PR: Whizpr

Matrix42 verdubbelt Europese omzet in 2019

323 nieuwe klanten en uitbreiding van verkoopregio's en het partnerecosysteem

Eindhoven, 9 maart 2020 – Het jaar 2019 stond voor Matrix42 in het teken van toenemende internationalisering. De Europese softwareproducent van unified endpoint management wist zijn omzet in Europa met 95% te verhogen en bereikte daarmee wereldwijd het beste resultaat tot nu toe.

"In 2019 voegden we ook een aantal interessante namen toe aan ons lokale klantenbestand”, zegt Dick Gehéniau, Manager Director Matrix42 Benelux. Onder andere Medline en Yamaha werden klant. "Dit houdt in dat Matrix42 ook in Nederland opkomend is op het gebied van UEM, Service Management, Software Asset Management en Endpoint Security. We merken dat de Europese Unie een zeer strikt beleid voert op databescherming. Deze zekerheid slaat aan. Juist daarom werken we samen met een distributeur zoals NewChannel, die dezelfde EU-focus heeft als wij."

Oliver Bendig, CEO van Matrix42: “Sinds 2016 zijn we dertien opeenvolgende kwartalen blijven groeien. We zijn onze klanten en onze partners hiervoor erg dankbaar. In 2019 hebben we grote stappen gezet om ons doel te bereiken de Europese marktleider te worden voor digital workspace management. Vooral in het vierde kwartaal heeft ons internationale team zijn doelstellingen duidelijk overtroffen.” Een bijzonder hoogtepunt was de vooruitgang die geboekt werd in Frankrijk, waar bekende bedrijven zoals Metro France en Krys nu klanten van Matrix42 zijn. Matrix42 is sinds januari 2019 ook actief in Polen, waar het zijn eerste successen heeft behaald.

In de afgelopen twaalf maanden zijn er ook nieuwe klanten bij gekomen in de andere verkoopregio‘s. Matrix42 heeft een nieuw persoonlijk record gevestigd voor het aantal nieuw verworven klanten, maar liefst 323 in 2019, waarvan vele in de volgende productgebieden: Integrated Workspace Management (inclusief Enterprise Service Management, Software Asset Management), Unified Endpoint Management en gegevensbeveiliging. “De vraag naar holistische oplossingen voor workspace management neemt toe, omdat in een steeds wendbaardere IT-wereld IT-silo's moeten worden afgebroken. Dit is vooral belangrijk voor de digitale werkomgeving. Medewerkers zijn productiever dankzij slimme IT-oplossingen. En tegelijkertijd moet digitaal werken veilig zijn. Om dit te bereiken, hebben bedrijven geïntegreerde en cross-functionele oplossingen voor workspace management nodig die zorgen voor de juiste balans tussen productiviteit en veiligheid”, zegt Bendig.

De omzet via partners steeg met 25 procent in vergelijking met het voorgaande jaar. “We willen hierop voortbouwen in 2020 en ons partnerecosysteem verder uitbreiden“, zegt Bendig. In de afgelopen twaalf maanden steeg het aantal werknemers van Matrix42 met 21 procent tot meer dan 400. Innovatie, klantgerichtheid en de verdere internationalisering activiteiten staan ook centraal in 2020.

Onlangs introduceerde Matrix42 verbeteringen aan zijn productplatform met cloudkostenbeheer, analysemogelijkheden en een op AI gebaseerde Virtual Support Agent genaamd Marvin. Bovendien betrad het bedrijf ook de Spaanse markt. In 2020 zal een nieuwe Customer Experience-afdeling worden opgericht binnen Matrix42 met als doel samen te werken met partners om de meer dan 5.000 bestaande klanten nog beter te ondersteunen.

Over Matrix42
Matrix42 helpt organisaties bij het digitaliseren en beveiligen van de werkomgeving van hun werknemers. De software voor digital workspace experience beheert apparaten, applicaties, processen en services op een eenvoudige, veilige en compliant manier. De innovatieve software ondersteunt de naadloze integratie van fysieke, virtuele, mobiele en cloud-based workspace-omgevingen in bestaande infrastructuren.

Matrix42 heeft zijn hoofdkantoor in Frankfurt am Main en diverse kantoorlocaties, waaronder een Nederlandse vestiging in Eindhoven. Het bedrijf distribueert en implementeert software-oplossingen samen met regionale en wereldwijde partners.

Matrix42
Gisela Dauer
gisela.dauer@matrix42.com

Whizpr
Freek Sanderink / Paul Maris
Tel: +31 (0)317 410 483
matrix42@wihzpr.nl
Laatste van Matrix42
Matrix42 helpt zorgpersoneel op COVID-19-afdelingen door licenties te schenken voor video call devices

Dinko Eror is nieuwe COO en lid van de Raad van Bestuur van Matrix42

Matrix42 verdubbelt Europese omzet in 2019
Luminis al 10 jaar lang IT-partner van The Learning Network

Snowflake kondigt nieuwe fase van samenwerking met Salesforce aan om zakelijke transformaties van klanten met data te versterken

Snowflake onthult de Data Cloud, zodat organisaties kunnen verbinden, samenwerken en waarde kunnen toevoegen met data

NetApp Reports Fourth Quarter and Fiscal Year 2020 Results

Databricks verwelkomt Paul Leventis als nieuwe Senior Director Software Engineering & Site Lead

Voor driekwart van de finance professionals is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan

Razer zet de gaming-community aan het werk in de strijd tegen COVID-19

Accon avm vervangt 1100 mobiele telefoons voor Nokia smartphones omwille van veiligere bedrijfscommunicatie

Bereidheid tot volgen van opleiding binnen de zorgsector groot

Derde werknemers vermoedt dat collega’s bewust sjoemelen met declaraties

Onderzoek Proofpoint: 72% van de Nederlandse bedrijven kampte afgelopen jaar met minstens één cyberaanval
Staples introduceert 'Plan C' en helpt organisaties bij de veilige terugkeer naar de werkplek en met aanpassingen aan ´het nieuwe normaal´

Panasonic produceert prototype beademingsapparatuur voor COVID-19 patiënten

Bynder neemt video-creatie en distributie platform We Adapt over

Poly introduceert Room Solutions voor Microsoft Teams Rooms voor slimme, eenvoudige en consistente samenwerking

Nutanix autoriseert Arrow Electronics als officieel opleider

Netwerkbeheerders spelen sleutelrol in creatie omzet uit nieuwe diensten voor edge-computing

Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s

Pega introduceert Pega Process Fabric - het 'platform voor platforms' dat taken tussen enterprise systemen stroomlijnt

Dataiku en Snowflake sluiten partnership voor cloud enterprise AI-oplossingen

Capgemini en Audi starten nieuwe joint venture XL2

Lineas stapt over op endpoint-bescherming van SentinelOne

VMware introduceert elastische infrastructuur voor AI/ML-applicaties met VMware vSphere 7

Dedrone en BlackBerry werken samen tegen ongeautoriseerde droneactiviteiten

Trendship wil lef en ondernemerschap tonen

Thierry Delaporte nieuwe CEO & Managing Director Wipro

Dell Technologies versnelt inzet van AI in public en private clouds

LANCOM LW-600: nieuw Wi-Fi 6 access point met rookmelder-design

Nieuws! Serie interviews met de beste ‘Digital Transformers’ in de markt

Plus500 gaat partnerschap aan met BSC Young Boys, kampioen van de Zwitserse Super League

Hybride voordeel met de nieuwe Razer Ornata V2

Matrix42 contact

Logo Matrix42

www.matrix42.com/nl
Matrix42 sociaal

Matrix42 tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel