www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (1 jaar en 55 dagen geleden)
PR: LEWIS

Datto integreert met Intel®: beheer op afstand op basis van Intel vPro®-technologie

Intel® en Datto slaan handen ineen voor Remote Monitoring and Management-integratie (RMM) voor MSP’s

Amsterdam, 25 februari 2020 – Datto, Inc., de toonaangevende leverancier van cloudgebaseerde software en technologie-oplossingen geleverd via Managed Service Providers (MSP’s), gaat een samenwerking aan met Intel® voor Datto’s Remote Monitoring and Management-platform (RMM). Datto- en Intel®-klanten kunnen daardoor via Datto RMM hun apparaten veiliger en op afstand beheren, ook als de hardware uitstaat of het besturingssysteem niet reageert. Hierdoor kunnen MSP’s endpoints op een dergelijk niveau beheren, dat met traditionele tools voor beheer op afstand lastig te bereiken is.

De combinatie van Datto RMM en Intel® Endpoint Management Assistant (Intel® EMA), onderdeel van het Intel® vPro®-platform, voorziet MSP’s van vrije, veiligere toegang tot endpoint-apparaten op afstand en op hardware-niveau, zelfs wanneer het besturingssysteem niet goed functioneert. Met een unieke, apparaat-specifieke URL gegenereerd via Datto RMM kunnen MSP’s het apparaat op afstand aanzetten, veilig beheren en bedienen. Dit voorziet ze van uitgebreider beheer op afstand en software- en patchupdates.

“De nieuwe integratie tussen Datto RMM en de Intel® Endpoint Management Assistant heeft bewezen onze technische capaciteit enorm te verbeteren om ondersteuning op afstand te leveren aan Intel® vPro®-apparaten”, aldus Joseph Wright senior, CEO van Central PA Technologies. “Met Datto RMM en Intel® EMA kunnen onze technici ondersteuning op afstand bieden, in plaats van dat wij iemand moeten sturen voor een niet-reagerend apparaat of low-level encryptie van een harde schijf. Dit stelt ons in staat om sneller naar de klant te reageren en daarmee de tijd die nodig is om het probleem op te lossen te verkorten.”

Ian van Reenen, vicepresident, Software Engineering, RMM bij Datto: “Tot nu toe hadden MSP’s geen toegang tot apparaten die offline of uitgeschakeld waren. Echter, het is essentieel dat MSP’s volledige toegang op afstand hebben tot de apparaten die ze moeten onderhouden. Dit betekent altijd en overal de mogelijkheid hebben tot beheer op afstand. Bij Datto werken we continu aan onze technologie om onze MSP-partners te voorzien van de innovatieve producten die ze nodig hebben om hun bedrijf te laten groeien. De integratie met Intel® stelt onze MSP-partners in staat hun mogelijkheden uit te breiden en hun klanten beter te bedienen.”

Dit is de tweede samenwerking tussen Datto en Intel®. In juni 2019 kondigde Datto SIRIS 4 aan, de nieuwe generatie van Datto’s business continuity and disaster recovery-toepassingen (BCDR), met verschillende geavanceerde, krachtige Intel-processors.

“Datto begrijpt dat Managed Service Providers eersteklas hardware nodig hebben die is gebouwd voor bedrijven, vooroplopend met Intel® vPro®-platformen”, zegt Carla Rodriguez, Senior Director, Ecosystem Partner Enabling of Business Client Platforms bij Intel®. “De samenwerking met Datto brengt de juiste technologieën samen via deze RMM-integratie. Zo kunnen we klanten beheer op afstand bieden. We kijken uit naar de verdere samenwerking met Datto.”

De integratie is nu beschikbaar voor Intel®- en Datto-gebruikers. Meer informatie over de samenwerking is te vinden op www.datto.com/integrations/intel. Of neem op 4 maart deel aan de webinar over de integratie van Intel® Endpoint Management Assistant met Datto RMM.

Over Datto
Als ’s werelds toonaangevende leverancier van cloudgebaseerde software en technologie-oplossingen geleverd door Managed Service Providers (MSP’s) gelooft Datto dat er geen limiet zit aan wat kleine en middelgrote bedrijven kunnen bereiken met de juiste technologie. Datto biedt business continuity en disaster recovery, netwerken, businessmanagement en back-up- en synchronisatieoplossingen en heeft daarnaast een uniek ecosysteem van partners gecreëerd. Dit ecosysteem levert Datto-oplossingen aan bedrijven overal ter wereld. Sinds zijn oprichting in 2007 heeft Datto honderden awards in ontvangst mogen nemen voor zijn snelle groei, uitstekende producten, superieure technische support en voor het bevorderen van een fijne werkplek. Het internationale hoofdkantoor van Datto staat in Norwalk, Connecticut (VS). Ook heeft het bedrijf vestigingen in Australië, Canada, China, Denemarken, Duitsland, Nederland, Singapore en het Verenigd Koninkrijk. Bezoek voor meer informatie datto.com.
Laatste van Datto
Datto benoemt Radhesh Menon als nieuwe Chief Product Officer

Datto organiseert zijn grootste Europese conferentie voor Managed Service Providers ooit
Klantcontact.nl lanceert de Klantcontact Partnership Studie (KPS)

Resultaten Unit4 Q1 opgestuwd na groei-investering door TA Associates van meer dan 2 miljard dollar

Vattenfall Foundation start kennisgedreven vrijwilligerswerk door samenwerking met Impact Matters

Nieuw onderzoek biedt inzicht in belangrijkste oorzaken burn-outs onder zorgpersoneel

Werkomgeving, bedrijfscultuur en persoonlijke ontwikkeling belangrijker voor softwareontwikkelaars dan salaris

Pega Process AI biedt zelfoptimaliserende procesautomatisering

Arrow Electronics breidt ArrowSphere uit met Bitdefender MSP-portfolio voor cyberbeveiliging

VMware ondersteunt de huidige Anywhere Workforce met nieuwe propositie

Zscaler verbetert Zero Trust-security voor de digitale organisatie en ontwricht daarmee decennia aan verouderde IT-security- en netwerkmodellen

Dell Technologies: Betere prestaties en meer automatisering voor Dell EMC PowerStore-gamma

Gezichtsverificatie iProov geselecteerd door itsme om wereldwijde groei te ondersteunen

Maandalert Woningmarkt | april 2021, Blijvende prijsstijgingen op de woningmarkt

TIE Kinetix helpt Nederlands Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties de volgende stap te maken met e-procurement
BIM4Production wil de bouwsector blijvend veranderen, project bij Spaansen is antwoord op de vraag: ‘hoe dan?’

Ivanti introduceert Neurons voor ITSM en ITAM om Everywhere Workplace mogelijk te maken

Zoom stelt $100 miljoen beschikbaar voor ontwikkelaars Zoom Apps

Updates voor Jamf Parent en Jamf Teacher ondersteunen online, hybride en fysiek onderwijs

Rick Schouten wordt Head of Finance BPSOLUTIONS

PayIBAN innoveert met aanbieden van iDEAL en Incassomachtigen zonder transactiekosten

Startupbootcamp Lanceert Digitale Accelerator Voor One Single Hub

Earth Day: duurzaamheid begint bij de fabrikant volgens Lexmark

KnowBe4-rapport laat zien dat we slimmer worden in het herkennen van corona-gerelateerde phishing-mails

JOGO haalt €2 miljoen op voor innovatief ontwikkelingsplatform voor voetbaltalent
Verstreken tijd: 1 jaar en 55 dagen
Datto contact

Logo Datto

EMEApartners@datto.com
  www.datto.com
Datto sociaal

Datto tweets

Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Arrow Electronics
Logo Databricks
Logo Avit Group