www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.nlContentbureau
2499 volgers blijven op de hoogte!

Orange Business Services selecteert Ekinops en Dell Technologies voor uCPE-platforms

De samenwerking versnelt de Network Edge-transformatie

Parijs, 19 februari 2020 – Orange Business Services heeft Ekinops en Dell Technologies gekozen als partners voor een nieuwe, universele oplossing voor het universal Customer Premises Equipment (uCPE). Het platform speelt een belangrijke rol in netwerktransformatie, waaronder Software-Defined Networking (SDx) en biedt klanten meer zakelijke flexibiliteit en eenvoud in service implementatie. Orange levert vanaf 2020 oplossingen op basis van uCPE aan middelgrote tot grote zakelijke klanten wereldwijd.

De oplossing is een resultaat van co-innovatie tussen Orange en haar strategische partners Ekinops en Dell Technologies, die Enterprise Branch Server IT en Virtualisatie Management combineren. De uCPE maakt gebruik van hardware van Dell TechnologiesOriginal Equipment Manufacturer (OEM) Embedded & Edge Solutions met middleware gebouwd door Ekinops. Het Franse bedrijf is leverancier van geavanceerde oplossingen voor netwerktoegang. Het zal organisaties in staat stellen om hun site-connectiviteit en functionaliteit te versterken met het beheer van Virtual Network Functions (VNF). Ondernemingen kunnen VNF's op afstand installeren op een uCPE die op elke locatie kan worden ingezet. Een enkele uCPE kan meerdere netwerkfuncties uitvoeren, zoals routers, SD-WAN, firewalls en WAN-optimalisatie, waardoor klanten veel sneller nieuwe sites en services kunnen inrichten. Het Ekinops VNF-certificeringsprogramma heeft momenteel meer dan dertig VNF's van derden gecertificeerd.

Ondersteunende push richting Edge computing
De oplossing zal bedrijven ook helpen om naar Edge computing over te gaan, waarbij use cases zoals video, AI of IoT lokaal op de uCPE worden uitgevoerd. Het uitvoeren van gegevensverwerking op de Edge zal hen helpen de prestaties van applicaties te verbeteren en privacygegevens te verzekeren. "Onze internationale zakelijke klanten hebben meer flexibiliteit nodig op het gebied van connectiviteitsoplossingen en infrastructuuroptimalisatie. Deze uCPE oplossing, ontwikkeld in samenwerking met Ekinops en Dell Technologies, geeft ondernemingen meer keuze wat betreft implementatie en versterkt onze op ecosystemen gebaseerde aanpak. Wij zijn van mening dat flexibele oplossingen zoals deze essentieel zijn voor klanten die een toenemend aantal diensten willen uitvoeren in de Edge", zegt Anne-Marie Thiollet, Vice President, Connectivity Business Unit bij Orange Business Services. "De combinatie van onze middleware en VNF's met de krachtige uCPE’s en de internationale aanwezigheid van Dell zal zorgen voor de best mogelijke kwaliteit, prestaties en ondersteuning voor zakelijke klanten van Orange. We zijn toegewijd om service providers te helpen bij het gebruik van software-defined networking en onze groeiende lijn van softwareproducten heeft bewezen op het scherpst van de snede te staan, zoals deze aankondiging bevestigt," zegt Didier Brédy, CEO van Ekinops. "Ons uCPE-assortiment biedt een ideale oplossing voor serviceproviders om het aansluiten van filialen op het WAN te moderniseren, de complexiteit te verminderen en de impact op het bedrijf te bevorderen”, zegt Sanjay Tyagi, Vice President en General Manager, EMEA OEM Embedded & Edge-oplossingen bij Dell Technologies.

Over Orange Business Services
Orange Business Services, het Orange-onderdeel dat zich wijdt aan B2B-diensten, bedient bedrijven wereldwijd. Als netwerkoperator en integrator van digital services heeft Orange Business Services expertise in huis op het gebied van IoT, Cloud, data, AI-applicatieontwikkeling en cybersecurity. Met deze kennis ondersteunt en beschermt Orange Business Services bedrijven tijdens elke fase van hun datalevenscyclus, van verzameling, transport, opslag en verwerking van data tot het analyseren en delen ervan.

Orange Business Services stelt haar klanten centraal binnen een open, collaboratief ecosysteem. Dit systeem omvat 25.000 werknemers, de expertise en technologie- en zakenpartners van de Orange Group en een selecte groep startups. Orange Business Services telt meer dan drieduizend bekende internationale bedrijven als klant, en meer dan twee miljoen professionals, bedrijven en lokale gemeenschappen in Frankrijk. Lees meer op https://www.orange-business.com of volg ons op LinkedIn en Twitter en via onze blogs.

Orange is een van ‘s werelds meest vooraanstaande telecommunicatiebedrijven met een jaarlijkse sales van 41 miljard euro in 2018, en 264 miljoen klanten wereldwijd op 31 december 2018. Orange is beursgenoteerd bij NYSE Euronext Parijs (ORA) en op de New York Stock Exchange (ORAN).

Noot voor de redactie, niet ter publicatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Jop Knipping, via jop@mediatic.eu of 06 44478462.
Laatste van Orange SA
Orange zet in op het waarborgen van de continuïteit van de dienstverlening voor alle klanten, in Frankrijk en in de rest van de wereld

Christophe Dujardin benoemd tot Chief Consumer Officer bij Orange Belgium

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Visma | Raet

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.EVENTIVE.nl