Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
Datum: (1 jaar en 113 dagen geleden)

CM.com neemt internationaal ticketingbedrijf Global Ticket over

Acquisitie past naadloos in strategie en verdrievoudigt volume van hoge-marge e-ticketingoplossingen

CM.com, het wereldwijde Conversational Commerce platform, neemt het internationale ticketingbedrijf Global Ticket over.

Global Ticket is marktleider op het gebied van e-ticketoplossingen in de Benelux en verkocht in 2019 ruim 5 miljoen tickets met een totale ticketwaarde van ongeveer € 60 miljoen en een omzet van € 1,2 miljoen. Door deze overname verdrievoudigt CM.com het totale aantal tickets dat in 2019 werd verwerkt en verkrijgt het een stevige marktpositie in de ticketverkoop voor musea, attracties en dierenparken in Nederland, België, Spanje en Zuid-Afrika.

Klanten van Global Ticket zijn onder andere het Van Gogh Museum, Heineken Experience, Toverland en GaiaZOO, maar ook resellers, zoals GetYourGuide en Tiqets, die via het platform tickets verkopen. In totaal gebruiken circa 200 klanten en zo’n 400 resellers het platform van Global Ticket.

Naast de ticketverkoop zal CM.com ook een deel van de betalingen gaan verwerken voor de klanten van Global Ticket. Hierdoor zullen zowel de Platform als Payments business van CM.com van deze acquisitie profiteren en zal de omzetmix verder verschuiven naar meer hoge-marge oplossingen; geheel in lijn met de Conversational Commerce propositie. Global Ticket zal dan ook positief bijdragen aan de brutomarge-ontwikkeling van CM.com.

Na de overnames van Ticket Flow in 2015 en EventsIT in 2018 was CM.com voornamelijk actief op het gebied van ticketverkoop voor festivals en sportevenementen, zoals Solar Weekend Festival en de Dutch Grand Prix. Door de overname van Global Ticket, dat vooral musea en andere culturele instellingen als klant heeft, kan CM.com nu alle segmenten binnen de ticketmarkt bedienen.

Jeroen van Glabbeek, CEO CM.com: “De overname van Global Ticket zorgt ervoor dat wij onze Conversational Commerce propositie nog breder kunnen aanbieden en dat het aantal tickets dat wij verwerken fors toeneemt. De klanten van Global Ticket kunnen voor de totale customer journey vanaf nu bij één speler terecht van ticketverkoop en betalingen tot communicatie met hun bezoekers. Dit maakt het voor onze klanten eenvoudiger en voor bezoekers nog leuker, waardoor deze ook vaker terugkomen.”

Robin Blekemolen, CEO Global Ticket: “Wij delen de internationale groeiambitie van CM.com. Door de overname is Global Ticket in staat om versneld door te ontwikkelen en een groei te realiseren samen met onze huidige en toekomstige klanten. Er is steeds minder subsidie beschikbaar voor culturele instellingen, waardoor het voor musea van belang is om cultureel te ondernemen. Voor onze klanten zien wij hierin dan ook kansen om via Conversational Commerce interactie te creëren en de bezoekersaantallen te verhogen. Via deze overname kunnen wij culturele instellingen wereldwijd helpen om deze uitdaging aan te gaan.”
Laatste van CM
CM.com secures SMS contract for the Dutch government with a potential value of € 48 million

Shareholders CM.com N.V. adopt all resolutions

Logo E-mergo