www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
INFLUX PR#Herken zakelijke websitebezoekers

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (2 jaar en 120 dagen geleden)
PR: LVTPR

WiFi-gebruik tijdens Super Bowl LIV voor zevende jaar op rij gestegen

Oplossing voor WiFi-analytics van Extreme Networks laat zien dat digitale betrokkenheid van fans met 26 TB aan verstuurde data voor zevende jaar hoogtepunt bereikt

Amstelveen, 19 februari 2020 – De Amerikaanse Super Bowl, die dit jaar plaatsvond op 2 februari, onderstreept hoe groot de aanwezigheid van technologie vandaag de dag is in sport. Tijdens Super Bowl LIV in het Hard Rock Stadium in Miami werd een recordhoeveelheid van 26,42 terabyte aan data verstuurd. Hoewel de wedstrijd dit jaar in een kleiner stadion werd gehouden, met bijna 10.000 minder aanwezige fans, is dat een stijging van 9,9 procent ten opzichte van de wedstrijd van vorig jaar. Extreme Networks, Inc. (Nasdaq: EXTR), de officiële leverancier van WiFi-oplossingen voor de NFL en Super Bowl LIV, verzorgde de volledige WiFi-infrastructuur voor het event en analyseerde de stijging in betrokkenheid van fans en trends in gebruikersgedrag gedurende de wedstrijd. Instagram bleek de grote drijfveer achter het WiFi-gebruik. Daarnaast verbruikte elke gebruiker gemiddeld 595,6 megabyte aan data – een stijging van 21 procent ten opzichte van Super Bowl LIII.

De National Football League (NFL) gaat aan kop in de digitale sportwereld en investeert volop in stadioninfrastructuur (inclusief 5G- en geavanceerde WiFi-oplossingen) om zijn steeds meer op mobile gerichte, verbonden fans te ondersteunen. Sinds de aankondiging van de samenwerking met de NFL in 2014 heeft Extreme zijn edge-oplossingen, inclusief ExtremeWireless™-accesspoints en/of ExtremeAnalytics™-software, geïmplementeerd in 24 NFL-stadia. Daarmee ondersteunt het 25 teams in het verbeteren van stadion-WiFi en het creëren van een next-generation stadionervaring voor fans. De NFL vroeg Extreme de laatste zeven Super Bowls om data en analytics te leveren. Ook tijdens de Super Bowl van volgend jaar, op 7 februari 2021, zal Extreme de NFL weer ondersteunen.

Super Bowl LIV in cijfers:
  • Verstuurde data: 26,42 TB
    • Voor de kick-off: 11,1 TB
    • Na de kick-off: 15,32 TB
  • Netwerkpieken
    • Piek aantal gebruikers tegelijkertijd: 24.837 (voor de wedstrijd)
    • Piek netwerkgebruik: 10,4 Gbps (voor de wedstrijd)
  • Aanwezige fans: 62.417
  • Fanbetrokkenheid
    • Aantal gebruikers: 44.358
    • Engagement rate: 71 procent
    • Gemiddeld verbruik per apparaat: 595,6 MB
  • Populairste apps
    • Populairste streamingapps
      • iTunes
      • Apple Streaming
      • Spotify
      • Netflix
    • Populairste socialapps
      • Snapchat
      • Bitmoji
    • Populairste sportapps
      • ESPN
      • NFL
      • NFL OnePass
      • CBS Sports
      • ESPN Go
Deze inzichten, geleverd door ExtremeAnalytics, bieden meer inzicht in de netwerkperformance, maar ook in welke apps op het WiFi-netwerk draaien en de reactietijd van elke app. Met deze informatie kan het IT-team van het stadion zorgen voor een betrouwbare WiFi-verbinding en problemen proactief oplossen. Op deze manier blijven fans voortdurend verbonden met social media en gameday-apps, hebben ze toegang tot mobiele ticketverkoop, kunnen ze vanaf hun stoel eten en drinken bestellen en gebruikmaken van geavanceerde applicaties, zoals virtual reality. De infographic is hier te downloaden.

John Brams, Director, Hospitality, Sports and Entertainment, Extreme Networks, Inc.: “Dit is het zevende jaar op rij dat we voorzien in data en analytics voor de Super Bowl en weer zien we het WiFi-gebruik toenemen. Uit deze data blijkt wel dat de onverzadigbare data-eisen van de fans niet eenmalig zijn, maar onderdeel van een langetermijntrend. Daarnaast omarmen steeds meer NFL-teams Wi-Fi 6 en kunnen stadia in de toekomst op nog grotere schaal voorzien in meeslepende, geavanceerde ervaringen voor fans. Daarmee verstevigt de NFL zijn positie als technologiepionier.”

Aaron Amendolia, Vice President of Information Technology Services, The National Football League: “De Super Bowl is voor de NFL de belangrijkste dag van het jaar. Er is een groot aantal innovatieve technologiepartners nodig om de dag te laten slagen. Extreme levert al jaren de infographic van Extreme’s zevende jaarlijkse Super Bowl toonaangevende technologie en expertise die ons helpen de best mogelijke gameday neer te zetten. Naast WiFi-connectiviteit biedt de analytics-software van Extreme fijnmazige inzichten die we kunnen gebruiken om de stadionervaring realtime te optimaliseren. De data omtrent het digitale gedrag van fans draagt daarnaast bij aan onze langetermijnstrategie en helpt ons beslissen waarin we moeten investeren om de ervaring voor fans te blijven verbeteren.”

Extra informatie:

Over Extreme Networks
Extreme Networks, Inc. (EXTR) levert een softwaregedreven netwerkoplossing die IT-afdelingen helpt de business zo goed mogelijk te ondersteunen via stabielere verbindingen met klanten, partners en medewerkers. Van wired tot wireless, desktop tot datacenter, on-premise en zelfs in de cloud: wij gaan een stapje verder voor onze klanten in meer dan tachtig landen. Extreme Networks levert 100% eigen techsupport voor zowel grote als kleine organisaties, waaronder grote namen uit verschillende sectoren, zoals business, hospitality, retail, transport en logistiek, onderwijs, gezondheidszorg, manufacturing en de overheid. Extreme werd in 1996 opgericht en het hoofdkantoor staat in San Jose, Californië.

Meer informatie is te vinden op www.extremenetworks.com.

Extreme Networks en het Extreme Networks-logo zijn handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van Extreme Networks, Inc. in de Verenigde Staten en in andere landen. Andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Download de infographic hier
Laatste van Extreme Networks
Extreme Networks en Wireless Broadband Alliance bieden OpenRoaming-connectiviteit

Colruyt Group optimaliseert bedrijfsvoering en klantervaring met nieuwe in de cloud beheerde netwerkoplossing van Extreme Networks

Extreme Networks rond overname van Ipanema - de SD WAN-divisie van Infovista - af
Nederlands onbenut arbeidspersoneel zou best in de zorg- en onderwijssector willen werken

Klanten en analisten erkennen OutSystems als leider in het Gartner® Magic Quadrant voor Enterprise Low-Code Application Platforms

everis gaat verder onder de naam NTT DATA

Bijna kwart van werkend Nederland na corona weer aan de studie

Datagedreven werken must voor de toekomst, niet alleen voor grote bedrijven

Grote zorgen over effecten Digital Markets Act op Nederlandse startups en scale-ups

Mkb-bedrijven in zakelijke dienstverlening zien omzet in derde kwartaal flink stijgen

Samsung Electronics behoudt vijfde plaats in de lijst ‘Best Global Brands 2021’ van Interbrand
INTERCONNECT OPENT HAAR DEUREN TIJDENS NATIONALE DATACENTER DAG 2021

Sam Media lanceert XR Academy, een pakkend e-learning product in extended reality

NetApp vereenvoudigt en versnelt digitale transformatie voor klanten via partnerships met gerenommeerde public cloud-aanbieders

NetApp breidt hybrid cloudportfolio verder uit; organisaties halen meer rendement uit de cloud

Jamf biedt nieuwe oplossingen voor een veilige en gebruiksvriendelijke Apple-ervaring op het werk

Eaton lanceert de volgende generatie UPS met de 5PX Gen2

VSL rondt kalibratieproef met waterstof verrijkt aardgas succesvol af

TA505 keert terug met nieuwe FlawedGrace-variant

Aruba introduceert de volgende generatie switching-architectuur

Oostenrijkse ruimtevaartorganisatie simuleert Marsmissie met netwerktechnologie van LANCOM

GeONE voor tweede keer op rij Global M-Files Partner of the Year

Ruimtevaartorganisatie CNES kiest Orange Business Services om zijn data-centrische strategie te transformeren met Cloud-based data lake
Verstreken tijd: 2 jaar en 120 dagen

Logo LVTPR
Extreme Networ.. contact

Logo Extreme Networks

www.extremenetworks.com
Extreme Networ.. sociaal

Extreme Networ.. tweets

Logo Sam Media
Logo NewChannel
Logo ValidSign
Logo Fullstaq B.V.
Logo Open Line
Logo Techni Team
Logo mnemonic cybersecurity
Logo Stichting ITdonations
Logo BarTrack
Logo Escrow4all B.V.
Logo Bryte Blue
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Transfer Solutions
Logo NPRM NV
Logo True (Broad Horizon)
Logo Techone B.V.
Logo Kannegieter
Logo BarTrack
Logo Facilitor
Logo Trueson
Logo iQibt B.V.
Logo E-mergo
Logo Trueson
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo OutSystems
Logo NTT DATA
Logo NCOI Opleidingen
Logo Cloud Technology Solutions (cts)
Logo NetApp
Logo Jamf
Logo Eaton
Logo VSL
Logo Ctac N.V.
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Unit4
Logo Workday