www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
2496 volgers blijven op de hoogte!
PR: LEWIS

Machinebouwers zien nieuwe mogelijkheden om proactief diensten voor klanten te ontwikkelen

Productieprocessen worden slimmer ingericht en zorgen voor kortere time-to-market en product life cycles

Eindhoven, 18 februari 2020 - Siemens Digital Industries Software heeft voor de tweede keer de Nationale Benchmark Smart Industry uitgevoerd, een onderzoek naar de ontwikkelingen in de smart machine-industrie in Nederland. Om inzichtelijk te maken wat de status en plannen van machinebouwers is bij de transitie naar een Smart Industry, heeft de organisatie van juni tot oktober 2019 medewerkers van ruim 100 machinebouwbedrijven ondervraagd. Van deze ondervraagden is 54% werkzaam in het kernproces van machinebouwbedrijven en 25% op directieniveau. Uit het onderzoek blijkt dat machinebouwbedrijven zich met name richten op productinnovatie (61% ten opzichte van 47% in 2017), het verhogen van de productiviteit van medewerkers (50%) en realiseren van omzetgroei (49%). Daarnaast staat het vinden, binden en behouden van medewerkers (47%) en verlagen van bedrijfskosten (45%) hoog op de agenda.

Klantgerichte factoren bepalen de concurrentiepositie
De top drie van factoren die de grootste impact hebben op de concurrentiepositie komt overeen met de top drie van het in 2017 uitgevoerde onderzoek. Bovenaan staat de vraag naar maatwerk en differentiatie op klantspecificatie (63%). Verhoging van de leversnelheid en een kortere time-to-market staan op de tweede plaats (51%). Leveren van de meest innovatieve producten leveren deelt de derde plaats (44%) met het verhogen van de klanttevredenheid en retentie. De impact van de digitale transformatie wordt door slechts 17% van de respondenten genoemd. Daarin maakt deze transformatie het wel mogelijk om succesvol in te spelen op de ontwikkelingen in de top drie. Ook beter gebruik van data speelt hierbij een rol, een factor die door 27% van de respondenten genoemd wordt.

Strategische prioriteiten
Grote stijgers in de lijst met prioriteiten zijn digitale transformatie (33% ten opzichte van 17% in 2017) en business innovatie (29% ten opzichte van 11% in 2017). Hierdoor wordt het eenvoudiger om doelstellingen, zoals maatwerk en leversnelheid, te behalen. De grootste operationele uitdaging in relatie tot de directiedoelen zijn het leveren op klantspecificatie middels modularisatie (63%). Ook kortere time-to-market (50%) en het succesvol inzetten van data (46%) vormen een uitdaging. Door het aanbod in de vorm van modules op de markt te brengen is het mogelijk om de time-to-market en de productieprocessen te verkorten. Daarnaast maken technologische ontwikkelingen machines slimmer: ze worden uitgerust met sensoren en software waardoor ze via het Internet of Things (IoT) op afstand kunnen worden bewaakt en aangestuurd. Door machinedata beter en sneller te benutten ontstaan voor machinebouwbedrijven nieuwe mogelijkheden om proactief diensten te leveren aan hun klanten. Artificial Intelligence speelt hierbij een grote rol, aangezien in een vroeg stadium getest kan worden en zelfs voorspeld kan worden wat klanten in de nabije toekomst nodig hebben.

Ook productieprocessen worden slimmer ingericht, bijvoorbeeld door de opkomst van geavanceerde software voor virtuele prototyping en door simulaties die parallel lopen aan de fysieke constructie (Digital Twin). Hierdoor kan in een eerder stadium gestart worden met het testen en productie klaar maken van een nieuw machineontwerp (Virtual Commissioning). Dat is belangrijk omdat zowel de time-to-market en de product life cycles steeds korter worden.

Patrick Fokke, Sales Director Nederland bij Siemens Digital Industries Software, zegt: “De impact van de digitalisatie wordt steeds groter. Machinebouwers die het concept van Smart Industry omarmen zijn beter in staat om snel op veranderende klantwensen in te spelen, onder meer door verschillende productopties in de vorm van modules aan te bieden. Dat flexibiliseert niet alleen de productiecapaciteit maar verlaagt ook de kosten. Bovendien creëren innovatieve fabrikanten nieuwe businessmodellen door bijvoorbeeld innovatieve remote services te bieden en machines niet alleen te verkopen maar op basis van performance contracten aan te bieden.”

Siemens Digital Industries Software stimuleert de transformatie naar een ‘digital enterprise’ waarbij engineering, productie en elektronisch ontwerp samenkomen.Het Xcelerator portfolio helpt bedrijven van elke omvang om ‘digital twins’ te creëren en te benutten zodat de verworven inzichten, kansen en automatiseringsniveaus leiden tot nieuwe innovaties. Bezoek voor meer informatie over de producten en services van Siemens Digital Industries Software op www.sw.siemens.com of volg ons op LinkedIn, Twitter, Facebook en Instagram. Siemens Digital Industries Software – Where today meets tomorrow.

Siemens Digital Industries(DI) is een innovatieleider in automatisering en digitalisering. In nauwe samenwerking met klanten en partners stimuleert Siemens Digital Industries de digitale transformatie in proces- en maakindustrieën. Met zijn Digital Enterprise portfolio biedt Siemens Digital Industries bedrijven van elke omvang een serie end-to-end producten, oplossingen en diensten om de gehele waardeketen te integreren en te digitaliseren. Het unieke portfolio van Siemens Digital Industries, dat geoptimaliseerd is voor de specifieke behoeften van elke sector, ondersteunt klanten bij het optimaliseren van de productiviteit en flexibiliteit. Siemens Digital Industries voegt voortdurend innovaties toe aan het portfolio om zo geavanceerde toekomstige technologieën te integreren. Het wereldwijde hoofdkantoor is gevestigd in Neurenberg, Duitsland. Bij Siemens Digital Industries zijn ruim 76.000 medewerkers werkzaam.

Voor verdere persinformatie, beeldmateriaal of een interview kunt u contact opnemen met LEWIS:
Tel: + 31 (0) 40 235 4600
E-mail: siemensbenelux@teamlewis.com
Laatste van Siemens PLM Software
Smart Industry: Slechts 21 procent van machinebouwers ziet ontwikkeling AI-toepassingen als prioriteit

Siemens presenteert Additive Manufacturing Netwerk
XpertHR lanceert product voor uitzendbranche met o.a. tool voor toepassing inlenersbeloning: XpertHR Flex

Wuunder stelt transportmanagementsysteem gratis beschikbaar voor ondernemers

Interxion stelt Enrico de Boer aan als Nederlandse Sales & Marketing Director

Collibra haalt $112,5 miljoen op om bedrijven te helpen datagestuurd beslissingen te nemen

Drie op de tien Nederlanders kan collega’s slecht bereiken

Eckes-Granini verbetert klantervaring en verkleint ecologische footprint met Shippeo's realtime visibility platform

Hoe overleef ik de Corona-crisis?

Stichting ICT Milieu helpt leerlingen MBO Amersfoort in Coronacrisis met ‘refurbished’ laptops

Coupa benoemt Michael van Keulen tot Chief Procurement Officer

Nutanix werkt samen met Udacity om Hybrid Cloud Nanodegree-programma aan te bieden

KnowBe4 en Agari kondigen nieuwe samenwerking aan in de strijd tegen phishing

De nieuwe Razer Blade 15 - speciaal voor gebruikers met hoge eisen

Secureworks steunt organisaties die cybersecurity nu hard nodig hebben

Ruim 12.000 valse e-mails gemeld

Kijken, klikken en kopen: ‘social commerce’ zorgt voor een revolutie in de supply chain
Overname KPN Consulting door Cegeka definitief

Software Improvement Group (SIG) celebrates 20th anniversary with launch of 100% online Digital Health Management services

Robson Grieve wordt Chief Marketing Officer bij OutSystems

Pure Storage en SAP versterken hun partnerschap

Grootste Nederlandse techspelers gaan coronacrisis te lijf met hackathon

Onderzoek: ICT-sector draait door, maar vreest gevolgen Coronacrisis op langere termijn

Bizcuit Groep investeert EUR 1.200.000 in snelgroeiende scale-up Klippa ondanks COVID-19

Voting Results AGM TIE Kinetix N.V.
Siemens PLM So.. contact

Logo Botz4U
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Stocard

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com