ContentbureauHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (1 jaar en 11 dagen geleden)
PR: CheckTwice

Cisco vereenvoudigt security en pakt complexiteit aan met geïntegreerd cloudplatform: Cisco SecureX

Biedt centraal inzicht over de gehele security architectuur, analyseert security en automatiseert workflows om detectie van dreigingen en de respons daarop te versnellen

SAMENVATTING
  • Inzicht in het beveiligingsportfolio van klanten vanuit één, eenvoudig te gebruiken cloudplatform, inclusief detectie van onbekende dreigingen en inbreuken op beleidslijnen, via securityanalyses
  • Automatiseert gemeenschappelijke security workflows, inclusief onderzoek naar dreigingen en herstelmaatregelen, voor efficiëntere en nauwkeurigere operaties
  • Nieuwe voorziening voor het opsporen van dreigingen op basis van dreigingsinformatie van Cisco Talos
Amsterdam, 25 februari 2020 - Cisco kondigt een radicale vereenvoudiging aan van de manier waarop klanten het portfolio van Cisco Security ervaren en pakt daarmee ook de complexiteit aan - een van de belangrijkste pijnpunten voor CISO's. Voortbouwend op een decennium van grote investeringen in innovatie, partnerschappen, overnames, klantenonderzoek en open-source-standaarden, biedt Cisco zijn klanten nu Cisco SecureX, een zeer breed en vergaand geïntegreerd security-cloudplatform.

Cisco SecureX biedt een veelomvattende gebruikerservaring over de hele breedte van Cisco's geïntegreerde securityportfolio en de bestaande security-infrastructuur van klanten. Cisco SecureX zorgt voor overzicht, identificeert onbekende bedreigingen en automatiseert workflows om de beveiliging van klanten in het netwerk, de eindpunten, de cloud en de toepassingen te versterken. Omdat eenvoud essentieel is voor het beveiligen van de digitale transformatie, wordt Cisco SecureX bij elk Cisco Security-product meegeleverd.

Naarmate bedrijven digitaal transformeren, uitbreiden naar de cloud, integratie van IoT en snelle draadloze toegang realiseren, worden de mogelijkheden voor aanvallers groter. Het beveiligen van deze complexe omgevingen is erg moeilijk als er verschillende technologieën worden ingezet die niet kunnen samenwerken. Cisco's 2020 CISO Benchmark Study, een onderzoek onder 2800 security-professionals, laat zien dat achtentwintig procent van de respondenten het beheer van een multi-vendor omgeving een grote uitdaging vindt, een stijging van acht procent ten opzichte van het onderzoek van vorig jaar.

"Bijna een derde (31 procent) van de organisaties baseert cybersecurity-monitoring en -bescherming op meer dan 50 verschillende securityproducten. Dit kost niet alleen meer geld, het wordt ook complexer en maakt het moeilijker om cybersecurityincidenten tijdig op te sporen en er op te reageren", zegt Jon Oltsik, Senior Principal Analyst en Fellow bij de Enterprise Strategy Group (ESG). "Geïntegreerde cybersecurity technologieplatforms zoals Cisco SecureX hebben het potentieel om deze economische en technische uitdagingen, alsook uitdagingen op het gebied van resources, aan te pakken door uitgebreide detectie van dreigingen, geautomatiseerde incidentrespons en eenvoudige bediening".

De belangrijkste mogelijkheden van Cisco SecureX:
  • Het samenbrengen van het inzicht in alle onderdelen van het beveiligingsportfolio van de klant, van Cisco of van oplossingen van derden.
  • Het bieden van zakelijke waarde aan klanten en partners binnen 15 minuten, door middel van een volledig cloud-native en multi-tenant oplossing.
  • Analyse van events en data binnen de gehele onderneming, waaronder meer dan 150 miljoen eindpunten, netwerkverkeer van switches en routers (waaronder versleuteld verkeer) en van Google-, AWS- en Azure- en private datacenteromgevingen.
  • Binnen enkele minuten identificeren wie en wat het doelwit is, waardoor het mogelijk wordt in te grijpen, gebaseerd op gegevensverrijking binnen securityproducten en informatiefeeds over dreigingen.
  • Brengt de expertise van Cisco Talos security-analisten naar het SOC van de klant om actief de nieuwste bedreigingen op te sporen.
"Organisaties zijn overspoeld met duizenden producten die bedoeld waren om hen te helpen, maar in plaats daarvan zijn onbeheersbare omgevingen ontstaan door producten die niet met elkaar kunnen samenwerken. Dit heeft geleid tot hiaten in de beveiliging van bedrijven", zegt Gee Rittenhouse, SVP en GM van Cisco's Security Business Group. "Naast kwaadwillenden, is complexiteit een risico geworden dat beveiligingsteams moeten aanpakken. Cisco SecureX is een fundamentele verschuiving in de securitybeleving van klanten door het wegnemen van de complexiteit en het bieden van één uniforme kijk op de staat van de security services en alerts. Op die manier kunnen securityteams hun middelen efficiënter inzetten en uitgroeien tot een business enabler die de digitale transformatie verder brengt".

Cisco SecureX is in juni algemeen beschikbaar. Klanten kunnen zich aanmelden voor de wachtlijst van het bètaprogramma, of informatie aanvragen.

Meer informatie:

Over Cisco
Cisco (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd leider in IT en helpt organisaties optimaal gebruik te maken van de kansen van morgen, door te laten zien wat er mogelijk is door zaken te verbinden die voorheen niet verbonden waren. Kijk voor het laatste nieuws op thenetwork.cisco.com. Meer informatie over Cisco is beschikbaar via www.cisco.com, www.cisco.nl en voor mobiele gebruikers via m.cisco.nl. Nieuws, achtergronden en foto’s vindt u op de EMEAR Network: ciscoemearnetwork.com of in de Cisco Newsroom: newsroom.cisco.com.

Voor meer informatie:

Cisco
Michelle Fresco
E-mail: mfresco@cisco.nl

Of

Check Twice
Cisco Persdesk
E-mail: cisco@checktwice.nl
Laatste van Cisco
Cisco Webex-innovatie doorbreekt taalbarrières met real-time vertaling

Cisco Global Networking Trends Report 2021: van continuïteit naar veerkracht

Cisco biedt aanstormend IT-talent opleidingen met baangarantie
Verstreken tijd: 1 jaar en 11 dagen

Logo CheckTwice
Cisco contact

Logo Cisco

www.cisco.com
Cisco sociaal

Cisco tweets

Logo MicroFix
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Sortlist
Logo Fullstaq B.V.
Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo PQR B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo Alleeninkt.nl
Logo Northwave
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo Techone B.V.
Logo Humanwave B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Zyxel
Logo PA Consulting
Logo Infoblox
Logo Sitecore