www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2499 volgers blijven op de hoogte!
PR: AxiCom

Proofpoint introduceert eerste geïntegreerde oplossingen voor Business Email Compromise (BEC) en Email Account Compromise (EAC)

Gebruikers beschermd tegen cyberaanvallen die zowel via de cloud als via e-mail binnenkomen.

Amsterdam – Proofpoint, een toonaangevende aanbieder van mensgerichte cybersecurity-oplossingen, brengt de eerste geïntegreerde, end-to-end-oplossingen op de markt die zich richten op Business E-mail Compromise (BEC)- en Email Account Compromise (EAC)-aanvallen. Deze oplossingen combineren Proofpoints veilige e-mail-gateway, geavanceerde bescherming tegen bedreigingen, reactie op bedreigingen, email-authenticatie, security-bewustwordingstraining en bescherming van cloud-accounts. Om organisaties te helpen bij de bestrijding van geavanceerde cyberaanvallen die binnenkomen via zowel e-mail als via de cloud, komt Proofpoint ook met meerdere Proofpoint Cloud App Security Broker (CASB)-innovaties. Deze beveiligen de cloud-applicaties die medewerkers dagelijks gebruiken, zoals Amazon Web Services, Box, Google G Suite, Microsoft Office 365 en Slack.

“BEC- en EAC-aanvallen kosten bedrijven wereldwijd meer dan 26 miljard dollar en zijn verantwoordelijk voor meer claims van cyberverzekeringen dan welke andere bedreiging dan ook, inclusief ransomware.[1] Onze nieuwe geïntegreerde oplossingen zijn de eerste in de markt die het probleem aanpakken met een end-to-end-benadering die het volledige scala aan aanvalstactieken bestrijdt”, aldus Ryan Kalember, executive vice president of Cybersecurity Strategy bij Proofpoint. “94 procent van de datalekken begint met aanvallen op mensen via e-mail.[2] Geavanceerde bedreigingen combineren nu zowel aanvallen via de e-mail als via de cloud. Hierdoor kan één enkele schadelijke e-mail leiden tot een geïnfiltreerd cloud-account. Dit kan op zijn beurt weer leiden tot phishing- of e-mailfraude-aanvallen, zowel intern als in de hele toeleveringsketen. Wij monitoren miljoenen gebruikers in de cloud. Onze diverse CASB-ontwikkelingen - gekoppeld aan onze nieuwe geïntegreerde BEC/EAC-oplossingen - helpen onze klanten ervoor te zorgen dat hun organisaties uitgebreide, mensgerichte bescherming hebben tegen deze kostbare aanvallen.”

BEC- en EAC-aanvallen stoppen is topprioriteit voor organisaties, aangezien cybercriminelen individuen blijven aanvallen via e-mail. Dit gebeurt met zeer gepersonaliseerde berichten met behulp van social engineering. Bij BEC nemen deze berichten de vorm aan van misleidende e-mails die mensen overtuigen om geld en gegevens naar valse rekeningen en ontvangers te sturen. In het geval van EAC proberen fraudeurs toegang te krijgen tot e-mailaccounts. Dit gebeurt door middel van credential phishing, password spraying en/of schadelijke externe applicaties. Hierbij is het doel om bedrijfsactiviteiten in kaart te brengen, zoals nieuwe zakelijke partnerschappen of regelmatige overschrijvingen naar partners of verkopers. Met dit inzicht kunnen aanvallers overtuigende en actuele e-mails opstellen en versturen. Hierbij doen ze zich voor als een echte werknemer met een schijnbaar legitiem financieel verzoek, wat kan leiden tot veel financiële schade.

Cybercriminelen combineren steeds vaker aanvallen via e-mail en de cloud. Dit betekent dat organisaties oplossingen nodig hebben die alle kanalen beveiligen. Met behulp van Proofpoint Cloud App Security Broker (Proofpoint CASB) kunnen organisaties applicaties zoals Amazon Web Services, Box, Google G Suite, Microsoft Office 365, Slack en nog veel meer beveiligen. De oplossing biedt een unieke risicobewuste, mensgerichte aanpak die organisaties meer inzicht en controle geeft over cloud-applicaties. Tegelijkertijd stelt zij beveiligingsteams in staat om cloud-diensten zonder zorgen uit te rollen.

Proofpoints nieuwste CASB-innovaties zijn onder meer:
  • Nieuwe automatische detectie en bestrijding van schadelijke externe applicaties in Microsoft Office 365 en Google G Suite. Deze innovatie helpt aanvallen te stoppen die via e-mail binnenkomen en applicaties van derden lanceren waarmee aanvallers permanente systeemrechten en toegang krijgen.
  • Uitgebreide detectie van verdachte bestandsactiviteiten voor Microsoft Office 365 door integratie met Proofpoint-bedreigingsinformatie.
  • Twee op risico gebaseerde toegangsmaatregelen die detecteren of een gebruikerstoestel onbeheerd is en de toegang ervan kunnen beperken - en de mogelijkheid om de risiconiveaus te bepalen bij het inloggen en te reageren met aangepaste controles, zoals multifactor-authenticatie.
  • Verhoogde schaduw-IT zichtbaarheid in 46.000 applicaties met meer dan vijftig kenmerken per applicatie
  • Verbeterde realtime preventie van gegevensverlies (DLP) voor goedgekeurde apps door middel van een integratie met Proofpoint Browser Isolation.
Meer informatie over de eerste BEC- en EAC-bundels op de markt van Proofpoint is beschikbaar via: https://www.proofpoint.com/us/solutions/bundles. Meer informatie over Proofpoint Cloud App Security Broker (CASB) is te vinden op: https://www.proofpoint.com/us/products/cloud-app-security/cloud-app-security-broker.

[1] FBI, Business Email Compromise The $26 Billion Scam; AIG, Cyber Claims: GDPR and business email compromise drive greater frequencies
[2] Verizon, 2019 Data Breach Investigations Report

Over Proofpoint
Proofpoint, Inc. (NASDAQ: PFPT) is een toonaangevend cybersecurity-bedrijf dat de belangrijkste activa en grootste risico’s van organisaties beschermt: hun werknemers. Proofpoint helpt bedrijven over de hele wereld met zijn geïntegreerde suite van cloud-oplossingen om gerichte bedreigingen te stoppen, hun data te beschermen en hun gebruikers minder vatbaar te maken voor cyber-aanvallen. Toonaangevende organisaties van elke omvang, inclusief meer dan de helft van de Fortune 1000, vertrouwen op Proofpoints mensgerichte oplossingen voor security en compliance om hun belangrijkste security- en compliance-risico’s te beperken. Dit geldt voor e-mail, cloud, sociale media en het web. Meer informatie is beschikbaar op www.proofpoint.com.
Laatste van Proofpoint
Cybercriminelen lokken slachtoffers met antibacteriële betaalpas

Cybercriminelen stelen inloggegevens streaming-accounts en verkopen ze door

Coronavirus zorgt voor zeldzame hoeveelheid zelfde typen cyberaanvallen
Proofpoint contact

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Shippeo

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nl