www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
2499 volgers blijven op de hoogte!
PR: AxiCom

Razer en x-kom AGO werken samen aan nieuwe manier van spelerstraining en -ontwikkeling

Partnerschap moet zorgen voor overwinningen in Polen en de rest van de wereld.

Amsterdam – Razer, het vooraanstaande lifestylemerk voor gamers, gaat een partnerschap aan met x-kom AGO, een van Polens grootste e-sport-teams. Als onderdeel van de samenwerking zullen de spelers van x-kom AGO worden voorzien van Razers e-sport-randapparatuur. Daarnaast wordt x-kom AGO tijdens het seizoen van 2020 ondersteund bij zijn activiteiten. E-sport wordt steeds groter en competitiever. Dat betekent dat individuele prestaties een seizoen kunnen maken of kraken. Om topprestaties te bereiken, moeten spelers niet alleen effectief trainen. Ze moeten ook hun omgeving optimaliseren en ervoor zorgen dat de apparatuur die ze gebruiken geen beperkende factor wordt. Deze filosofie wordt gedeeld door Team Razer en x-kom AGO en is een van de belangrijkste redenen voor de samenwerking.

Team Razer is opgericht in 2012 en is het e-sport-merk van Razer. De gesteunde teams en spelers verenigen zich onder de vlag van Team Razer. Ze genieten van de vele voordelen die gepaard gaan met deel uitmaken van een ervaren, gevestigd en op e-sport gericht bedrijf. X-kom AGO maakt gebruik van een progressief nieuw trainingsregime dat de interesse van Team Razer heeft gewekt. Het partnerschap is aangegaan om spelers van x-kom AGO toegang te geven tot de beste randapparatuur zodat ze hun trainingsprogramma nog verder kunnen verbeteren.

Trainen met technologie
X-kom AGO heeft twee jaar ervaring op het gebied van grote wereldwijde toernooien en brengt een revolutie teweeg in zijn aanpak van e-sport-training in 2020. In navolging van conventionele sporttraining en -ontwikkeling worden voor spelers, coaches en managers diverse statistieken bijgehouden. Dit gebeurt met behulp van draagbare sensors, aangepaste software en AI en hiermee worden de belangrijkste verbeterpunten geïdentificeerd. Deze aanpak, die innovatief is binnen de e-sport, weerspiegelt die van sportorganisaties van wereldklasse, van voetbal en wielrennen tot gymnastiek en atletiek.

image

In het kader van de samenwerking zullen x-kom AGO-spelers bij al hun trainingen en toernooien gebruikmaken van Razer-randapparatuur. Er zijn al diverse sets met producten naar de spelers gestuurd, zodat ze zelf kunnen kiezen welke randapparatuur het beste bij hun behoeften past. Zo krijgt iedere speler de beschikking over een op maat gemaakt assortiment aan e-sport-apparatuur van Razer.

“Bij Razer is innovatie een van onze basiswaarden en een mentaliteit die we gemeen hebben met x-kom AGO”, aldus Yann Salsedo, Head of Esports (EMEA) bij Razer. “We zijn trots en enthousiast om samen te werken met een team dat creatieve manieren vindt om het volgende hoofdstuk te schrijven. Deze samenwerking stelt ons in staat om onze collectieve kennis te bundelen en Poolse e-sport naar een hoger niveau te tillen.”

Hoogwaardig e-sport-materiaal ontwikkelen
Met de samenwerking voegt x-kom AGO zich bij een illuster rijtje e-sport-teams van Team Razer. Hieronder bevinden zich onder andere de ESL One: New York 2019-kampioenen van Evil Geniuses en het Duitse e-sport-team Mousesports.

Naast het leveren van randapparatuur aan teams en spelers, is Team Razer betrokken bij de ontwikkeling van nieuwe Razer-producten. Dit gebeurt door samen te werken met spelers op het gebied van productontwerp, -functies en -testen. Deze informatie wordt teruggekoppeld naar de Research & Development-teams en draagt bij aan de ontwikkeling van de hoogwaardige randapparatuur waar het bedrijf bekend om staat.

“Ik ben blij dat x-kom AGO een Razer-ambassadeur is geworden in de regio”, zegt Jakub Szumielewicz, president van x-kom AGO. “De persoonlijke benadering van Razers medewerkers en hun begrip voor onze filosofie van systematische ontwikkeling van competenties hebben ons onmiskenbaar overtuigd om een samenwerking aan te gaan met deze specifieke partner.”

Meer informatie over Team Razer is hier beschikbaar.

Meer informatie over x-kom AGO is hier beschikbaar.

Afbeeldingen kunnen hier worden gedownload.

Over Razer
Razer is ‘s werelds toonaangevende lifestylemerk voor gamers.

De driekoppige slang van Razer is één van de meest herkenbare logo’s binnen de gaming en e-sport-community, met fans in elk werelddeel. Het bedrijf heeft het grootste op gamers gericht ecosysteem van hardware, software en services ontworpen en gebouwd.

Razers prijswinnende hardware bevat krachtige gaming-randapparatuur en Blade gaming-laptops.

Het softwareplatform van Razer, met meer dan 70 miljoen gebruikers, omvat Razer Synapse (een Internet of Things-platform), Razer Chroma (een eigen RGB-lichttechnologiesysteem) en Razer Cortex (voor het optimaliseren en lanceren van games).

Tot de services behoren Razer Gold, een van ‘s werelds grootste virtuele betalingssystemen voor gamers, en Razer Fintech, een van de grootste online-naar-offline digitale betaalnetwerken van Zuidoost-Azië.

Razer is opgericht in 2005 en heeft twee hoofdkantoren in Irvine en Singapore. Het bedrijf heeft in totaal achttien kantoren en wordt erkend als het leidende merk voor gamers in de VS, Europa en China. Razer is genoteerd aan de Hong Kong Stock Exchange (Stock Code: 1337).

Over x-kom AGO
De organisatie werd opgericht in november 2016 en onderging drie jaar later een rebranding met x-kom. Via een selectiesproces in samenwerking met experts hebben de Hawks in datzelfde jaar hun Counter Strike: Global Offensive-team geherstructureerd om terug te keren naar de top van de ranglijst. De organisatie heeft ook een Fortnite-team en een StarCraft 2-speler, die Polen zullen vertegenwoordigen bij IEM Katowice.
Laatste van Razer Europe

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Shippeo

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.LVTPR.nlwww.marcommit.nl