www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
2496 volgers blijven op de hoogte!
PR: AxiCom

Securework en VMware brengen zichtbaarheid en beveiliging naar openbare cloud-implementaties

Amsterdam Secureworks komt met een nieuwe oplossing voor de beoordeling van cloud-configuraties. Deze nieuwe oplossing, gebaseerd op VMware Secure State, is een antwoord op beveiligingsuitdagingen met betrekking tot de openbare cloud. Bijvoorbeeld het risico dat kritische bedrijfsmiddelen worden aangetast door een verkeerde configuratie van beveiligingsopties en door fouten van insiders.

Om de digitalisering te stimuleren, moeten CIO's het idee omarmen dat cloud-beveiliging een gedeelde verantwoordelijkheid is. Volgens Gartner zal tot 2025 99 procent van de beveiligingsfouten in de cloud de schuld zijn van de klant. Beveiligingsmanagers staan voor de uitdaging om het risico dat gegevens openbaar raken via hun openbare cloud-activiteiten te minimaliseren. Hierbij wordt van hen verwacht dat ze vasthouden aan het interne beveiligingsbeleid, de interne beveiligingstechnologieën en de juiste technische controles. Begrijpen wat de zakelijke impact van elke beveiligingsbeslissing is, kan CIO's helpen hun mentaliteit te verbeteren en tegelijkertijd de flexibiliteit van hun toepassingen te behouden.

Secureworks Cloud Configuration Review
De nieuwe Cloud Configuration Review-oplossing van Secureworks koppelt twintig jaar ervaring van het bedrijf op het gebied van beveiliging en advies aan het innovatieve VMware Secure State, een openbaar platform voor cloud-beveiliging en compliance monitoring. Dit geeft klanten direct een voorsprong op het gebied van beveiligingsrisico's in de cloud, zoals misconfiguraties. De oplossing helpt klanten kwetsbaarheden in de configuratie op te sporen, de zakelijke impact van risico’s te begrijpen en de beveiligings- en compliance-uitdagingen die gepaard gaan met het gebruik van de openbare cloud te begrijpen.

“Klanten willen meer hulp bij het selecteren van de juiste cloud-beveiligingscontroles die hun unieke bedrijfsdoelstellingen beschermen en ondersteunen. We zijn blij dat we VMware Secure State aan ons aanbod kunnen toevoegen om dat doel te bereiken”, aldus Wendy Thomas, Chief Product Officer bij Secureworks. “De SecOps-ervaring van Secureworks in combinatie met de unieke risicocorrelatie en visualisatiemogelijkheden van VMware Secure State geven klanten meer en bruikbaarder inzicht in cloud-beveiliging dan ooit tevoren.”

Secureworks Cloud Configuration Review bestaat onder meer uit:
  • Customer Workshop: om inzicht te krijgen in de zakelijke context van de klant, het gebruik van meerdere clouds, het beveiligingsbeleid en de compliance-behoeften.
  • Security and Compliance Assessment: een scan van de AWS- en Azure-infrastructuur met VMware Secure State-technologie om de cloudconfiguraties te toetsen aan de CIS-benchmark, de eigen best practices en de wettelijke compliance-voorschriften.
  • Security Recommendations: een advies van de bevindingen van VMware Secure State om een visueel overzicht te krijgen van de beveiligingsrisico's, aanbevelingen voor herstelmaatregelen en richtlijnen voor het prioriteren van beveiligingscontroles die de meeste invloed hebben op de houding ten opzichte van cloud-beveiliging.
  • Self-Service Access: dertig dagen toegang tot de VMware Secure State-dienst om meer inzicht te krijgen in de verhoudingen tussen cloud-activa, verbanden te leggen tussen risico’s als gevolg van verkeerde configuraties en een herstelstrategie te plannen in samenwerking met andere teams.
Secureworks en VMware werken samen aan openbare cloud-beveiliging
Secureworks levert diverse beveiligingstechnologieën en -oplossingen om klanten te helpen snel bedreigingen te identificeren en tijdig maatregelen te nemen om het risico op een beveiligingslek te verminderen. Veel CIO's hanteren een op de cloud gerichte strategie. Daarom is het verbeteren van de houding ten opzichte van cloud-beveiliging en het stimuleren van organisatiebrede best practices op cloud-snelheid voor veel Secureworks-klanten een prioriteit.

