www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureau
2496 volgers blijven op de hoogte!
PR: Progress Communications

Datto integreert met Intel®: beheer op afstand op basis van Intel vPro®-technologie

Intel® en Datto slaan handen ineen voor Remote Monitoring and Management-integratie (RMM) voor MSP’s

Amsterdam, 25 februari 2020 – Datto, Inc., de toonaangevende leverancier van cloudgebaseerde software en technologie-oplossingen geleverd via Managed Service Providers (MSP’s), gaat een samenwerking aan met Intel® voor Datto’s Remote Monitoring and Management-platform (RMM). Datto- en Intel®-klanten kunnen daardoor via Datto RMM hun apparaten veiliger en op afstand beheren, ook als de hardware uitstaat of het besturingssysteem niet reageert. Hierdoor kunnen MSP’s endpoints op een dergelijk niveau beheren, dat met traditionele tools voor beheer op afstand lastig te bereiken is.

De combinatie van Datto RMM en Intel® Endpoint Management Assistant (Intel® EMA), onderdeel van het Intel® vPro®-platform, voorziet MSP’s van vrije, veiligere toegang tot endpoint-apparaten op afstand en op hardware-niveau, zelfs wanneer het besturingssysteem niet goed functioneert. Met een unieke, apparaat-specifieke URL gegenereerd via Datto RMM kunnen MSP’s het apparaat op afstand aanzetten, veilig beheren en bedienen. Dit voorziet ze van uitgebreider beheer op afstand en software- en patchupdates.

“De nieuwe integratie tussen Datto RMM en de Intel® Endpoint Management Assistant heeft bewezen onze technische capaciteit enorm te verbeteren om ondersteuning op afstand te leveren aan Intel® vPro®-apparaten”, aldus Joseph Wright senior, CEO van Central PA Technologies. “Met Datto RMM en Intel® EMA kunnen onze technici ondersteuning op afstand bieden, in plaats van dat wij iemand moeten sturen voor een niet-reagerend apparaat of low-level encryptie van een harde schijf. Dit stelt ons in staat om sneller naar de klant te reageren en daarmee de tijd die nodig is om het probleem op te lossen te verkorten.”

Ian van Reenen, vicepresident, Software Engineering, RMM bij Datto: “Tot nu toe hadden MSP’s geen toegang tot apparaten die offline of uitgeschakeld waren. Echter, het is essentieel dat MSP’s volledige toegang op afstand hebben tot de apparaten die ze moeten onderhouden. Dit betekent altijd en overal de mogelijkheid hebben tot beheer op afstand. Bij Datto werken we continu aan onze technologie om onze MSP-partners te voorzien van de innovatieve producten die ze nodig hebben om hun bedrijf te laten groeien. De integratie met Intel® stelt onze MSP-partners in staat hun mogelijkheden uit te breiden en hun klanten beter te bedienen.”

Dit is de tweede samenwerking tussen Datto en Intel®. In juni 2019 kondigde Datto SIRIS 4 aan, de nieuwe generatie van Datto’s business continuity and disaster recovery-toepassingen (BCDR), met verschillende geavanceerde, krachtige Intel-processors.

“Datto begrijpt dat Managed Service Providers eersteklas hardware nodig hebben die is gebouwd voor bedrijven, vooroplopend met Intel® vPro®-platformen”, zegt Carla Rodriguez, Senior Director, Ecosystem Partner Enabling of Business Client Platforms bij Intel®. “De samenwerking met Datto brengt de juiste technologieën samen via deze RMM-integratie. Zo kunnen we klanten beheer op afstand bieden. We kijken uit naar de verdere samenwerking met Datto.”

De integratie is nu beschikbaar voor Intel®- en Datto-gebruikers. Meer informatie over de samenwerking is te vinden op www.datto.com/integrations/intel. Of neem op 4 maart deel aan de webinar over de integratie van Intel® Endpoint Management Assistant met Datto RMM.

Over Datto
Als ’s werelds toonaangevende leverancier van cloudgebaseerde software en technologie-oplossingen geleverd door Managed Service Providers (MSP’s) gelooft Datto dat er geen limiet zit aan wat kleine en middelgrote bedrijven kunnen bereiken met de juiste technologie. Datto biedt business continuity en disaster recovery, netwerken, businessmanagement en back-up- en synchronisatieoplossingen en heeft daarnaast een uniek ecosysteem van partners gecreëerd. Dit ecosysteem levert Datto-oplossingen aan bedrijven overal ter wereld. Sinds zijn oprichting in 2007 heeft Datto honderden awards in ontvangst mogen nemen voor zijn snelle groei, uitstekende producten, superieure technische support en voor het bevorderen van een fijne werkplek. Het internationale hoofdkantoor van Datto staat in Norwalk, Connecticut (VS). Ook heeft het bedrijf vestigingen in Australië, Canada, China, Denemarken, Duitsland, Nederland, Singapore en het Verenigd Koninkrijk. Bezoek voor meer informatie datto.com.
Laatste van Datto

Datto organiseert zijn grootste Europese conferentie voor Managed Service Providers ooit

Financiële schade van downtime door ransomware meer dan 200 procent gestegen
XpertHR lanceert product voor uitzendbranche met o.a. tool voor toepassing inlenersbeloning: XpertHR Flex

Wuunder stelt transportmanagementsysteem gratis beschikbaar voor ondernemers

Interxion stelt Enrico de Boer aan als Nederlandse Sales & Marketing Director

Collibra haalt $112,5 miljoen op om bedrijven te helpen datagestuurd beslissingen te nemen

Drie op de tien Nederlanders kan collega’s slecht bereiken

Eckes-Granini verbetert klantervaring en verkleint ecologische footprint met Shippeo's realtime visibility platform

Hoe overleef ik de Corona-crisis?

Stichting ICT Milieu helpt leerlingen MBO Amersfoort in Coronacrisis met ‘refurbished’ laptops

Coupa benoemt Michael van Keulen tot Chief Procurement Officer

Nutanix werkt samen met Udacity om Hybrid Cloud Nanodegree-programma aan te bieden

KnowBe4 en Agari kondigen nieuwe samenwerking aan in de strijd tegen phishing

De nieuwe Razer Blade 15 - speciaal voor gebruikers met hoge eisen

Secureworks steunt organisaties die cybersecurity nu hard nodig hebben

Ruim 12.000 valse e-mails gemeld

Kijken, klikken en kopen: ‘social commerce’ zorgt voor een revolutie in de supply chain
Overname KPN Consulting door Cegeka definitief

Software Improvement Group (SIG) celebrates 20th anniversary with launch of 100% online Digital Health Management services

Robson Grieve wordt Chief Marketing Officer bij OutSystems

Pure Storage en SAP versterken hun partnerschap

Grootste Nederlandse techspelers gaan coronacrisis te lijf met hackathon

Onderzoek: ICT-sector draait door, maar vreest gevolgen Coronacrisis op langere termijn

Bizcuit Groep investeert EUR 1.200.000 in snelgroeiende scale-up Klippa ondanks COVID-19

Voting Results AGM TIE Kinetix N.V.

Logo Progress Communications

Logo Botz4U
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Stocard

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl