www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau
PR: LEWIS

BluJay Solutions stimuleert groei en innovatie

Het bedrijf zet de groei, drie jaar na de introductie van het merk BluJay, voort, breidt het netwerk uit en noteert een verdubbeling van het aantal orders

Dordrecht, 9 maart 2020BluJay Solutions, toonaangevend leverancier van supply chain- en softwarediensten, maakt vandaag de belangrijkste hoogtepunten van 2019 bekend. Met onder andere een financiële groei van 20 procent op het gebied van Software-as-a-Service zet het bedrijf het internationale succes voort. De platformopbrengsten van SaaS vertegenwoordigden in 2019 meer dan 75 procent van de 175 miljoen dollar omzet van het bedrijf. Daarnaast werd het BluJay DNA geïntroduceerd: een unieke mix van Data, Netwerken en Applicaties die ontworpen zijn om verladers, LSP’s, expediteurs, douane-agenten, vervoerders en andere (logistieke) organisaties te helpen bij het opbouwen van een hoogwaardige supply chain.

“Dit momentum is het bewijs van een sterke focus op strategie, innovatie en klantprioriteiten, waaronder de introductie van de ‘BluJay Way’ en het DNA-platform”, aldus Andrew Kirkwood, CEO van BluJay Solutions. “Het afgelopen jaar was een opmerkelijk jaar voor onze organisatie: van productinnovatie en sterke financiële prestaties tot aan de successen van onze klanten en strategische partnerschappen die de Frictionless Supply chain bevorderen.”

“Terwijl we ‘BluJay Day’ vieren willen we ook graag vooruitkijken naar onze voortdurende ontwikkeling. Niet alleen wat betreft de omzet, maar ook om onze mensen in staat te stellen om dienstverlening van het hoogst mogelijke niveau te leveren. Ons team streeft voortdurend naar nieuwe en betere manieren om te innoveren. Daarmee willen we graag dichterbij de behoeften en prioriteiten van onze klanten komen.”

Algemene en DNA-ontwikkelingen
BluJay’s ontwikkelingen in het afgelopen jaar omvatten onder andere:

Groei van het bedrijf en betrokkenheid van de klant
  • Financiële groei: In 2019 noteerde BluJay een sterke financiële groei van 20 procent op het gebied van Software-as-a-Service (SaaS). Daarmee groeiden de SaaS platformopbrengsten met dubbele cijfers en vertegenwoordigden meer dan 75 procent van de 175 miljoen dollar omzet van het bedrijf.
  • Wereldwijde footprint: Als bewijs van zijn sterke marktpositie heeft BluJay zijn wereldwijde aanwezigheid in nieuwe en bestaande markten uitgebreid, In de afgelopen week heeft BluJay haar footprint in Melbourne, Australië en Azië-Pacific versterkt door de overname van Expedient Software.
  • Ontwikkelingen in het supply chain netwerk: Miljarden wereldwijde handelstransacties lopen elk jaar via de netwerken en applicaties van BluJay. Ongeveer 2,5 procent van alle trucking uitgaven in de VS, gelijk aan 18 miljard dollar aan (beheerde) vracht, wordt afgehandeld via BluJay’s Transportation Management for Shippers-platform (TMS). Op het gebied van trade compliance zag BluJay een groei van 80 procent in de transacties ingediend via het Global Customs Management-platform Ruim 450 miljard dollar aan import in de VS werden verwerkt door BluJay’s CustomS Management-VS oplossing.
  • Klantinteractie: BluJay stelt dat de feedback van stakeholders niet enkel van belang is voor het productontwikkelingsproces, maar ook voor de hele organisatie om waarde te creëren en het succes van de klant te bevorderen. Een belangrijk onderdeel van BluJay’s grootste evenementen, SOAR en SOAR Summit, zijn de Customer Advisory Boards. Gebruikers werken daarin samen met productteams op het gebied van roadmap prioriteiten. Daarnaast organiseerde BluJay de Frictionless Tour, een multi-stop evenement dat de BluJay-ervaring naar klanten en partners toe bracht. In iets minder dan drie maanden tijd werden ruim twaalf Amerikaanse staten bezocht. BluJay’s focus ligt op het leveren van een optimaal aanbod op alle gebieden van het bedrijf om zo dichter bij de prioriteiten van zijn klanten te komen en te voldoen aan de meest dringende, zakelijke behoeften.
  • Leiderschap: In het eerste volledige jaar onder leiding van CEO Andrew Kirkwood breidde BluJay zijn executive leadership-team uit om de strategische visie van het bedrijf te stimuleren. Nieuwe benoemingen zijn David Landau (Chief Product Officer), Chris Timmer (Chief Revenue Officer), Michael Hunt (Chief Financial Officer) en Jan-Paul Boos (SVP EMEA).
Innovatie op het gebied van Data, Netwerken en Applicaties
  • Nieuwe data-oplossing: BluJay lanceerde de allereerste Freight Market Index (FMI). Het maandelijkse rapport voorziet abonnees van data-gedreven intelligentie die wordt afgeleid uit de meer dan 18 biljoen dollar aan vracht die jaarlijks binnen het Global Trade Network wordt afgehandeld. De uitgebreide set van transport KPI’s en kwartielen van de FMI biedt gebruikers benchmarks en context om kansen of afwegingen tussen kosten en service beter te begrijpen, voor een beter geïnformeerde besluitvorming.
  • Netwerkpartners: Door het creëren van verschillende strategische samenwerkingen met toonaangevende organisaties zoals Convoy, SleekFleet, Loadsmart, Raven Logistics en project44, blijft BluJay zijn netwerk verbeteren. Daarnaast worden middels deze samenwerkingen nieuwe markten bereikt en nieuwe diensten toegevoegd die de waarde voor de klant vergroten.
  • Productinnovatie: De introductie van BluJay’s DNA-platform ging gepaard met een verbeterde productroadmap, investeringen in R&D en ontwikkeling en verschillende nieuwe producten of modules die in 2020 worden onthuld. Daarnaast werden meerdere hackatons gehouden voor ontwikkelingsteams over de hele wereld, wat resulteerde in productinnovaties die verder in ontwikkeling gaan. Een van deze nieuwe oplossingen zal in het tweede kwartaal van 2020 worden uitgebracht.
David Landau, Chief Product Officer, zegt: “We hebben in het afgelopen jaar goede vooruitgang geboekt, maar 2020 ziet er nog rooskleuriger uit. We verwachten in de komende negen maanden nieuwe productlanceringen, nieuwe samenwerkingsverbanden en introducties van nieuwe technologieën.”

Bezoek www.blujaysolutions.com voor meer informatie over het DNA van BluJay en het laatste nieuws.
Laatste van BluJay Solutions
Nieuwe data- en analysetool BluIQ by BluJay biedt real-time bruikbare data in supply chain toepassingen

BluJay presenteert nieuwste software release

BluJay en Uber Freight sluiten partnerschap voor optimalisatie van wereldwijde transportactiviteiten
BluJay Solutio.. contact

Logo BluJay Solutions

www.blujaysolutions.com/nl
BluJay Solutio.. sociaal

BluJay Solutio.. tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel