www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (1 jaar en 46 dagen geleden)
PR: Marcommit

Beveiliging cloudverbindingen niet hoog op de agenda bij IT-beslissers in finance

Utrecht – Financiële instellingen hebben moeite om de veiligheid, beschikbaarheid en prestaties van applicaties te waarborgen. Slechts 1 op de 10 IT-beslissers bij financiële organisaties geeft aan dat hun cloudverbindingen optimaal beveiligd zijn en 17 procent vindt de beveiliging zelfs onvoldoende. Dat blijkt uit onderzoek van Telindus en Ciena onder bijna 300 IT-beslissers. Zorgelijke cijfers, juist omdat compliance en data-integriteit voor financiële instellingen zo belangrijk zijn. Zonder een optimale beveiliging lopen organisaties grote risico’s.

Connectivity als enabler voor de financiële sector 4r
In de financiële sector neemt momenteel bijna de helft (49%) van de IT-beslissers clouddiensten af en draait gemiddeld 30 procent van de applicaties in de public cloud. Naar verwachting zal dit percentage de komende jaren verder toenemen. De digitale transformatie waarin financiële instellingen momenteel verkeren trekt een zware wissel op de IT-infrastructuur en de beheerders. De vraag uit de markt, ondersteund door richtlijnen zoals PSD2, vragen instellingen bijvoorbeeld om gegevens te kunnen delen met derden. Verbindingen moeten daarom flexibel zijn maar tegelijkertijd mag dat niet ten koste gaan van de beveiliging en dat vraagt het nodige van de connectiviteit.

Craig McMillan, EMEA Systems Engineering Director bij Ciena: “In de financiële sector zijn informatiebeveiliging en het reduceren van latency topprioriteiten. Ciena’s optische encryptie-oplossingen voorzien in de databeveiliging die financiële instellingen nodig hebben om in-flight, dus tijdens de data-overdracht, versleuteling te garanderen met een minimale latency.”

Connectivity future proof
Joris Leupen, Managing Director bij Telindus Nederland: “Uit onderzoek blijkt dat financiële instellingen vaak niet over voldoende kennis en mensen beschikken om het complete connectivity-vraagstuk adequaat te adresseren. Security- en IT-managers gaan ervan uit dat de data ‘by design’ versleuteld wordt op de applicatie laag. Dit is een gevaarlijk uitgangspunt. Er hoeft maar één niet beveiligde of niet up-to-date applicatie tussen te zitten en je loopt als organisatie achter de feiten aan. Door een menselijke of technische fout kan privacygevoelige informatie letterlijk op straat komen te liggen, met financiële- en reputatieschade tot gevolg. De oplossing zit in de combinatie van beveiliging op de connectivity- en applicatie laag. Beveiliging op de connectivity laag staat altijd aan waardoor er geen vergissingen mogelijk zijn op dit domein. Een veilige en snelle connectivity maakt verbindingen toekomstbestendig en vormt daarmee het fundament voor een betrouwbare IT-infrastructuur.”

Onderzoeksrapport ‘Finance maakt het verschil met connectivity’
De resultaten van dit onderzoek zijn gebundeld in een onderzoeksrapport. Dit is vrijblijvend te downloaden via de website.

-----------------

Over het onderzoek
In opdracht van Telindus heeft Pb7 Research een webgebaseerde survey uitgevoerd onder 294 IT-beslissers uit organisaties met 200 of meer medewerkers. De ondervraagden zijn afkomstig uit vijf verschillende sectoren: overheid, zorg, onderwijs, finance en commerce (commerciële dienstverleners). 80 procent van de respondenten is werkzaam voor bedrijven en instanties die 200 of meer medewerkers hebben.

Over Ciena
Ciena (NYSE: CIEN) is leverancier van netwerksystemen, -services en -software. Wij leveren oplossingen die onze klanten helpen bij het creëren van het Adaptive Network™ dat inspeelt op desteeds veranderende eisen van hun gebruikers. Door toonaangevende netwerktechnologie en advies op maat te leveren, bouwen we 's werelds meest flexibele netwerken, die geautomatiseerd, toegankelijk en op schaal zijn. U kunt updates krijgen over Ciena door ons te volgen via Twitter @Ciena, LinkedIn, het Ciena Insights-blog, of door ons te bezoeken op www.ciena.com.
Laatste van Telindus
45 procent C-level executives voelt zich persoonlijk verantwoordelijk voor falen IT

Telindus zorgt met Cisco SecureX voor cybersecurity op maat

Telindus en Cisco onderstrepen het belang van een sterk bedrijfsnetwerk met Managed SD-LAN
Verstreken tijd: 1 jaar en 46 dagen

Logo Marcommit
Telindus contact

Logo Telindus

info@telindus.nl
  www.telindus.nl
Telindus sociaal

Telindus tweets

Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo SurveyMonkey
Logo Schneider Electric
Logo NorthC Datacenters