www.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
Datum: (1 jaar en 7 dagen geleden)
PR: MCS PR

Gezamenlijke oplossing van Cloudian en Veeam voor ransomware-bescherming

Gegarandeerd herstel na een aanval dankzij on-premise S3 Object Lock en data die niet gewijzigd kan worden.

Amsterdam, 19 februari 2020 - Cloudian kondigt vandaag een nieuwe oplossing aan op basis van zijn HyperStore objectopslag en de nieuwe Veeam Availability Suite v10 die ransomware-bescherming biedt binnen een end-to-end, on-premise back-up architectuur. De Cloudian-Veeam-oplossing ondersteunt S3 Object Lock, waardoor klanten back-ups van gegevens kunnen maken die niet te veranderen zijn en dus ook niet door hackers versleuteld of gewist kunnen worden. De onmogelijkheid om data te wijzigen – gevalideerd met een certificeringstest van de Amerikaanse overheid - garandeert de beschikbaarheid van een niet-geïnfecteerde datakopie voor betrouwbare recovery na een ransomware-aanval.

Groeiende ransomware-dreiging
Volgens de FBI is ransomware de snelst groeiende malware-dreiging, met gemiddeld 4.000 ransomware-incidenten per dag. Dit cijfer is sinds 2015 met 300% gestegen en verklaart mede waarom het World Economic Forum cyberaanvallen als een van de top vijf van wereldwijde risico's heeft geïdentificeerd. Helaas schieten de gebruikelijke methoden om ransomware te voorkomen, zoals het opleiden van medewerkers om niet het slachtoffer te worden van phishing, of het installeren van anti-malware software, vaak tekort.

Oplossing voor Cloudian-Veeam Object Lock
Omdat zowel Cloudian als Veeam nu S3 Object Lock ondersteunen, stelt de nieuwe geïntegreerde oplossing klanten in staat back-ups te beschermen tegen ransomware-versleuteling. Hierdoor kunnen zij een schone back-up gebruiken voor herstel na een aanval. Daarnaast biedt de oplossing nog andere voordelen op het gebied van gegevensbescherming, waaronder:
  • Geavanceerde beveiligingsfuncties zoals een veilige shell, geïntegreerde firewall, RBAC/IAM-toegangscontroles, AES-256-serverencryptie voor gegevens in rust en SSL voor gegevens in transit, evenals HyperStore's certificering conform beveiligingseisen van het Amerikaanse Ministerie van Defensie en SEC Rule 17a-4(f).
  • Snelle recovery - veel sneller dan openbare cloudservices - omdat back-up kopieën ter plaatse worden opgeslagen, op diskgebaseerde object storage.
  • Modulaire en onbegrensde schaalbaarheid, waardoor bedrijven zonder onderbreking klein kunnen beginnen en gaandeweg kunnen uitbreiden.
  • Wereldwijde distributie voor het eenvoudig beheren van opslag in meerdere datacenters en hybride cloudomgevingen, allemaal vanaf één scherm.
  • Public cloud-replicatie voor disaster recovery.
  • Kostenbesparingen tot 70% vergeleken met het traditionele aanbod op basis van disk en tape.
De Cloudian-Veeam-oplossing kan ook dienen als platform voor ransomware ‘protection-as-a-service’ en kan, in het geval van VMware Cloud Providers, centraal management bieden via VMware vCloud Director.

"Deze nieuwe Cloudian-Veeam-oplossing laat zien dat we continu samenwerken met andere partijen om klanten te helpen hun digitale bedrijfsmiddelen te beschermen tegen dreigingen", zegt Danny Allan, chief technology officer en senior vice president, productstrategie bij Veeam. "Het voorkomen van een ransomware-aanval is steeds moeilijker, dus richten we ons op snel en gemakkelijk herstel na een dergelijke aanval. Dat is de gemoedsrust die we onze gebruikers bieden met on-premise S3 Object Lock in de nieuwe Veeam Availability Suite v10."

Meer informatie over hoe Cloudian en Veeam bedrijven helpen hun gegevens te beschermen:
Over Cloudian
Cloudian is de meest gebruikte onafhankelijke leverancier van object storage-systemen, met geavanceerde S3-compatibiliteit en een uitgebreid partnerecosysteem. Het vlaggenschip van Cloudian, HyerpStore, biedt onbegrensde schaalbaarheid en cloud-achtige technologie, flexibiliteit en rendabiliteit in het datacenter. Met de wereldwijde data fabric-architectuur van Cloudian kunnen enterprises object- en bestandsdata opslag, terugvinden en beschermen op meerdere sites, zowel on premises als in public clouds, met één platform. Voor meer informatie: www.cloudian.com.

Contactpersoon voor de pers
Will McCurdy, Red Lorry Yellow Lorry
cloudian@rlyl.com

VMware, vCloud, vCloud Director, en VMware Cloud Provider zijn geregistreerde handelsmerken of handelsmerken van VMware, Inc. of zijn dochtermaatschappijen in de Verenigde Staten en andere jurisdicties.
Laatste van Cloudian B.V.
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data
Dutch IT-channel Awards Virtuele show 25 maart 2021

Northwave en q.beyond gaan strategische samenwerking aan in Duitsland

Siemens, IBM en Red Hat lanceren hybrid cloud-initiatief om sneller waarde te halen uit industriële IoT-data

Het belang van OTP en 2FA (ook voor thuiswerkers)

Pega komt met verbeteringen voor low-code ontwikkeling van mobiele apps

BOYS WITH BRAINS BREIDT UIT IN BENELUX

Deze bedrijven maken succesvol gebruik van digitaal machtigen

Shoppen en inloggen zonder wachtwoord? Met iDIN kan het.

KONE versterkt zijn partnerschap met Orange Business Services en migreert zijn contact center infrastructuur naar de cloud

BlackBerry 2021 Threat Report onthult massale COVID-19-uitbuiting

Veeam brengt V11 uit, met meer dan 200 verbeteringen, dat ransomware en dataverlies elimineert en tegelijkertijd één platform biedt voor moderne databescherming

Post-corona: Studenten willen mix van online en live colleges, docenten moeten werken aan hun digitale skills

Gemeente Amsterdam verlengt elektronische facturatie overeenkomst met TIE Kinetix
Verstreken tijd: 1 jaar en 7 dagen

Logo MCS PR
Cloudian B.V. contact

Logo Cloudian B.V.

cloudian.com
Cloudian B.V. sociaal

Cloudian B.V. tweets

Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys