www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
PR: AxiCom

Nieuwe LANCOM Enterprise SD-WAN-gateway om maximaal drieduizend externe locaties te verbinden

ISG-8000 Multi-Gigabit-Gateway met next-generation SD-WAN

Aken – De Duitse netwerkleverancier LANCOM Systems breidt zijn VPN-gateway-portfolio uit met de LANCOM ISG-8000. De "Integrated Services Gateway" is een veilige, schaalbare oplossing voor grote en zeer grote multi-service IP-netwerken. Hij kan tot drieduizend vestigingen via een zeer veilig IPSec-VPN verbinden. In combinatie met de LANCOM Management Cloud vormt de ISG-8000 een krachtige SD-WAN-gateway voor ondernemingen.

De ISG-8000 is het nieuwe vlaggenschip van LANCOMs Enterprise VPN- & SD-WAN-portfolio. De nieuwe high-end gateway past moderne encryptie- en redundantieconcepten toe en maakt gebruik van High Scalability VPN (HSVPN), de laatste stand qua SD-WAN-technologie. De ISG-8000 ondersteunt als basis 250 VPN-verbindingen. Extra opties maken het mogelijk om drieduizend VPN-verbindingen tot stand te brengen.

Als belangrijkste onderdeel van het netwerk maakt de Integrated Services Gateway met zijn acht Gigabit Ethernet-poorten en twee USB-poorten diverse toepassingen mogelijk. De twee SFP+-poorten met elk 10 Gigabit verhogen de capaciteit van de gegevensoverdracht naar servers, netwerkopslag of switches. Twee redundante voedingsbronnen zorgen voor maximale beschikbaarheid en het display in het frontpaneel toont continu diverse apparaat-informatie zoals temperatuur, CPU-gebruik en actieve VPN-tunnels.

Krachtige SD-WAN voor eenvoudiger beheer van zakelijke IT-infrastructuren
In combinatie met de LANCOM Management Cloud vormt de LANCOM ISG-8000 de basis voor krachtige SD-WAN-infrastructuren. Voordelen hiervan zijn bijvoorbeeld de sterk geautomatiseerde configuratie van het gehele netwerk en de automatische uitrol van apparaat-configuraties naar alle locaties. Op die manier kunnen flexibele netwerkinfrastructuren economisch worden ingericht en 24 uur per dag, 7 dagen per week centraal worden gemonitord. Hiermee kunnen bedrijven tot 80 procent tijdwinst behalen bij de installatie en het beheer van een complexe zakelijke WAN. Ook kunnen zij aanzienlijke kostenbesparingen realiseren door kostbare MPLS-lijnen te vervangen of deze aan te vullen.

In veeleisende netwerken met veel diensten en hoge datavolumes zorgt de next-generation SD-WAN-technologie High Scalability VPN voor maximale schaalbaarheid en efficiëntie van de VPN-architectuur. Waar vroeger voor elke toepassing een VPN-tunnel nodig was, bundelt HSVPN een willekeurig aantal netwerken in één enkele tunnel en stuurt het de verzamelde gegevens - nog steeds veilig en strikt gescheiden van elkaar - naar de locaties. Door het aanzienlijk lagere aantal VPN-eindpunten wordt de hersteltijd bij storingen tot een minimum beperkt.

Security Made in Germany
De ISG-8000 maakt deel uit van het in Duitsland ontwikkelde en geproduceerde LANCOM portfolio voor bijzonder veilige VPN-netwerken. De LANCOM Management Cloud wordt ook gehost vanuit Duitse datacenters. Als drager van het stempel "IT Security made in Germany" belooft LANCOM dat zijn producten vrij zijn van verborgen toegangspunten (achterdeurtjes). Dit maakt netwerkoplossingen van LANCOM ideaal voor scenario’s met hoge eisen aan IT-beveiliging en gegevensbescherming. Daarnaast zijn klanten op deze manier verzekerd van overeenstemming met de AGV.

De LANCOM ISG-8000 is direct beschikbaar voor een prijs van 9.990 Euro, exclusief BTW. Elke 250 extra VPN-tunnels kosten 1.490 euro, exclusief BTW.

Over LANCOM Systems:
LANCOM Systems GmbH is een leidende Europese fabrikant van netwerk- en security-oplossingen voor het bedrijfsleven en de publieke sector. Het portfolio bevat hardware (WAN, LAN, WLAN, Firewalls), virtuele netwerkcomponenten en cloud-gebaseerd software-defined networking (SDN). De ontwikkeling en productie van software en hardware vinden voornamelijk plaats in Duitsland, evenals de hosting van het netwerkbeheer. LANCOM besteedt veel aandacht aan betrouwbaarheid en veiligheid. Het bedrijf garandeert dat zijn producten vrij zijn van ‘achterdeuren’ en is lid van “IT Security Made in Germany”, een initiatief van het Duitse Ministerie van Economische Zaken.

LANCOM werd opgericht in 2002 en heeft zijn hoofdkantoor in Würselen bij Aken. Klanten zijn onder meer mkb, overheidsinstellingen, instituties en grote bedrijven uit de hele wereld. Sinds de zomer van 2018 is het bedrijf een zelfstandige dochteronderneming binnen de in München gevestigde technologiegroep Rohde & Schwarz.
Laatste van LANCOM Systems
LANCOM R&S Unified Firewalls bieden miljoenen IoT-apparaten bescherming tegen Ripple20

Levelfour is de nieuwe MSP-partner van LANCOM Systems

LANCOM LW-600: nieuw Wi-Fi 6 access point met rookmelder-design
LANCOM Systems contact

Logo LANCOM Systems

+49 (0) 2405 49936-243
  pers@lancom.eu
  www.lancom.eu
LANCOM Systems sociaal

LANCOM Systems tweets

Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Intel
Logo Solipsis b.v.
Logo SAP Concur
Logo Conclusion Zuyd