ContentbureauContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: LEWIS

Miguel Milano aangesteld als Chief Revenue Officer bij Celonis, treedt toe als mede-eigenaar

De huidige directeur van Salesforce International sluit zich aan bij Celonis en investeert in het bedrijf om de snelle groei te stimuleren

’s Hertogenbosch, 26 februari 2020 Miguel Milano gaat vanaf 1 april als Chief Revenue Officer (CRO) aan de slag bij Celonis, marktleider in geavanceerde AI Process Mining en Process Excellence software. Het bedrijf maakte vandaag bekend dat Milano tevens mede-eigenaar van het bedrijf wordt. Milano was eerder verantwoordelijk voor de internationale activiteiten van Salesforce in Azië, Europa, het Midden-Oosten, Afrika en Latijns-Amerika.

In de rol van zowel mede-eigenaar als lid van de directie van Celonis zal Milano verantwoordelijk zijn voor de wereldwijde levering van toegevoegde waarde aan de klant. Tijdens de gehele cyclus van het salesproces zal hij oplossingen bieden, verantwoordelijk zijn voor zowel de levering hiervan als het genereren van de vraag en betrokken zijn bij de partnerorganisaties. Daarnaast zal hij zich richten op het succes van klanten binnen Celonis. Celonis, dat in 2019 een omzetgroei van meer dan 130% noteerde, benoemt Milano tot Chief Revenue Officer, een nieuwe functie binnen de organisatie.

Als directeur bij Salesforce International was Milano medeverantwoordelijk voor de groei van de organisatie in Europa, het Midden-Oosten en Azië. Onder zijn leiding groeiden deze segmenten uit tot de snelst groeiende regio’s van het bedrijf in de afgelopen acht jaar. Meer recentelijk leidde hij de go-to-market-strategie in alle internationale markten van Salesforce, met uitzondering van Japan en Canada.

Milano heeft ruim 28 jaar ervaring als het gaat om het samenstellen en bouwen van high-performance teams die zorgen voor succes bij de klant en explosieve groei op internationaal niveau. Als directeur was hij een integraal onderdeel van Salesforce in de periode dat de organisatie uitgroeide tot de nummer één leverancier van CRM-oplossingen wereldwijd en het snelst groeiende softwarebedrijf ooit. Voordat Milano bij Salesforce kwam, was hij actief als Senior Vice President bij Oracle. Ook daar speelde hij een belangrijke rol bij het succes en de groei van het bedrijf.

“Miguel is een uitstekende leider met een fenomenale staat van dienst als het gaat om het creëren van sterke teams die daadwerkelijk toegevoegde waarde leveren voor klanten. We zijn vereerd dat hij Celonis heeft gekozen als zijn volgende onderneming en dat hij investeert in het bedrijf als mede-eigenaar”, aldus Alex Rinke, medeoprichter en co-CEO van Celonis. “Hij deelt onze waarden en ambities om onze klanten tevreden te stellen en een positieve impact te hebben op onze stakeholders. We zijn dan ook erg verheugd hem aan boord te hebben.”

Miguel Milano: “Ik kijk er naar uit om bij Celonis een exponentiële groei te stimuleren, gericht op het ondersteunen van klanten om efficiënter en duurzamer te worden in hun activiteiten en toeleveringsketens, en meer klantgerichtheid aan te brengen in hun front-end processen. Process Mining is de basis voor een nieuwe, soepele manier van werken die significante bedrijfswaarde oplevert voor bedrijven in alle sectoren.” Zijn ruime ervaringen van onder andere Salesforce neemt de nieuwe CRO mee naar Celonis. Zijn ambities zijn helder. “Salesforce is een one-in-a-generation bedrijf en ik ben ervan overtuigd dat Celonis goed op weg is om dat ook te worden. Het is ontzettend spannend om bij een snel groeiend bedrijf te komen dat zo innovatief en grensverleggend is en tegelijkertijd zo meegaand, klantgericht en met een focus op het verduurzamen van de wereld blijft werken.”

Over Celonis
Celonis is een softwarebedrijf dat de Intelligent Business Cloud aanbiedt, een oplossing gebaseerd op process mining-technologie. Als marktleider in geavanceerde AI Process Mining en Process Excellence software, helpt Celonis bedrijven snel inzicht te krijgen in operationele processtromen voor het optimaliseren van hun bedrijfstransformatie. Bedrijven wereldwijd – waaronder Siemens, GM, 3M, Airbus en Vodafone – vertrouwen al op Celonis’ technologie om hun bedrijfsprocessen te optimaliseren. Dit resulteert in een miljoenenbesparing en tegelijkertijd zorgt het voor een hogere klanttevredenheid.

Op dit moment heeft Celonis kantoren in Nederland, Duitsland, de Verenigde Staten, en het Verenigd Koninkrijk.

Voor verdere persinformatie, beeldmateriaal of een interview kunt u contact opnemen met LEWIS:
E-mail: CelonisNL@teamlewis.com
Laatste van Celonis
Lufthansa CityLine wint 'Data Powered Business' award voor transformatieproject met Celonis

Celonis stelt Arsenio Otero aan als Chief Operating Officer

Celonis lanceert nieuwe, AI-gebaseerde operationele toepassingen
Celonis contact

Logo Celonis

www.celonis.com
Celonis sociaal

Celonis tweets

Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Solipsis b.v.
Logo SAP Concur
Logo Conclusion Zuyd
Logo NTT Ltd.