VMware Secure State beschermt miljoenen cloud-gegevens in AWS en Azure. Daarnaast stelt het beveiligingsteams in staat om realtime inzicht te krijgen, sneller en geavanceerder kwetsbaarheden te detecteren en beveiligingsrisico's in de dynamische cloud-infrastructuur te vergelijken. VMware Secure State wordt geleverd als een dienst en zorgt voor een proactieve samenwerking tussen beveiligings-, operationele en technische teams om het risico op beveiligingslekken te verkleinen. Dankzij deze uitgebreide samenwerking maakt Secureworks de beveiligingstechnologie van VMware beschikbaar voor duizenden klanten die Secureworks wereldwijd bedient.

“De beveiligingsindustrie heeft te maken met een acuut tekort aan getalenteerde technici die de beveiligingsuitdagingen van moderne toepassingen en cloud-technologieën aankunnen”, aldus Jason Needham, Senior Director Cloud Security bij VMware. “Nu bedrijven steeds meer gebruikmaken van de cloud, vormen een tekort aan vaardigheden en een gebrek aan middelen een groot beveiligingsrisico voor bedrijven die bedrijfskritische toepassingen in de cloud leveren. De koppeling van de menselijke intelligentie van SecureWorks met de VMware Secure State-dienst kan helpen dit gat te dichten voor onze gezamenlijke klanten.”

Vandaag de dag biedt Secureworks ook beheerde beveiligingsdiensten voor VMware hybride cloud-omgevingen.

Over Secureworks
Secureworks (NASDAQ: SCWX) is een vooraanstaand wereldwijd cybersecurity-bedrijf dat organisaties in een digitaal verbonden wereld beschermt. We combineren zichtbaarheid van duizenden klanten, machine learning en automatisering van ons toonaangevende Secureworks Counter Threat Platform met bruikbare inzichten van ons team van toponderzoekers, analisten en consultants om een krachtig netwerkeffect te creëren dat onze klanten steeds beter beschermt. Door gegevens van elke bron, waar dan ook, te bundelen en te analyseren, voorkomen we inbreuken op de beveiliging. We detecteren kwaadwillige activiteiten in realtime, reageren snel en voorspellen opkomende bedreigingen. Wij bieden onze klanten een cyberbeveiliging die collectief slimmer is. Exponentieel veiliger.
www.secureworks.com

VMware en VMware Secure State zijn geregistreerde handelsmerken of handelsmerken van VMware, Inc. of haar dochterondernemingen in de Verenigde Staten en andere rechtsgebieden.
Laatste van Secureworks
Secureworks steunt organisaties die cybersecurity nu hard nodig hebben

XpertHR lanceert product voor uitzendbranche met o.a. tool voor toepassing inlenersbeloning: XpertHR Flex

Wuunder stelt transportmanagementsysteem gratis beschikbaar voor ondernemers

Interxion stelt Enrico de Boer aan als Nederlandse Sales & Marketing Director

Collibra haalt $112,5 miljoen op om bedrijven te helpen datagestuurd beslissingen te nemen

Drie op de tien Nederlanders kan collega’s slecht bereiken

Eckes-Granini verbetert klantervaring en verkleint ecologische footprint met Shippeo's realtime visibility platform

Hoe overleef ik de Corona-crisis?

Stichting ICT Milieu helpt leerlingen MBO Amersfoort in Coronacrisis met ‘refurbished’ laptops

Coupa benoemt Michael van Keulen tot Chief Procurement Officer

Nutanix werkt samen met Udacity om Hybrid Cloud Nanodegree-programma aan te bieden

KnowBe4 en Agari kondigen nieuwe samenwerking aan in de strijd tegen phishing

De nieuwe Razer Blade 15 - speciaal voor gebruikers met hoge eisen

Secureworks steunt organisaties die cybersecurity nu hard nodig hebben

Ruim 12.000 valse e-mails gemeld

Kijken, klikken en kopen: ‘social commerce’ zorgt voor een revolutie in de supply chain
Overname KPN Consulting door Cegeka definitief

Software Improvement Group (SIG) celebrates 20th anniversary with launch of 100% online Digital Health Management services

Robson Grieve wordt Chief Marketing Officer bij OutSystems

Pure Storage en SAP versterken hun partnerschap

Grootste Nederlandse techspelers gaan coronacrisis te lijf met hackathon

Onderzoek: ICT-sector draait door, maar vreest gevolgen Coronacrisis op langere termijn

Bizcuit Groep investeert EUR 1.200.000 in snelgroeiende scale-up Klippa ondanks COVID-19

Voting Results AGM TIE Kinetix N.V.
Secureworks contact

Logo Botz4U
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Stocard

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureau