www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: LVTPR

Veeam stelt Gil Vega aan als Chief Information Security Officer

Nieuwe rol zal zich bezighouden met interne security- en compliance-processen in een toenemende complexe clouddatamanagement-markt

Utrecht, 21 februari 2020 Veeam® Software, leider in back-upoplossingen voor Cloud Data Management™, stelt Gil Vega aan als Chief Information Security Officer (CISO). Vega was eerder Managing Director en CISO van CME Group, Inc. en Associate Chief Information Officer en CISO van het U.S. Department of Energy en de U.S. Immigration & Customs Enforcement in Washington D.C. Bij Veeam zal hij verantwoordelijk zijn voor het opzetten en uitvoeren van Veeams visie en strategie voor de bescherming van data, informatie en oplossingen. Ook speelt hij een belangrijke rol in het ontwikkelen van strategieën om klanten te helpen hun bedrijfskritische data op alle platforms te beschermen en compliance met wet- en regelgeving te garanderen. Vega heeft meerdere managementrollen vervuld binnen het U.S. Department of Defense en de inlichtingendiensten. Bij Veeam rapporteert hij aan Bill Largent, Chief Executive Officer (CEO) van Veeam, en maakt hij deel uit van het executive managementteam.

image

“Data is het belangrijkste bezit van elk bedrijf, maar de bescherming van data tegen bedreigingen – zowel extern als intern – wordt steeds complexer”, aldus Bill Largent, CEO van Veeam. “Cybersecurity is een van de grootste zorgen voor bedrijfsmanagement. Daarom wenden ze zich tot Veeam om te garanderen dat hun data altijd goed beheerd en beschermd is, ongeacht de locatie ervan. Om ervoor te zorgen dat we op dit gebied voorop blijven lopen en om ons aanbod binnen alle sectoren uit te breiden, ben ik verheugd dat Gil zich bij ons managementteam voegt. Zijn ervaring is ongeëvenaard en ik weet zeker dat we onder zijn leiderschap onze datasecurity-, governance- en compliance-strategie en -processen naar een hoger niveau kunnen tillen om koploper te blijven in de sector.”

Met meer dan 22 jaar aan ervaring is Vega een doorgewinterde securityexpert. Voordat hij bij Veeam in dienst trad, was hij als Managing Director en CISO verantwoordelijk voor de wereldwijde cybersecurity, technologierisico’s en compliance bij CME Group, Inc. in Chicago. CME Group is het bedrijf achter ’s werelds grootste derivatenbeurs en handelt op jaarlijkse basis in drie miljard contracten met een totale waarde van circa één biljard dollar. Voorafgaand aan zijn carrière in de financiële dienstverlening was Vega lid van de U.S. Federal Government’s Senior Executive Service.

Gil Vega, Chief Information Security Officer van Veeam: “Ik ben verheugd om me bij Veeam te voegen. Niet alleen omdat het bedrijf toonaangevend is op het gebied van Cloud Data Management, maar ook omdat ik ervan overtuigd ben dat Veeam de sector blijft transformeren. Het DNA van Veeam focust zich op het bieden van de ultieme klantervaring en het garanderen dat data altijd beschermd is, ongeacht de locatie ervan. De visie en strategie van Veeam is ongeëvenaard en het bedrijf beschikt over een zeer solide roadmap voor 2020 en de jaren  daarna. Ik kijk ernaar uit om de interne datasecurity-, governance- en compliance-strategie en -processen van Veeam naar een hoger niveau te tillen.”

Vega beschikt over bachelor- en masterdiploma’s in Information Systems & Information Assurance, is afgestudeerd aan het Federal Executive Institute in Charlottesville, Virginia (VS), en trotse veteraan van het Amerikaanse leger. Hier maakte hij onder andere deel uit van de operaties Just Cause, Desert Shield en Desert Storm.

Ga voor meer informatie naar www.veeam.com.

####

Over Veeam Software
Veeam is de wereldwijde leider in back-upoplossingen die Cloud Data Management leveren. Het Veeam Availability Platform is de meest complete back-upoplossing die klanten helpt succes te behalen in de vijf fases van Cloud Data Management. Met meer dan 365.000 klanten wereldwijd, waaronder 81 procent van de Fortune 500-bedrijven en 66 procent van de Global 2000-organisaties, scoort Veeam een gemiddelde klanttevredenheid die 3,5 keer hoger is dan het gemiddelde in de sector. Het wereldwijde Veeam-ecosysteem omvat meer dan 70.000 channelpartners, Cisco, HPE, Lenovo en NetApp als exclusieve resellers, en meer dan 24.500 cloud- en serviceproviders. Het hoofdkwartier is gevestigd in Baar, Zwitserland. Veeam heeft vestigingen in meer dan dertig landen. Voor meer informatie: www.veeam.com. Of volg Veeam op Twitter: @veeam_benelux.
Laatste van Veeam Software

Logo LVTPR
Veeam Software contact

Logo Veeam Software

info@veeam.com
  www.veeam.com
Veeam Software sociaal

Veeam Software tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4