www.EVENTIVE.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2499 volgers blijven op de hoogte!
PR: MCS PR

NorthC is de nieuwe naam van The Datacenter Group en NLDC

Grootste regionale aanbieder van datacenterdiensten in Nederland

• 10 onderling verbonden, regionale datacenters in Amsterdam, Rotterdam, Delft, Utrecht, Groningen en Eindhoven
  • Gezamenlijke oppervlakte bijna 80.000 m2 en een elektrisch vermogen van 65 megawatt.
  • Nadruk op maatwerk en connectiviteit met public en private clouds
  • Organisatie verwacht de komende jaren ‘double-digit’ groei
Amsterdam, 17 februari 2020 - De in juli 2019 gefuseerde datacenterbedrijven The Datacenter Group (TDCG) en NLDC gaan verder onder een nieuwe naam: NorthC. Met tien datacenters in heel Nederland is NorthC het grootste regionale datacenterbedrijf in Nederland, dat zowel grote organisaties en overheidsinstellingen bedient, als cloud- en IT-dienstverleners en kleinere ondernemingen. Onder de nieuwe naam wil NorthC de komende jaren uitgroeien tot een leidende speler in Nederland op het gebied van regionale datacenterdiensten. Daarbij onderscheidt NorthC zich onder andere door een sterke lokale aanwezigheid in de verschillende regio’s, kwalitatief hoogwaardige diensten en maatwerk op het gebied van connectiviteit en hybride cloudoplossingen. NorthC vormt hiermee een betrouwbaar, regionaal alternatief voor het overgrote deel Amerikaanse aanbieders van datacenterdiensten in Nederland, die voornamelijk in Amsterdam gehuisvest zijn.

“Er is geen andere datacenterspeler in Nederland met een vergelijkbare aanwezigheid in verschillende regio’s”, zegt Alexandra Schless, CEO van NorthC. “We zien dat steeds meer klanten op zoek zijn naar een betrouwbare lokale datacenteraanbieder die de mogelijkheid biedt om met andere partijen uit de regio zaken te doen en de beschikking heeft over snelle verbindingen, maar ook toegang biedt tot internationale aanbieders van IT-, netwerk- en clouddiensten. Onze nieuwe naam ‘NorthC’ benadrukt enerzijds dit regionale karakter van de onderneming, terwijl de ‘C’ onze kernwaarden representeert: customers, connectivity, cloud en content.”

Connectiviteit met public en private clouds
De aanwezigheid in de verschillende Nederlandse regio’s en een breed aanbod aan connectiviteitsopties zijn volgens Schless factoren die voor veel klanten de doorslag geven. “Vijf jaar geleden draaide het bij de keuze voor een datacenterpartner vooral om zaken zoals de kilowatts en de koeling”, vervolgt Schless. “Nu staan organisaties voor de keuze, wat ga ik wel en niet in de cloud zetten en hoe kan ik dat het beste doen? Wat ze zelf in een datacenter beheren, willen ze dichtbij hebben, plus goede en snelle connectiviteit met aanbieders van zowel public als private clouds. Die connectiviteitsvraag is hierbij essentieel.”

Een ‘koude gang’ in een van de NorthC datacenters.

Met tien onderling verbonden datacenters in Amsterdam, Rotterdam, Delft, Utrecht, Groningen en Eindhoven is er voor iedere organisatie in Nederland wel een locatie in de buurt. De locaties zijn met elkaar verbonden via een snelle verbinding: de Region Connect Ring. Hiermee hebben klanten vanuit iedere regio toegang tot verschillende ecosystemen. Dankzij nauwe samenwerking met regionale IT-partners kan NorthC totaaloplossingen aanbieden die klanten helpen bij hun digitale transformatie. Gezamenlijk hebben de tien vestigingen een oppervlakte van bijna 80.000 m2 en een elektrisch vermogen van 65 megawatt.

Double-digit groei
Tegelijkertijd blijven het persoonlijke, directe contact met de mensen van NorthC en de flexibele maatwerkmogelijkheden belangrijke pluspunten, die de komende jaren voor extra groei zullen zorgen: “Digitale transformatie staat hoog op de agenda bij Nederlandse organisaties en wij zijn als geen ander in staat om ze daarin te adviseren en ondersteunen. Onze ambitie is om de komende jaren een ’double-digit’ groei te realiseren en verdere uitbreiding van ons netwerk van regionale datacenters, waarbij we ook buiten de grenzen kijken naar de rest van Europa.”

Over NorthC
Met tien datacenters is NorthC het grootste regionale datacenterbedrijf in Nederland, dat zowel grote organisaties en overheidsinstellingen bedient, als cloud- en IT-dienstverleners en kleinere ondernemingen. NorthC onderscheidt zich onder andere door een sterke lokale aanwezigheid in de verschillende regio’s, kwalitatief hoogwaardige diensten en maatwerk op het gebied van connectiviteit en hybride cloudoplossingen. Dankzij nauwe samenwerking met regionale IT-partners kan NorthC totaaloplossingen aanbieden die klanten helpen bij hun digitale transformatie. Gezamenlijk hebben de tien vestigingen een totaaloppervlakte van bijna 80.000m2 en een elektrisch vermogen van 65 megawatt. Kijk voor meer informatie op www.NorthCdatacenters.com.

Contactpersonen voor de pers
NorthC, Lisa da Licho, Marketing Manager, lisa.dalicho@NorthCdatacenters.com, +31 (0)6 2481 1222
MCS PR, NorthC Persdesk, NorthC@mcspr.nl, tel. 023 - 562 8208.
Laatste van NorthC Datacenters

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Shippeo

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl