www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
2499 volgers blijven op de hoogte!
PR: CheckTwice

Cisco Annual Internet Report: in 2023 ondersteunt 5G wereldwijd meer dan 10% van de mobiele verbindingen

SAMENVATTING

In 2023:
  • Zullen 5G snelheden 13x hoger zijn dan de huidige gemiddelde mobiele connecties
  • Zal 66% van de wereldwijde bevolking toegang hebben tot internet – wat neerkomt op een internet community van 5,3 miljard mensen
  • Gaat de gemiddelde breedbandsnelheid omhoog van 46 Mbps naar 110 Mbps
  • Groeit tussen 2020-2023 het aantal Wi-Fi 6 hotspots 13-voudig, tot 11% van alle publieke wifi-hotspots
Amsterdam, 18 februari 2020 - Volgens het Cisco Annual Internet Report dat vandaag verschijnt zal 5G tegen 2023 meer dan 10% van de mobiele verbindingen in de wereld ondersteunen. De gemiddelde 5G-snelheid zal 575 megabit per seconde bedragen, ofwel 13 keer sneller dan de huidige gemiddelde mobiele verbinding. Met geavanceerde prestatiemogelijkheden zal 5G meer dynamische mobiele infrastructuren leveren voor AI- en opkomende IoT-toepassingen, waaronder zelfrijdende auto's, smart cities en digitale gezondheidszorg.

In de afgelopen 50 jaar is er elk decennium een innovatieve mobiele technologie geïntroduceerd. De vraag naar mobiele bandbreedte is geëvolueerd van spraakoproepen en sms-berichten naar ultra-high-definition (UHD) video en een verscheidenheid aan augmented reality en virtual reality toepassingen. Wereldwijd blijven consumenten en zakelijke gebruikers hun behoeften en verwachtingen voor mobiele netwerken opschroeven. Deze trend wordt duidelijk benadrukt door de acceptatie en het gebruik van mobiele applicaties. Sociale netwerken, videostreaming en downloads, zakelijke productiviteit, e-commerce en gaming zullen de groei van mobiele applicaties doen stijgen naar bijna 300 miljard downloads in 2023.

"We zien in ons onderzoek een voortdurende toename van het aantal internetgebruikers, apparaten, verbindingen en meer druk op het netwerk dan we ons hadden kunnen voorstellen", zegt Roland Acra, Senior Vice President en Chief Technology Officer bij Cisco. "De inzichten en kennis die we met ons jaarlijkse internetrapport op doen, helpen serviceproviders wereldwijd om hun netwerken voor te bereiden op de continue groei van het aantal verbindingen. Verder geeft het rapport inzicht in de beste kansen voor serviceproviders om hun technologische innovaties en strategische investeringen te benutten."

Cisco Annual Internet Report Highlights (2018-2023)

