www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.LVTPR.com
2499 volgers blijven op de hoogte!
PR: Wisse Kommunikatie

Panasonic Toughbook-tablets optimaliseren Zwitsers openbaar vervoer

Buschauffeurs zijn niet enkel verantwoordelijk voor het veilig vervoeren van passagiers, ze bedienen klanten ook als ze een ticket willen kopen. Dat gaat echter niet altijd even efficiënt. Baselland Transport AG (BLT) uit Zwitserland heeft hiervoor de oplossing. Het bedrijf heeft een nieuwe, betrouwbare, snelle en kostenefficiënte ticketing-oplossing die permanent in de bus is geïnstalleerd. Bovendien koos het transportbedrijf voor Panasonic Toughbook-tablets om zo de optimale service te garanderen.

Robuust ticketsysteem voor dagelijks gebruik
BLT Baselland Transport AG (BLT) is een Zwitsers regionaal openbaarvervoerbedrijf dat over 63 bussen, 101 trams en 17 treinen beschikt. Ongeveer 11,1 miljoen reizigers maakten in 2018 gebruik van de vervoersdiensten van BLT. Een robuust en efficiënt ticketsysteem is dus noodzakelijk om de reis zo vlot mogelijk te laten verlopen. De tickets moeten snel in de bussen worden aangeboden, want vertraging is onacceptabel.

Om de efficiëntie en betrouwbaarheid van het busvervoer te verbeteren, heeft BLT een eigen ticketsysteem ontwikkeld. Het nieuwe ticketingsysteem bestaat uit de 10.1" Toughbook tablets, voertuig-docking, een cassette voor het wisselen van geld en een ticketprinter. In vergelijking met het vorige systeem zijn de externe bedrijfskosten voor de intern ontwikkelde oplossing veel lager en zijn de onderhoudskosten aanzienlijk verminderd.

Laagste uitvalpercentage en amper onderhoudskosten
BLT zocht naar robuuste, duurzame apparaten die nagenoeg onderhoudsvrij zijn. De tablets moesten ook in de bussen kunnen worden geïnstalleerd. Een andere eis was dat de tablet Android als besturingssysteem had, omdat BLT zijn eigen app "Tickets" voor buskaartjes wilde gebruiken. "Wat betreft de hardware zijn er maar weinig oplossingen die aan onze specifieke behoeften voldoen en Panasonic heeft op dit gebied een uitstekende reputatie", aldus Daniel Schultheiss-Polasek, projectmanager System Design bij BLT.

Strenge eisen voor de hardware
Behalve Android was ook een goede GPS-ontvangst belangrijk, omdat de bestaande bushaltes automatisch gelokaliseerd moeten worden voor kaartverkoop. "De GPS-module van Panasonic is zo krachtig dat we de GPS-antennes op het dak van de bus konden verwijderen", legt Schultheiss-Polasek uit. "Dit bespaart geld en vermijdt kosten die zouden ontstaan door de installatie van de antennes."

Meer informatie over Panasonic producten: https://business.panasonic.eu

Bericht voor de redactie

Contact voor de pers
Koen Uijt de Haag
PR Consultant
koen.uijtdehaag@wisse-worldcom.nl

Lisbeth Lashmana
Marketing Manager Benelux
toughbook.benelux@eu.panasonic.com

Over Panasonic System Communications Company Europe (PSCEU)
Het is ons doel om technologie onzichtbaar te laten werken, zodat bedrijven succes kunnen hebben. We zijn van mening dat technologie gewoon moet werken. Dat bedrijven succesvol kunnen zijn als ze zich op hun klanten kunnen concentreren en erop kunnen vertrouwen dat alle technologieën, die hun werkzaamheden ondersteunen, in harmonie werken. Daarom streven wij ernaar producten en oplossingen te ontwikkelen die zo zijn afgestemd op de manier waarop onze klanten werken, dat zij bijna onzichtbaar zijn. Het zijn werkpaarden die op de achtergrond het succes van het bedrijf mogelijk maken.

PSCEU bestaat uit zes divisies:
  • Broadcast & ProAV biedt u de vrijheid uw verhaal te vertellen met hoogwaardige producten en oplossingen die een soepele werking en buitengewoon goede prijs-kwaliteitverhouding garanderen in een assortiment op afstand bedienbare camera's, switchers, studiocamera's en ENG P2HD. De VariCam-modellen uit het assortiment filmcamera's en de EVA1 zijn geschikt voor true 4K en HDR (High Dynamic Range), waardoor ze de ideale oplossing zijn voor de productie van film, televisie, documentaires en live evenementen.
  • Communication Solutions biedt ’s werelds meest toonaangevende telefoonsystemen, SIP-eindapparatuur en professionele "netwerkscanners" die ervoor zorgen dat u zich volledig op de communicatie kan richten in plaats van op de verbinding.
  • Panasonic Mobile Solutions Business Division Europe helpt mobiele professionals productiever te werken met zijn assortiment rugged Toughbook-notebooks, tablets voor bedrijven, handheld-apparaten en elektronische Point-of-Sales (EPOS)-systemen. Als Europese marktleider had Panasonic in 2018 een aandeel in de verkoop van 48% voor rugged en duurzame notebooks en tablets (VDC Research, maart 2019).
  • Industrial Medical Vision vervaardigt toepassingen voor verschillende sectoren, zoals geneeskunde, biowetenschappen, ProAV en de industrie. Het productportfolio bevat volledige en OEM-camerasystemen die het mogelijk maken te zien wat onzichtbaar is.
  • Security Solutions kan dankzij jarenlange ervaring kwalitatief hoogwaardig CCTV-materiaal leveren dat als bewijsmateriaal kan worden gebruikt. De systemen zorgen voor optimale afbeeldingskwaliteit, ongeacht de omgevingsfactoren, dankzij de buitengewoon betrouwbare, geavanceerde technologie van onze camera's en opnamesystemen en zorgen ervoor dat u zich veilig kunt voelen.
  • Visual System Solutions biedt het meest uitgebreide assortiment professionele schermen en projectoren, en biedt professionals in de audiovisuele sector de vrijheid die zij nodig hebben om te creëren. De divisieleidt de Europese markt voor projectoren met een hoge helderheid met een aandeel in de verkoop van 39% (Futuresource >5klm boekjaar 2017, 3e kwartaal, excl. 4K & digitale cinema).
Over Panasonic
Panasonic Corporation is wereldwijd leider in het ontwikkelen van diverse elektronische producten en oplossingen voor klanten op het gebied van consumentenelektronica, wonen, auto's en B2B. Het bedrijf, dat in 2018 100 jaar bestond, heeft zich internationaal uitgebreid tot een conglomeraat met wereldwijd 582 dochterondernemingen en 87 gelieerde ondernemingen, met een totale netto-omzet van 62,5 miljard euro in het boekjaar dat afliep op 31 maart 2019. Panasonic Corporation gebruikt zijn technologieën voor het creëren van nieuwe waarde door middel van innovatie in alle divisies, voor een beter leven en een betere wereld voor zijn klanten. Meer informatie over Panasonic: http://www.panasonic.com/global
Laatste van Panasonic
Panasonic Toughbook Omnia biedt complete mobiele bedrijfssoftware-oplossing

Dicle Elektrik digitaliseert buitendienst met robuuste tablets van Panasonic

1 op 5 maakbedrijven kent financiële consequenties van achterblijvende digitalisering niet
Panasonic contact

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Visma | Raet

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlContentbureau