www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
INFLUX PR#Herken zakelijke websitebezoekers

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (2 jaar en 126 dagen geleden)
PR: LEWIS

Datto integreert met Intel®: beheer op afstand op basis van Intel vPro®-technologie

Intel® en Datto slaan handen ineen voor Remote Monitoring and Management-integratie (RMM) voor MSP’s

Amsterdam, 25 februari 2020 – Datto, Inc., de toonaangevende leverancier van cloudgebaseerde software en technologie-oplossingen geleverd via Managed Service Providers (MSP’s), gaat een samenwerking aan met Intel® voor Datto’s Remote Monitoring and Management-platform (RMM). Datto- en Intel®-klanten kunnen daardoor via Datto RMM hun apparaten veiliger en op afstand beheren, ook als de hardware uitstaat of het besturingssysteem niet reageert. Hierdoor kunnen MSP’s endpoints op een dergelijk niveau beheren, dat met traditionele tools voor beheer op afstand lastig te bereiken is.

De combinatie van Datto RMM en Intel® Endpoint Management Assistant (Intel® EMA), onderdeel van het Intel® vPro®-platform, voorziet MSP’s van vrije, veiligere toegang tot endpoint-apparaten op afstand en op hardware-niveau, zelfs wanneer het besturingssysteem niet goed functioneert. Met een unieke, apparaat-specifieke URL gegenereerd via Datto RMM kunnen MSP’s het apparaat op afstand aanzetten, veilig beheren en bedienen. Dit voorziet ze van uitgebreider beheer op afstand en software- en patchupdates.

“De nieuwe integratie tussen Datto RMM en de Intel® Endpoint Management Assistant heeft bewezen onze technische capaciteit enorm te verbeteren om ondersteuning op afstand te leveren aan Intel® vPro®-apparaten”, aldus Joseph Wright senior, CEO van Central PA Technologies. “Met Datto RMM en Intel® EMA kunnen onze technici ondersteuning op afstand bieden, in plaats van dat wij iemand moeten sturen voor een niet-reagerend apparaat of low-level encryptie van een harde schijf. Dit stelt ons in staat om sneller naar de klant te reageren en daarmee de tijd die nodig is om het probleem op te lossen te verkorten.”

Ian van Reenen, vicepresident, Software Engineering, RMM bij Datto: “Tot nu toe hadden MSP’s geen toegang tot apparaten die offline of uitgeschakeld waren. Echter, het is essentieel dat MSP’s volledige toegang op afstand hebben tot de apparaten die ze moeten onderhouden. Dit betekent altijd en overal de mogelijkheid hebben tot beheer op afstand. Bij Datto werken we continu aan onze technologie om onze MSP-partners te voorzien van de innovatieve producten die ze nodig hebben om hun bedrijf te laten groeien. De integratie met Intel® stelt onze MSP-partners in staat hun mogelijkheden uit te breiden en hun klanten beter te bedienen.”

Dit is de tweede samenwerking tussen Datto en Intel®. In juni 2019 kondigde Datto SIRIS 4 aan, de nieuwe generatie van Datto’s business continuity and disaster recovery-toepassingen (BCDR), met verschillende geavanceerde, krachtige Intel-processors.

“Datto begrijpt dat Managed Service Providers eersteklas hardware nodig hebben die is gebouwd voor bedrijven, vooroplopend met Intel® vPro®-platformen”, zegt Carla Rodriguez, Senior Director, Ecosystem Partner Enabling of Business Client Platforms bij Intel®. “De samenwerking met Datto brengt de juiste technologieën samen via deze RMM-integratie. Zo kunnen we klanten beheer op afstand bieden. We kijken uit naar de verdere samenwerking met Datto.”

De integratie is nu beschikbaar voor Intel®- en Datto-gebruikers. Meer informatie over de samenwerking is te vinden op www.datto.com/integrations/intel. Of neem op 4 maart deel aan de webinar over de integratie van Intel® Endpoint Management Assistant met Datto RMM.

Over Datto
Als ’s werelds toonaangevende leverancier van cloudgebaseerde software en technologie-oplossingen geleverd door Managed Service Providers (MSP’s) gelooft Datto dat er geen limiet zit aan wat kleine en middelgrote bedrijven kunnen bereiken met de juiste technologie. Datto biedt business continuity en disaster recovery, netwerken, businessmanagement en back-up- en synchronisatieoplossingen en heeft daarnaast een uniek ecosysteem van partners gecreëerd. Dit ecosysteem levert Datto-oplossingen aan bedrijven overal ter wereld. Sinds zijn oprichting in 2007 heeft Datto honderden awards in ontvangst mogen nemen voor zijn snelle groei, uitstekende producten, superieure technische support en voor het bevorderen van een fijne werkplek. Het internationale hoofdkantoor van Datto staat in Norwalk, Connecticut (VS). Ook heeft het bedrijf vestigingen in Australië, Canada, China, Denemarken, Duitsland, Nederland, Singapore en het Verenigd Koninkrijk. Bezoek voor meer informatie datto.com.
Laatste van Datto
Datto benoemt Radhesh Menon als nieuwe Chief Product Officer

Datto organiseert zijn grootste Europese conferentie voor Managed Service Providers ooit
Nederlands onbenut arbeidspersoneel zou best in de zorg- en onderwijssector willen werken

Klanten en analisten erkennen OutSystems als leider in het Gartner® Magic Quadrant voor Enterprise Low-Code Application Platforms

everis gaat verder onder de naam NTT DATA

Bijna kwart van werkend Nederland na corona weer aan de studie

Datagedreven werken must voor de toekomst, niet alleen voor grote bedrijven

Grote zorgen over effecten Digital Markets Act op Nederlandse startups en scale-ups

Mkb-bedrijven in zakelijke dienstverlening zien omzet in derde kwartaal flink stijgen

Samsung Electronics behoudt vijfde plaats in de lijst ‘Best Global Brands 2021’ van Interbrand
INTERCONNECT OPENT HAAR DEUREN TIJDENS NATIONALE DATACENTER DAG 2021

Sam Media lanceert XR Academy, een pakkend e-learning product in extended reality

NetApp vereenvoudigt en versnelt digitale transformatie voor klanten via partnerships met gerenommeerde public cloud-aanbieders

NetApp breidt hybrid cloudportfolio verder uit; organisaties halen meer rendement uit de cloud

Jamf biedt nieuwe oplossingen voor een veilige en gebruiksvriendelijke Apple-ervaring op het werk

Eaton lanceert de volgende generatie UPS met de 5PX Gen2

VSL rondt kalibratieproef met waterstof verrijkt aardgas succesvol af

TA505 keert terug met nieuwe FlawedGrace-variant

Aruba introduceert de volgende generatie switching-architectuur

Oostenrijkse ruimtevaartorganisatie simuleert Marsmissie met netwerktechnologie van LANCOM

GeONE voor tweede keer op rij Global M-Files Partner of the Year

Ruimtevaartorganisatie CNES kiest Orange Business Services om zijn data-centrische strategie te transformeren met Cloud-based data lake
Verstreken tijd: 2 jaar en 126 dagen
Datto contact

Logo Datto

EMEApartners@datto.com
  www.datto.com
Datto sociaal

Datto tweets

Logo Sam Media
Logo NewChannel
Logo ValidSign
Logo Fullstaq B.V.
Logo Open Line
Logo Techni Team
Logo mnemonic cybersecurity
Logo Stichting ITdonations
Logo BarTrack
Logo Escrow4all B.V.
Logo Bryte Blue
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Transfer Solutions
Logo NPRM NV
Logo True (Broad Horizon)
Logo Techone B.V.
Logo Kannegieter
Logo BarTrack
Logo Facilitor
Logo Trueson
Logo iQibt B.V.
Logo E-mergo
Logo Trueson
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo OutSystems
Logo NTT DATA
Logo NCOI Opleidingen
Logo Cloud Technology Solutions (cts)
Logo NetApp
Logo Jamf
Logo Eaton
Logo VSL
Logo Ctac N.V.
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Unit4
Logo Workday