Het Cisco Annual Internet Report heeft betrekking op mobiele netwerken en Wi-Fi- en vaste breedbandnetwerken met kwantitatieve prognoses over de groei van het aantal gebruikers, apparaten en verbindingen, alsook netwerkprestaties en relevante trends over de prognoseperiode 2018 – 2023.
  1. Voorspellingen voor wereldwijd gebruik van mobiel en internet in 2023
    • Meer dan 70 procent van de bevolking wereldwijd (5,7 miljard mensen) heeft mobiele connectiviteit (2G, 3G, 4G, of 5G).
    • 66 procent van de wereldwijde bevolking (5,3 miljard mensen) gebruikt het internet.
  2. Voorspellingen voor aantallen apparaten en verbindingen in 2023
    • Per persoon hebben we 3,6 met internet verbonden apparaten en ongeveer 10 apparaten/verbindingen per huishouden.
    • Bijna de helft (47%) van de apparaten en verbindingen ondersteunt video.
    • Machine-to-machine (M2M) verbindingen die een breed scala aan IoT-applicaties ondersteunen, vertegenwoordigen de helft (14,7 miljard) van de totale hoeveelheid apparaten/connecties.
  3. Prognose voor mobiel gebruik in 2023
    • 45% van alle apparaten heeft een mobiele verbinding (3G en lager, 4G, 5G, of Low Power Wide Area (LPWA)) en 55% is aangesloten via wifi.
    • 10,6% van de totale hoeveelheid mobiele connecties zullen gebruikmaken van 5G, vergeleken met 0,0% in 2018.
    • In 2023 loopt wereldwijd 14.4% verbindingen via LPWA, vergeleken met 2,5% in 2018.
  4. Prognose voor wifi wereldwijd in 2023
    • Wereldwijde wifi-hotspots groeien van 2018 tot 2023 met een factor 4. Tegen 2023 zijn er bijna 628 miljoen publieke wifi-hotspots wereldwijd, vergeleken met 169 miljoen in 2018.
    • Wereldwijd groeit van 2020 tot 2023 het aantal Wi-Fi 6 hotspots met een factor 13, wat neerkomt op 11% van alle publieke wifi-hotspots in 2023.
  5. Prognose in netwerkprestaties (mobiel, wifi, vast breedband) in 2023
    • Wereldwijd zijn mobiele connecties gemiddeld meer dan drie keer zo snel, een toename van 13 Mbps (2018) naar 44 Mbps (2023).
    • Wifi-connecties zijn gemiddeld wereldwijd meer dan drie keer zo snel, een toename van 30 Mbps (2018) naar 92 Mbps (2023).
    • Vaste breedbandconnecties zijn wereldwijd gemiddeld meer dan twee keer zo snel, een toename van 46 Mbps (2018) naar 110 Mbps (2023).
  6. Wereldwijde cybersecurity-trends tot en met 2019
    • De frequentie van DDoS-aanvallen neemt wereldwijd met 39% toe.
    • Piekomvang van aanvallen neemt wereldwijd elk jaar toe met 63%.
    • Gemiddelde omvang van DDoS-aanvallen is 1 Gbps (23% heeft een grotere omvang); aanvallen tussen 100 Gbps en 400 Gpbs laten jaarlijks een groei zien van 776%.
Cisco Annual Internet Report Forecast
Het Cisco Annual Internet Report is een wereldwijde, regionale en landelijke prognose/analyse die de digitale transformatie beoordeelt en dient als vervanging voor de Cisco Visual Networking Index (VNI) Forecast. Het rapport heeft betrekking op vaste breedband-, Wi-Fi- en mobiele (3G, 4G, 5G) netwerken. Kwantitatieve projecties worden verstrekt over de groei van het aantal internetgebruikers, apparaten en verbindingen, evenals netwerkprestaties en nieuwe applicatie-eisen. Er worden ook kwalitatieve analyses verricht en beoordelingen gegeven op vier strategische gebieden: applicaties, veiligheid, transformatie van de infrastructuur en het versterken van medewerkers en teams.

Cisco Annual Internet Report Methodologie
Het Cisco Annual Internet Report voor 2018 tot 2023 is gebaseerd op onafhankelijke analistenprognoses en het eigen intellectuele eigendom van Cisco. Een gedetailleerde methodologiebeschrijving is opgenomen in het complete rapport. Het Cisco Annual Internet Report (net als zijn voorganger, de Cisco VNI-voorspelling) is bedoeld om geloofwaardige industriestatistieken voor internetgroei te bieden aan nationale overheden, netwerkbeheerders, academische onderzoekers, telecommunicatiebedrijven, technologie-experts en analisten over de hele wereld.

Meer informatie:
RSS feed voor Cisco: http://newsroom.cisco.com/rss-feeds

Over Cisco
Cisco (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd leider in IT en helpt organisaties optimaal gebruik te maken van de kansen van morgen, door te laten zien wat er mogelijk is door zaken te verbinden die voorheen niet verbonden waren. Kijk voor het laatste nieuws op thenetwork.cisco.com. Meer informatie over Cisco is beschikbaar via www.cisco.com, www.cisco.nl en voor mobiele gebruikers via m.cisco.nl. Nieuws, achtergronden en foto’s vindt u op de EMEAR Network: ciscoemearnetwork.com of in de Cisco Newsroom: newsroom.cisco.com.

Voor meer informatie:

Cisco
Michelle Fresco
E-mail: mfresco@cisco.nl

Of

Check Twice
Cisco Persdesk
E-mail: cisco@checktwice.nl
Laatste van Cisco
Cisco benoemt Elisabeth De Dobbeleer tot EMEAR Partner Lead

20 jaar Cisco Networking Academy in Nederland: meer dan 150.000 studenten opgeleid

Cisco vereenvoudigt security en pakt complexiteit aan met geïntegreerd cloudplatform: Cisco SecureX

Logo CheckTwice

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Shippeo

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl