www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2496 volgers blijven op de hoogte!
PR: CheckTwice

Cisco vereenvoudigt security en pakt complexiteit aan met geïntegreerd cloudplatform: Cisco SecureX

Biedt centraal inzicht over de gehele security architectuur, analyseert security en automatiseert workflows om detectie van dreigingen en de respons daarop te versnellen

SAMENVATTING
  • Inzicht in het beveiligingsportfolio van klanten vanuit één, eenvoudig te gebruiken cloudplatform, inclusief detectie van onbekende dreigingen en inbreuken op beleidslijnen, via securityanalyses
  • Automatiseert gemeenschappelijke security workflows, inclusief onderzoek naar dreigingen en herstelmaatregelen, voor efficiëntere en nauwkeurigere operaties
  • Nieuwe voorziening voor het opsporen van dreigingen op basis van dreigingsinformatie van Cisco Talos
Amsterdam, 25 februari 2020 - Cisco kondigt een radicale vereenvoudiging aan van de manier waarop klanten het portfolio van Cisco Security ervaren en pakt daarmee ook de complexiteit aan - een van de belangrijkste pijnpunten voor CISO's. Voortbouwend op een decennium van grote investeringen in innovatie, partnerschappen, overnames, klantenonderzoek en open-source-standaarden, biedt Cisco zijn klanten nu Cisco SecureX, een zeer breed en vergaand geïntegreerd security-cloudplatform.

Cisco SecureX biedt een veelomvattende gebruikerservaring over de hele breedte van Cisco's geïntegreerde securityportfolio en de bestaande security-infrastructuur van klanten. Cisco SecureX zorgt voor overzicht, identificeert onbekende bedreigingen en automatiseert workflows om de beveiliging van klanten in het netwerk, de eindpunten, de cloud en de toepassingen te versterken. Omdat eenvoud essentieel is voor het beveiligen van de digitale transformatie, wordt Cisco SecureX bij elk Cisco Security-product meegeleverd.

Naarmate bedrijven digitaal transformeren, uitbreiden naar de cloud, integratie van IoT en snelle draadloze toegang realiseren, worden de mogelijkheden voor aanvallers groter. Het beveiligen van deze complexe omgevingen is erg moeilijk als er verschillende technologieën worden ingezet die niet kunnen samenwerken. Cisco's 2020 CISO Benchmark Study, een onderzoek onder 2800 security-professionals, laat zien dat achtentwintig procent van de respondenten het beheer van een multi-vendor omgeving een grote uitdaging vindt, een stijging van acht procent ten opzichte van het onderzoek van vorig jaar.

"Bijna een derde (31 procent) van de organisaties baseert cybersecurity-monitoring en -bescherming op meer dan 50 verschillende securityproducten. Dit kost niet alleen meer geld, het wordt ook complexer en maakt het moeilijker om cybersecurityincidenten tijdig op te sporen en er op te reageren", zegt Jon Oltsik, Senior Principal Analyst en Fellow bij de Enterprise Strategy Group (ESG). "Geïntegreerde cybersecurity technologieplatforms zoals Cisco SecureX hebben het potentieel om deze economische en technische uitdagingen, alsook uitdagingen op het gebied van resources, aan te pakken door uitgebreide detectie van dreigingen, geautomatiseerde incidentrespons en eenvoudige bediening".

De belangrijkste mogelijkheden van Cisco SecureX:
  • Het samenbrengen van het inzicht in alle onderdelen van het beveiligingsportfolio van de klant, van Cisco of van oplossingen van derden.
  • Het bieden van zakelijke waarde aan klanten en partners binnen 15 minuten, door middel van een volledig cloud-native en multi-tenant oplossing.
  • Analyse van events en data binnen de gehele onderneming, waaronder meer dan 150 miljoen eindpunten, netwerkverkeer van switches en routers (waaronder versleuteld verkeer) en van Google-, AWS- en Azure- en private datacenteromgevingen.
  • Binnen enkele minuten identificeren wie en wat het doelwit is, waardoor het mogelijk wordt in te grijpen, gebaseerd op gegevensverrijking binnen securityproducten en informatiefeeds over dreigingen.
  • Brengt de expertise van Cisco Talos security-analisten naar het SOC van de klant om actief de nieuwste bedreigingen op te sporen.
"Organisaties zijn overspoeld met duizenden producten die bedoeld waren om hen te helpen, maar in plaats daarvan zijn onbeheersbare omgevingen ontstaan door producten die niet met elkaar kunnen samenwerken. Dit heeft geleid tot hiaten in de beveiliging van bedrijven", zegt Gee Rittenhouse, SVP en GM van Cisco's Security Business Group. "Naast kwaadwillenden, is complexiteit een risico geworden dat beveiligingsteams moeten aanpakken. Cisco SecureX is een fundamentele verschuiving in de securitybeleving van klanten door het wegnemen van de complexiteit en het bieden van één uniforme kijk op de staat van de security services en alerts. Op die manier kunnen securityteams hun middelen efficiënter inzetten en uitgroeien tot een business enabler die de digitale transformatie verder brengt".

Cisco SecureX is in juni algemeen beschikbaar. Klanten kunnen zich aanmelden voor de wachtlijst van het bètaprogramma, of informatie aanvragen.

Meer informatie:

Over Cisco
Cisco (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd leider in IT en helpt organisaties optimaal gebruik te maken van de kansen van morgen, door te laten zien wat er mogelijk is door zaken te verbinden die voorheen niet verbonden waren. Kijk voor het laatste nieuws op thenetwork.cisco.com. Meer informatie over Cisco is beschikbaar via www.cisco.com, www.cisco.nl en voor mobiele gebruikers via m.cisco.nl. Nieuws, achtergronden en foto’s vindt u op de EMEAR Network: ciscoemearnetwork.com of in de Cisco Newsroom: newsroom.cisco.com.

Voor meer informatie:

Cisco
Michelle Fresco
E-mail: mfresco@cisco.nl

Of

Check Twice
Cisco Persdesk
E-mail: cisco@checktwice.nl
Laatste van Cisco
Cisco benoemt Elisabeth De Dobbeleer tot EMEAR Partner Lead

20 jaar Cisco Networking Academy in Nederland: meer dan 150.000 studenten opgeleid

XpertHR lanceert product voor uitzendbranche met o.a. tool voor toepassing inlenersbeloning: XpertHR Flex

Wuunder stelt transportmanagementsysteem gratis beschikbaar voor ondernemers

Interxion stelt Enrico de Boer aan als Nederlandse Sales & Marketing Director

Collibra haalt $112,5 miljoen op om bedrijven te helpen datagestuurd beslissingen te nemen

Drie op de tien Nederlanders kan collega’s slecht bereiken

Eckes-Granini verbetert klantervaring en verkleint ecologische footprint met Shippeo's realtime visibility platform

Hoe overleef ik de Corona-crisis?

Stichting ICT Milieu helpt leerlingen MBO Amersfoort in Coronacrisis met ‘refurbished’ laptops

Coupa benoemt Michael van Keulen tot Chief Procurement Officer

Nutanix werkt samen met Udacity om Hybrid Cloud Nanodegree-programma aan te bieden

KnowBe4 en Agari kondigen nieuwe samenwerking aan in de strijd tegen phishing

De nieuwe Razer Blade 15 - speciaal voor gebruikers met hoge eisen

Secureworks steunt organisaties die cybersecurity nu hard nodig hebben

Ruim 12.000 valse e-mails gemeld

Kijken, klikken en kopen: ‘social commerce’ zorgt voor een revolutie in de supply chain
Overname KPN Consulting door Cegeka definitief

Software Improvement Group (SIG) celebrates 20th anniversary with launch of 100% online Digital Health Management services

Robson Grieve wordt Chief Marketing Officer bij OutSystems

Pure Storage en SAP versterken hun partnerschap

Grootste Nederlandse techspelers gaan coronacrisis te lijf met hackathon

Onderzoek: ICT-sector draait door, maar vreest gevolgen Coronacrisis op langere termijn

Bizcuit Groep investeert EUR 1.200.000 in snelgroeiende scale-up Klippa ondanks COVID-19

Voting Results AGM TIE Kinetix N.V.

Logo CheckTwice

Logo Botz4U
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Stocard

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl