www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
PR: Marcommit

USoft zet in op low-code groeistrategie met nieuwe investeerder Holland Capital

Hans Canisius is benoemd tot nieuwe CEO

Naarden, 19 februari 2020 – Softwareleverancier en -dienstverlener USoft slaat een nieuwe weg in. Met het aantrekken van Holland Capital als investeringspartner zal het bedrijf naast organische groei een buy-and-build strategie inzetten om haar marktpositie op het gebied van low-code voor bedrijfskritische systemen sterk te ontwikkelen. Hans Canisius (36), voorheen business consultant bij USoft, is per vandaag CEO.

USoft richt zich op low-code softwareontwikkeling gebaseerd op business rules. De focus ligt hierbij op bedrijfskritische back-end omgevingen, gekenmerkt door kennisintensieve en transactionele systemen. Vanuit de visie eerst de fundamenten van een huis te bouwen alvorens daarop verder te ontwikkelen, zorgt USoft ervoor dat de back-end systemen stabiel, goed te onderhouden en schaalbaar zijn. Hierop kunnen vervolgens allerlei (low-code) front-end applicaties gebouwd worden. Of het nu gaat om herbouw of nieuwbouw van kernsystemen, klanten kunnen met het low-code platform zelf aan de slag of het gehele proces aan USoft uitbesteden.

Tweede golf van low-code draait om back-end
Hans Canisius is sinds 2015 business consultant bij USoft en is betrokken geweest bij de ontwikkeling van het low-code platform. In zijn rol als CEO van het bedrijf wordt hij verantwoordelijk voor de verdere groei in Nederland en daarbuiten. Hans Canisius: “Low-code is een perfecte manier om versnelling in automatisering te brengen. De eerste golf van low-code is vooral gericht op apps voor eindgebruikers. Steeds vaker blijkt echter dat er een veelvoud aan complexere automatiseringsvraagstukken achter deze apps zit. Met de tweede golf van low-code, waar wij nu mee bezig zijn, kunnen de voordelen van low-code ook in de complexe en bedrijfskritische onderlaag behaald worden. USoft is de partij waarmee je complexe systemen makkelijk ontwikkelt. In Holland Capital hebben wij de partner gevonden die ons enerzijds kan helpen duidelijke strategische keuzes te maken en anderzijds kan ondersteunen bij het uitrollen van de beoogde buy-and-build strategie. Zo kunnen we onze technologie en dienstverlening verder versterken om onze klanten van begin tot eind te ondersteunen.”

Hubert Verbeek, Managing Partner Holland Capital, voegt daaraan toe: “USoft bestaat al dertig jaar en bevindt zich in een snelgroeiende, gefragmenteerde markt die continu aan verandering onderhevig is. Met haar unieke low-code platform weet zij internationaal van enorme toegevoegde waarde te zijn voor organisaties als rijksoverheid, luchtvaart, onderwijs, financiële instellingen en logistieke dienstverleners. We zien USoft als een veelbelovend platform met enorme groeikansen vanuit de techniek en ondersteunende diensten.”

-----

Noot voor de redactie: bijgaand een foto van Hans Canisius geschikt voor publicatie.

Hans Canisius

Over Holland Capital
Holland Capital heeft in de afgelopen 38 jaar op een verantwoorde en succesvolle wijze in meer dan 140 Nederlandse MKB-ondernemingen geïnvesteerd. Met een heldere investeringsstrategie is zij actief in de aantrekkelijke groeimarkten Healthcare en Technology. Het ervaren en betrokken investeringsteam weet wat ondernemen is. Ze streeft naar een open, duurzame en professionele relatie met de managementteams van de bedrijven waar zij in investeert, met het gezamenlijke doel om groei te realiseren. Holland Capital wordt ondersteund door een breed netwerk aan succesvolle ondernemers in Healthcare en Technology.
Laatste van USoft
USoft zet in op low-code groeistrategie met nieuwe investeerder Holland Capital

USoft en VoiceTrust lanceren BPM software met stemidentificatie

Doorbraak in enterprise architectuur en informatiemanagement

Logo Marcommit
USoft contact

Logo USoft

www.usoft.com
USoft sociaal

USoft tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4