www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
Datum: (1 jaar en 77 dagen geleden)
PR: MCS PR

Gezamenlijke oplossing van Cloudian en Veeam voor ransomware-bescherming

Gegarandeerd herstel na een aanval dankzij on-premise S3 Object Lock en data die niet gewijzigd kan worden.

Amsterdam, 19 februari 2020 - Cloudian kondigt vandaag een nieuwe oplossing aan op basis van zijn HyperStore objectopslag en de nieuwe Veeam Availability Suite v10 die ransomware-bescherming biedt binnen een end-to-end, on-premise back-up architectuur. De Cloudian-Veeam-oplossing ondersteunt S3 Object Lock, waardoor klanten back-ups van gegevens kunnen maken die niet te veranderen zijn en dus ook niet door hackers versleuteld of gewist kunnen worden. De onmogelijkheid om data te wijzigen – gevalideerd met een certificeringstest van de Amerikaanse overheid - garandeert de beschikbaarheid van een niet-geïnfecteerde datakopie voor betrouwbare recovery na een ransomware-aanval.

Groeiende ransomware-dreiging
Volgens de FBI is ransomware de snelst groeiende malware-dreiging, met gemiddeld 4.000 ransomware-incidenten per dag. Dit cijfer is sinds 2015 met 300% gestegen en verklaart mede waarom het World Economic Forum cyberaanvallen als een van de top vijf van wereldwijde risico's heeft geïdentificeerd. Helaas schieten de gebruikelijke methoden om ransomware te voorkomen, zoals het opleiden van medewerkers om niet het slachtoffer te worden van phishing, of het installeren van anti-malware software, vaak tekort.

Oplossing voor Cloudian-Veeam Object Lock
Omdat zowel Cloudian als Veeam nu S3 Object Lock ondersteunen, stelt de nieuwe geïntegreerde oplossing klanten in staat back-ups te beschermen tegen ransomware-versleuteling. Hierdoor kunnen zij een schone back-up gebruiken voor herstel na een aanval. Daarnaast biedt de oplossing nog andere voordelen op het gebied van gegevensbescherming, waaronder:
  • Geavanceerde beveiligingsfuncties zoals een veilige shell, geïntegreerde firewall, RBAC/IAM-toegangscontroles, AES-256-serverencryptie voor gegevens in rust en SSL voor gegevens in transit, evenals HyperStore's certificering conform beveiligingseisen van het Amerikaanse Ministerie van Defensie en SEC Rule 17a-4(f).
  • Snelle recovery - veel sneller dan openbare cloudservices - omdat back-up kopieën ter plaatse worden opgeslagen, op diskgebaseerde object storage.
  • Modulaire en onbegrensde schaalbaarheid, waardoor bedrijven zonder onderbreking klein kunnen beginnen en gaandeweg kunnen uitbreiden.
  • Wereldwijde distributie voor het eenvoudig beheren van opslag in meerdere datacenters en hybride cloudomgevingen, allemaal vanaf één scherm.
  • Public cloud-replicatie voor disaster recovery.
  • Kostenbesparingen tot 70% vergeleken met het traditionele aanbod op basis van disk en tape.
De Cloudian-Veeam-oplossing kan ook dienen als platform voor ransomware ‘protection-as-a-service’ en kan, in het geval van VMware Cloud Providers, centraal management bieden via VMware vCloud Director.

"Deze nieuwe Cloudian-Veeam-oplossing laat zien dat we continu samenwerken met andere partijen om klanten te helpen hun digitale bedrijfsmiddelen te beschermen tegen dreigingen", zegt Danny Allan, chief technology officer en senior vice president, productstrategie bij Veeam. "Het voorkomen van een ransomware-aanval is steeds moeilijker, dus richten we ons op snel en gemakkelijk herstel na een dergelijke aanval. Dat is de gemoedsrust die we onze gebruikers bieden met on-premise S3 Object Lock in de nieuwe Veeam Availability Suite v10."

Meer informatie over hoe Cloudian en Veeam bedrijven helpen hun gegevens te beschermen:
Over Cloudian
Cloudian is de meest gebruikte onafhankelijke leverancier van object storage-systemen, met geavanceerde S3-compatibiliteit en een uitgebreid partnerecosysteem. Het vlaggenschip van Cloudian, HyerpStore, biedt onbegrensde schaalbaarheid en cloud-achtige technologie, flexibiliteit en rendabiliteit in het datacenter. Met de wereldwijde data fabric-architectuur van Cloudian kunnen enterprises object- en bestandsdata opslag, terugvinden en beschermen op meerdere sites, zowel on premises als in public clouds, met één platform. Voor meer informatie: www.cloudian.com.

Contactpersoon voor de pers
Will McCurdy, Red Lorry Yellow Lorry
cloudian@rlyl.com

VMware, vCloud, vCloud Director, en VMware Cloud Provider zijn geregistreerde handelsmerken of handelsmerken van VMware, Inc. of zijn dochtermaatschappijen in de Verenigde Staten en andere jurisdicties.
Laatste van Cloudian B.V.
Eerste Online Community Summit van Nederland start 17 mei

Red Hat wil het eerste gecertificeerde Linux-platform voor wegvoertuigen leveren

Thales en Senetas lanceren quantum bestendige netwerk encryptie-oplossing

Techone neemt De Krachtcentrale uit Arnhem over

Bynder's 2021 State of Branding Report: marketeers ontvankelijker voor automatisering binnen branding

Banking Circle verwerkt zes procent van Europese B2C e-commercebetalingen

Zenda Support biedt sourcingdienst voor vast bedrag per maand

Vertiv lanceert volgende generatie UPS-systeem voor kritische toepassingen

myBrand biedt organisaties 360 graden klantbeeld met SAP Marketing Cloud

Warbout Distributie stelt Jakko Tol aan als commercieel directeur

Sophos introduceert enige XDR-oplossing in de sector die Native Endpoint, Server, Firewall en E-mailsecurity synchroniseert

Tanium introduceert certificeringsprogramma voor klanten en partners

Extra waakzaamheid geboden voor thuiswerkers tijdens World Password Day 2021

Worldcom Confidence Index februari 2021: de publieke en energiesector zien grootste stijging in vertrouwen van CEO’s en CMO’s

Dell Technologies APEX verandert de manier waarop we technologie gebruiken

Dell Technologies verhoogt waarde van data aan de edge

VONQ introduceert Labor Market Insights-platform om HR-teams en recruiters te ondersteunen tijdens de aanhoudende pandemie

Robuuste mobiele apparatuur maakt overgang naar industrie 4.0 mogelijk

ThoughtSpot Everywhere maakt als low-code platform interactieve data-apps mogelijk met search en AI-gestuurde analytics

ThoughtSpot neemt Diyotta over en breidt ecosysteem uit voor Modern Analytics Cloud
Verstreken tijd: 1 jaar en 77 dagen

Logo MCS PR
Cloudian B.V. contact

Logo Cloudian B.V.

cloudian.com
Cloudian B.V. sociaal

Cloudian B.V. tweets

Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis