ContentbureauContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2499 volgers blijven op de hoogte!
PR: ItsaRep

‘Applicatie-economie’ stuwt bedrijven naar tweede fase van digitale transformatie

Meer dan 90 procent van de bedrijven in EMEA zijn met specifieke uitvoeringsplannen bezig om digitale transformatie naar een volgend niveau te brengen. Een sterke ‘applicatie-economie’ is hier de stuwende kracht achter. Dat blijkt uit de zesde editie van het jaarlijkse State Of Application Services onderzoek van F5 Networks.

Digitale transformatie is volgens Lori MacVittie, Principal Technical Evangelist bij F5 Networks, een unieke gelegenheid om bedrijfsvoering te veranderen, waarbij de groei van applicatie-portfolio’s en de nieuwe manier waarop deze toepassingen worden ontwikkeld, verspreid en gebruikt centraal staat. EMEA loopt hierin voorop, gevolgd door de VS en daarna Azië.

De belangrijkste drijfveer voor deze overstap is om sneller nieuwe producten of diensten te kunnen introduceren (aldus 61 procent van de respondenten). Daarna volgen beter aanpassingsvermogen (40 procent) en concurrentiekracht (33 procent). Digitale transformatie vertaalt zich in de meeste gevallen in IT-optimalisatie (64 procent) en procesoptimalisatie (55 procent). Deze uitkomsten lopen gelijk op met de resultaten van vorig jaar. Overige gewenste uitkomsten zijn hogere productiviteit van medewerkers (47 procent), concurrentievoordeel (45 procent) en in nieuwe markten kunnen stappen (43 procent).

De tweede fase van digitale transformatie
Het State Of Application Services rapport stelt dat steeds meer bedrijven zich klaarmaken voor de tweede fase van digitale transformatie, gekenmerkt door een verdere groei van applicaties en een uitbreiding van automatisering. Lori MacVittie: “Applicaties zijn de motor van de wereldwijde economie. Alle bedrijven in elke industrie worden meer en meer applicatiegericht om sneller te werken en betere gebruikservaring te leveren.” Twee derde van de respondenten gaven aan dat hun bedrijfsvoering afhangt van applicaties. Volgens 32 procent geven apps een strategisch concurrentievoordeel op.

Het onderzoek wijst verder uit dat 57 procent van de respondenten met name kijken naar mogelijkheden voor automatisering en orchestratie, terwijl net iets meer dan helft (51 procent) nieuwe applicatie-architecturen invoert zoals containerisatie en microservices. Zo’n 38 procent heeft dankzij digitale transformatie een nieuwe manier van applicatie-ontwikkeling omarmt en een derde geeft aan meer apps naar de cloud te brengen.

MacVittie: “Organisaties zoeken naar manieren om digitale services te combineren die voorheen gescheiden waren, waardoor er nieuwe ecosystemen ontstaan om meerwaarde te leveren.” Dit is terug te zien in onder andere het aantal API-calls dat volgens 29 procent van de organisaties gegroeid is tot een miljoen per maand.

Om de transformatie-ambities te optimaliseren, adviseert het rapport om als eerste te focussen op applicatieservices en deze in te zetten voor het beveiligen, schalen en digitaliseren van IT- en bedrijfsprocessen. Hierin spelen automatisering en orchestratie een cruciale rol. In de tweede fase worden applicatieservices ingezet om zichtbaarheid te vergroten en meer controle te krijgen over het doorvoeren van beleidsregels. De derde fase kenmerkt zich door cloud-analysetools ten behoeve van vergaande operationele en bedrijfsinzichten.

Over F5
F5 (NASDAQ: FFIV) geeft ‘s werelds grootste bedrijven, service providers, overheden en consumentenmerken de gelegenheid om elke app, waar dan ook, veilig aan te bieden aan de gebruikers. F5 levert cloud en security applicatieservices die organisaties in staat stelt een infrastructuur te kiezen die het beste bij hen past, zonder concessies te doen op snelheid en controle. Meer informatie op f5.com. Volg @f5networks op Twitter of bekijk de LinkedIn en Facebook pagina’s voor de laatste ontwikkelingen.

F5, NGINX, Aspen Mesh, Silverline and BIG-IP is a trademark or service mark of F5 Networks, Inc., in the U.S. and other countries. All other product and company names herein may be trademarks of their respective owners.

This press release may contain forward looking statements relating to future events or future financial performance that involve risks and uncertainties. Such statements can be identified by terminology such as "may," "will," "should," "expects," "plans," "anticipates," "believes," "estimates," "predicts," "potential," or "continue," or the negative of such terms or comparable terms. These statements are only predictions and actual results could differ materially from those anticipated in these statements based upon a number of factors including those identified in the company's filings with the SEC.
Laatste van F5

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Shippeo

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl